Keleivių vežėjai apsilankė tradicinėje IGOM mugėje

10 sausio 06:16 2013 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės

Kiekvienais metais, iškart po Naujųjų, vokiečių „Setra“ gamintojai pakviečia Europos keleivių vežėjus į tradicine tapusią autobusų mugę IGOM.

Šiemet, kaip jau tapo įprasta, važiavome autobusu drauge su Latvijos keleivių vežėjais. Kelionė nuo ankstesnių skyrėsi tuo, kad joje praleistas laikas gerokai sutrumpėjo: pernai Lenkijoje vykusiam futbolo čempionatui baigtas tiesti greitkelis gerokai „priartino“ Vokietiją prie Lietuvos.

Šiek tiek sugaišino tik Vokietijos muitinės tarnybos, beje, autobuso ir keleivių dokumentus tikrinusios net du kartus.

Šiųmetis IGOM pernelyg nesiskyrė nuo kasmetinio. Potencialiems pirkėjams pasiūlyta apie du šimtus autobusų. Daugiausia, kiek pamenu, jų būdavo apie 300, nors krizės metais buvo sumažėję iki šimto penkiasdešimties.

Senesnių ir pigesnių transporto priemonių, kokių ieškojo keleivių vežėjai iš Lietuvos, būta nedaug. Tačiau atvykusiems į mugę, kaip visada, pasiūlyta įvairių atrakcijų. Norintieji galėjo pasivažinėti neseniai pristatyta 500-osios serijos „Setra“, o improvizuotoje kavinėje bet kuriuo metu buvo galima pasistiprinti tradicinėmis bavariškomis baltomis dešrelėmis su saldžiarūgščiu padažu bei firminiais riestainiais.

Neseniai pastatytame naujame klientų aptarnavimo centre akį traukė naujieji „ComfortClas“ autobusai. Tamsiai vyšninė jų spalva priminė Latvijos vėliavos spalvas, galbūt todėl jie ypač sužavėjo „braliukus“ latvius.

Masinė šių autobusų gamyba bus pradėta tik balandžio mėnesį, tačiau vienas Austrijos vežėjas jau užsisakė 50 penkišimtosios serijos naujų „Setra“ autobusų.

Keleivių vežėjams pasiūlyta ir ekskursija po „Setra“ gamyklą. Apsilankiusius labiausiai sudomino skirtumai tarp ankstesnių ir Euro 6 reikalavimus atitinkančių variklių. Šiemet pirmąsyk apsilankėme sėdynių gamybos ceche. Nors gamyklos darbininkai išėję Kalėdų atostogų, buvo nesudėtinga suprasti, kaip ceche „gimsta“ sėdynės autobusams. Ankstesniais metais stebindavo gamyklos palubėje įrengtas konvejeris, kuriuo atkeliauja sėdynės. Atrodė – nejaugi jų negalima atvežti be konvejerio. Tačiau, padauginęs per dieną pagaminamų autobusų kiekį iš vidutinio jame esančių sėdynių skaičiaus, supratau: sėdynė turi būti pateikiama montuotojams kas keliolika sekundžių.

Tradiciškai besidomintiems naudotais autobusais buvo sudarytos visos sąlygos apžiūrėti juos ir iš išorės, ir iš vidaus. Panorusieji galėjo apžiūrėti netgi autobuso apačią – buvo sudarytos galimybės transporto priemonę pakelti keltuvu.

Pageidaujantieji patys susikomplektuoti naują autobusą, naudojosi „Setra“ dizaino centro paslaugomis: čia galima išsirinkti ne tik norimą autobuso kėbulo spalvą, bei ir priderinti prie jo vidaus interjerą: grindų dangą, sėdynių apmušalus, užuolaidas bet ir pan.

Remigijus Jūras

Peterio Bertulio nuotraukos


rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.