Keleivių vežėjai lankėsi Lenkijos autobusų gamyklose

spalio 13 06:05 2014 Spausdinti straipsnį Patirtis

Asociacijos „Linava“ Keleivinio transporto skyrius surengė keleivių vežėjams išvyką į Lenkijos autobusų gamyklas. Vežėjai apsilankė „Volvo“, „Solaris“, MAN ir „AMZ Kutno“ autobusų gamyklose.

Norą apžiūrėti kaimyninės šalies gamyklas pareiškė daugiau nei trisdešimt šalies keleivinio transporto įmonių atstovų. Pasak asociacijos „Linava“ Keleivinio transporto skyriaus vadovo Jevgenijaus Stolovickio, išvyka buvo įdomi ir naudinga visiems.

„Visi vežėjai liko patenkinti apsilankymu gamyklose. Patiko švediška tvarka „Volvo“ gamykloje. Čia ypač daug dėmesio skiriama transporto priemonių kokybei, jos patikrai. Panaši situacija ir MAN gamykloje – čia nustebino itin didelis dėmesys darbuotojams, taršos, triukšmo lygio mažinimui. Šiek tiek prastesnė situacija „Solaris“ bei „AMZ Kutno“, tačiau ir čia gimsta modernūs, ekologiški autobusai, turima naujų, originalių idėjų ateičiai“, – sakė J. Stolovickis.

Pasak asociacijos viceprezidento, keleivinio transporto tarybos pirmininko Rimanto Martinavičiaus, kelionė buvo labai naudinga visiems vežėjams. „Džiugino itin šiltas bei draugiškas priėmimas visose gamyklose. Visi gamintojai supažindino vežėjus iš Lietuvos su naujausiomis technologijomis, autobusų gamybos procesu, darbų organizavimu. Ypač nustebino darbų organizavimas MAN gamykloje, kur sudarytos puikios sąlygos darbuotojams. Keista, tačiau šioje gamykloje beveik nėra triukšmo, oras gaivus. Panaši situacija ir „Volvo“ gamykloje. Likusiose aplankytose gamyklose situacija šiek tiek prastesnė, – pasakoja R. Martinavičius.

Jo teigimu, vežėjams buvo ypač įdomu susipažinti su naujaisiais modeliais, jų konstrukcijos ypatumais, moderniomis gamybos linijomis.

„Iš esmės patiko apsilankymas visose gamyklose. Džiugu, jog pagaminamų autobusų kiekis kasmet didėja – tai reiškia, kad viešasis transportas tampa vis populiaresnis, autobusų keleiviams vežti reikia vis daugiau. Visi gamintojai stengiasi pateikti rinkai ekologiškas transporto priemones – elektrinius, hibridinius autobusus. Susipažinome ne tik su gamintojų darbais, bet ir idėjomis ateičiai – tikimės, kad jos visos bus sėkmingai įgyvendintos“, – kalba R. Martinavičius.

Apsilankymas gamyklose buvo naudingas ir bendrovės „Kautra“ Rinkodaros direktoriui Gintautui Pakusui.

„Apžiūrėti buvo įdomu visas keturias gamyklas. Jos visos – labai skirtingos. Gamyklose, priklausančiose vadinamajam vakarietiškajam kapitalui, visai kitokia filosofija, darbų organizavimas, gamybos procesų valdymas. Šie skirtumai matomi plika akimi. Nepaisant to, visose gamyklose gimsta modernūs, gražūs, patvarūs autobusai. Visų jų kėbulai gaminami iš nerūdijančio plieno – tai reiškia, kad po dešimties metų juos remontuodami, jau turėsime įdėti mažiau pastangų, nei įdedame šiuo metu. Visi gamintojai, išskyrus MAN, jau pateikė rinkai elektrinius autobusus. Nors šios transporto priemonės – maždaug du kartus brangesnės nei tradicinės dyzelinės, joms prioritetą teikia ES institucijos, tad vežėjai, gavę lėšų iš ES remiamų projektų, galės jų įsigyti ir vežti keleivius modernesniais, aplinkos neteršiančiais autobusais“, – sako G. Pakusas.

Jo teigimu, vežėjai turėjo progos susipažinti ir su naujausiais Lenkijoje pristatytais autobusais. „Pamatėme naujos, jau ketvirtos, kartos „Solaris“ prototipą. Jį gaminant, naudotos naujausios technologijos bei medžiagos, tad autobusas sveria 750 kg mažiau. Tai reiškia, jog galėsime vežti tokį pat kiekį keleivių sunaudodami mažiau degalų. Mums, vežantiems keleivius Kaune mikroautobusais, buvo ypač įdomu susipažinti su mikroautobusų perdarymo technologijomis „AMZ Kutno“ gamykloje. Beje, žemagrindžiai mikroautobusai, kokius „Altas komercinis transportas“ pateikė Kauno miestui, čia dar negaminami“, – pasakoja G. Pakusas.

Pasak Lenkijos gamyklose apsilankiusių vežėjų, akivaizdu, jog visose įmonėse gamyba plėtojama, daugėja pagaminamų transporto priemonių. Tai reiškia, jog Europoje važinėja ar važinės vis naujesni ir modernesni autobusai.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.