Kauno troleibusų vairuotojų streikai – neteisėti

vasario 01 12:48 2011 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika

Pirmadienį Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) padėjo tašką Kauno troleibusų vairuotojų streikų byloje. LAT konstatavo, kad 2009 m. rugpjūčio ir rugsėjo mėnesiais Petro Balčaičio vadovaujama Kauno troleibusų vairuotojų profesinė sąjunga penkis streikus surengė neteisėtai.

„Ši istorija atskleidė, kad negalima šantažuoti įmonės nepamatuotais reikalavimais, o tik derybų, socialinio dialogo ir teisinių priemonių keliu galima spręsti iškilusias problemas. Įmonė visą laiką siekė konstruktyvaus dialogo su profesine sąjunga ir gaila, kad profesinė sąjunga, neretai politikuodama, kenkė tiek įmonei, tiek patiems troleibusų vairuotojams“, – Lietuvos Aukščiausiojo Teismo sprendimą komentavo AB „Autrolis“ generalinis direktorius Mindaugas Legas.

P.Balčaičio vadovaujama Kauno troleibusų vairuotojų profesinė sąjunga nuo šiol negalės toliau šantažuoti bendrovės grasinant tęsti ar rengti neterminuotus troleibusų vairuotojų streikus.

AB „Autrolis“ administracija pergalę pasiekė visų instancijų teismuose, pradedant Kauno miesto apylinkės teismu, Kauno apygardos teismu ir baigiant LAT. Lietuvos Aukščiausiojo Teismo nutartis neskundžiama.
„Autrolio“ administracija nuo pat pradžių neslėpė nuo darbuotojų, kad ekonominė krizė stipriai paveikė įmonę. Administracija jau nuo 2009 m. kovo mėn. 26 d. informavo darbuotojus ir profesines sąjungas dėl kritinės AB „Autrolis“ padėties bei 2009 m. kovo, birželio, liepos mėn. rengė konsultavimo posėdžius, nuolat kvietė profesinę sąjungą į derybas. Darbuotojams iš pradžių buvo siūloma savo noru paimti porą laisvadienių per mėnesį, kad įmonė nors iš dalies sutaupytų lėšų.

Juolab kad 2009 m. troleibusų vairuotojų vidutinis darbo užmokestis per mėnesį siekė daugiau nei 2600 litų.

Siūlyta ir kitų kompromisinių variantų, bet profesinė sąjunga kategoriškai su siūlymais nesutiko. Nuo 2009 m. rugsėjo 1 d. pasiūlius vairuotojams sutikti su mažiau nei 15 proc. darbo užmokesčio sumažinimu, kai administracijos darbuotojai atlyginimus susimažino nuo 21 iki 28 proc, P.Balčaičio vadovaujama profesinė sąjunga ėmėsi neadekvačių veiksmų – neteisėtų streikų taktikos.
Profesinės sąjungos lyderis P.Balčaitis nepritariančius streikams darbuotojus siūlė rakinti prie stulpų ir iš jų tyčiotis. Iš profesinės sąjungos komiteto narių nesutinkantieji streikuoti jautė psichologinį spaudimą. Dėl šių veiksmų administracija kreipėsi į Žaliakalnio policijos nuovadą.

„P.Balčaitis administracijai kėlė neįgyvendinamus reikalavimus, o juos atsisakius vykdyti, Kauno troleibusų vairuotojų profesinė sąjunga pradėjo streikus, kurie, kaip parodė tolesni įvykiai, buvo neteisėti, pažeidžiant visuomeninio transporto keleivių interesus“, – prisiminė AB „Autrolis“ generalinis direktorius M.Legas.

Jo teigimu, administracija ir tuomet, ir dabar siekė su profesine sąjunga pasirašyti kolektyvinę sutartį, bet panašu, kad streiko organizatoriams rūpėjo tik jų asmeniniai interesai, o ne įmonės darbuotojų likimas.

„Jeigu profesinė sąjunga tada būtų sutikusi padaryti nuolaidų, šiandien galėtume pradėti derybas dėl atlyginimų sugrąžinimo į prieškrizinį lygį“, – neabejoja AB „Autrolis“ generalinis direktorius M.Legas.
Bendrovės administracija apgailestauja, kad per streikus P.Balčaičio suklaidinti darbuotojai nesutiko su 15 proc. darbo užmokesčio sumažinimu, todėl teko nutraukti darbo sutartis su maždaug 80 darbuotojų.
Be kita ko, įmonė ketina teikti ieškinį teismui, kuriuo sieks iš P.Balčaičio vadovaujamos Kauno troleibusų vairuotojų profesinės sąjungos išieškoti per streikus patirtą žalą. Vien tiesioginiai bendrovės nuostoliai siekia 426 tūkst. Lt, neskaitant netiesioginės žalos, kuri gali viršyti milijoną litų.

Bendrovės „Autrolis“ informacija

Linos Jakubauskienės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.