Kauniečiams pristatytas naujausias elektrinis autobusas

kovo 21 04:41 2017 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės Lankytojai

Kauniečiai galėjo apžiūrėti naujausios kartos elektrinį autobusą „Solaris Urbino Electric 12“, pagamintą Lenkijoje. Tai autobusas, patobulintas pagal anksčiau vykusių bandymų ir testavimų rezultatus ir skirtas išbandyti Baltijos šalių vežėjams. Naujasis autobusas mieste reguliariu maršrutu važinės visą darbo savaitę, tad kauniečiai turės galimybę jį įvertinti: autobusas ne tik ekologiškai švarus, bet ir važiuoja tyliai, beveik be garso, erdvus, puikiai vėdinamas ir šildomas. Autobusas važiuos 3-iuoju maršrutu Kauno klinikinė ligoninė–Onkologijos ligoninė. Į pirmąjį reguliarų reisą autobusas išvyks šiandien 15.54 val. iš stotelės „Kauno klinikinė ligoninė“.

„Elektriniai autobusai vežėjams nėra karšta naujiena, tačiau mes vertiname tai, kad vis daugiau kalbama apie ekologiškai švarias transporto priemones su nuline emisija, tad jų perspektyvos artimiausioje ateityje tikrai yra neblogos. O kadangi gamintojai šias technologijas vis tobulina, tai, manyčiau, tik laiko klausimas, kada „žaliųjų“ technologijų srityje įvyks reikšmingas proveržis,– sako UAB „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.

Kaune važinėsiantis „Solaris“ – tai jau ketvirtosios kartos „Solaris Urbino Electric 12″. Jis žemagrindis, erdvesnis nei pirmtakai, patogiau išdėstytos sėdynės. Iš viso transporto priemone gali važiuoti 75 keleiviai, salone yra 30 sėdimų vietų. Jame sumontuota vėdinimo bei kondicionavimo sistema tiek keleiviams, tiek vairuotojui. Vidaus ir išorės apšvietimui naudojama LED technologija. Salonas puikiai apšildomas. Autobuso durys – dviejų tipų: atsidarančios į autobuso vidų ir į išorę. Vežėjai ir keleiviai galės pasirinkti, kuris variantas patogesnis.

Autobusas įkraunamas nuo stacionaraus energijos šaltinio. Jame sumontuotos ličio-geležies-fosfatų (LFP) baterijos, kurių talpa – 200 kWh (5 x 40 kWh). Baterijų įkrovimo tipas – lėtas, įkrovimo būdai – įvairūs. Autobuso konstrukcija parengta ir pantografo montavimui. Du varantieji 120 kW elektros varikliai sumontuoti galinės ašies stebulėse.

Labiausiai kauniečius domino, kiek kilometrų gali nuvažiuoti iki galo įkrautas autobusas. Pasak Krzysztofo Kowalskio, „Solaris Bus and Coach Latvia“ direktoriaus Baltijos šalyse, autobusas gali nuvažiuoti apie 150 km, tuomet baterijas vėl reikėtų krauti apie 1,5–2 val. Didžiausias autobuso greitis siekia 70 kilometrų per valandą.

Autobusas tik ką nuvažiavęs nuo gamyklos konvejerių, skirtas įvertinti Lietuvos, Latvijos ir Estijos miestų gyventojams bei vežėjams savo sąlygomis. Elektriniai autobusai „Solaris“ jau sėkmingai eksploatuojami Suomijoje, Švedijoje, Lenkijoje, Vokietijoje, Ispanijoje ir kitose šalyse. Tokio autobuso kaina siektų 420 tūkst. eurų.

„Nors elektrinis autobusas kainuoja brangiau nei dyzelinis, tačiau išlaidos jį eksploatuojant yra beveik trigubai mažesnės“, – teigia „Solaris Bus and Coach Latvia“ Lietuvos regiono vadovas Donatas Mačiulis. Anot jo, 100 kilometrų nuvažiuoti dyzelinis autobusas sunaudoja 38 litrus degalų, vieno litro kaina šiuo metu nesiekia 0,90 Eur. Šimtui kilometrų nuvažiuoti dyzeliniu kuru kainuoja 34,20 Eur. Elektra varomas autobusas tam pačiam atstumui nuvažiuoti sunaudoja 130 kWh elektros. 1 kWh kaina – 0,124 Eur. Taigi tokiam pat atstumui nuvažiuoti reikia vos 16,12 Eur.“

Arūnas Mickevičius, kuriam patikėta vairuoti naująjį autobusą, džiaugėsi tiek patogiu jo valdymu, tiek tyliu garsu, tiek lengvu važiavimu: „Tai jau tikrai 21-ojo amžiaus autobusas, smagu važiuoti visiškai nauja transporto priemone ir ypač sutvarkytomis miesto gatvėmis, – šypsojosi vairuotojas.

Pirmieji autobuso keleiviai – smagiai nusiteikę Nemuno mokyklos moksleiviai. Smalsiai apžiūrėję autobusą, pasėdėję vairuotojo kėdėje, naujuoju autobusu apsuko ratą miesto gatvėmis ir palinkėjo Kaunui turėti daugiau tokių patogių autobusų.

Autobusas keleivius veš 3-iuoju maršrutu Kauno klinikinė ligoninė–Onkologijos ligoninė. Maršruto gatvės: Baltijos g., Žiemgalių g., Baltų pr., Žemaičių pl., Kuršių g., Jotvingių g., Rasytės g., Baltų pr., Neries krantinė, Nuokalnės g., Tvirtovės al., Eivenių g., Sukilėlių pr., Šiaurės pr., S. Žukausko g., P. Lukšio g., Kovo 11-osios g., V. Krėvės pr., A. Baranausko g., Vydūno al., K. Petrausko g., Vytauto pr., Kaunakiemio g., A. Juozapavičiaus pr., Vaidoto g., A. Smetonos al., Birutės g., Kurtinių g., Volungių g.

Bendrovės „Kauno autobusai“ informacija