Keleivių vežėjai rengiasi viešųjų pirkimų konkursams

29 lapkričio 06:07 2010 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika

Iš Europos Sąjungos ekologinių fondų sulaukus lėšų penkių didžiųjų miestų autobusų bei troleibusų parkams atnaujinti, keleivių vežėjų įmonės rengiasi būsimiesiems viešųjų pirkimų konkursams.

Susipažinti iš arčiau

Pasak keleivinio transporto įmonių vadovų, nesinorėtų, jog konkursą laimėtų vien tik mažiausią autobuso ar troleibuso kainą pasiūlęs gamintojas – svarbu išsirinkti tinkamiausią kainos ir kokybės santykį. „Rengiant konkurso technines sąlygas, turime gerai apgalvoti kiekvieną smulkmeną. Nors ir norėtume už tuos pačius pinigus nupirkti kuo daugiau autobusų, tačiau reikia, kad jie būtų patikimi ir ilgai tarnautų miestui bei miestiečiams“, – sako UAB „Vilniaus autobusai“ technikos direktorius Juozas Grabys.

Besirinkdami tinkamiausią keleivinio transporto priemonę, vežėjai jau turėjo progos išbandyti keleto Europos gamintojų autobusus bei troleibusus. Didžiųjų miestų gatvėmis jau važinėjo „Irisbus“, „Solaris“, „Menarinibus“, „Tedom“, „Volvo“ autobusai, „Vitovt“, „Bogdan“ bei „Solaris“ troleibusai. Kai kurie autobusų bei troleibusų gamintojai pasikvietė keleivinio transporto įmonių vadovus ir į savo gamyklas. „Renkantis tinkamiausią keleivinio transporto priemonę ypač svarbu žinoti, kaip ir kokiomis sąlygomis jos gaminamos. Nuodugniai susipažinęs su gamybos procesu jau gali spręsti, kurio gamintojo autobusai tarnaus ilgiau, ar nereikės vargti juos prižiūrint bei remontuojant. Nors visų autobusų gamybos technologija yra panaši, daug kas priklauso nuo gamintojų požiūrio į transporto priemonių kokybę“, – sako J. Grabys.

„Temsa“

Jau apžiūrėję „Solaris“, „Tedom“ gamyklas, lapkričio pabaigoje didžiųjų Lietuvos miestų keleivinio transporto įmonių vadovai sulaukė kvietimo į Turkiją, kur Adanos mieste gaminami suspaustomis gamtinėmis dujomis varomi „Avenue CNG“ autobusai.

„Pasižiūrėti, kaip gaminami turkiški autobusai, buvo itin įdomu. Savo akimis įsitikinome: nuomonė, jog turkiškų autobusų kokybė prasta, jų konstrukcija nėra patikima, gerokai pasenusi. Autobusams gaminti taikomos naujausios technologijos, o surinkimo procesas griežtai stebimas bei kontroliuojamas“, – sako J. Grabys.

Turkiškų autobusų kokybe neabejojo bendrovės „Kautra“ vadovai – jų transporto priemonių parke jau kelios dešimtys Turkijoje pagamintų autobusų. „Eksploatuojame „Temsa Opalin“ nuo 2004-ųjų. Kai juos įsigijome, daugelis keleivinio transporto vadovų į autobusus žiūrėjo skeptiškai. Pamatysim, kaip turkiški autobusai atrodys po keleto metų, – kalbėjo ne vienas vežėjas. Dabar jiems norėtume atsakyti – „Temsa Opalin“ išbandymus atlaikė puikiai, jie kokybiški, patikimi, komfortiški bei ekonomiški. „Opalin“ šimtui kilometrų tesunaudoja 17-18 litrų kuro“, – sako UAB „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas.

„Avenue“ – miesto autobusų gama

Adanoje keleivių vežėjai iš Lietuvos turėjo progos susipažinti ne tik su autobusų gamybos procesu, bet ir su naujausiu turkų pasiūlytu gaminiu – suspaustomis gamtinėmis dujomis varomu autobusu „Avenue CNG“.

Beveik prieš metus pasiūlę rinkai miesto tipo autobusus, turkai jau laimėjo keletą konkursų pateikti juos tiek savo šalies, tiek ir užsienio keleivių vežimo įmonėms. „Tikimės, kad vežėjai pamėgs ir suspaustomis gamtinėmis dujomis varomus bei hibridinius „Temsa“ autobusus. Juolab kad prieš pateikdami rinkai ekologiškas transporto priemones, ilgai studijavome kitų šalių gamintojų patirtį, stengėmės nekartoti jų padarytų klaidų“, – sako „Temsa Global“ regiono vadybininkas Ayon‘as Ozgur‘as.

Plačiau apie „Temsa“ gamyklą bei joje naudojamas moderniausias technologijas skaitykite mūsų interneto portale.

Lina Jakubauskienė
Autorės nuotraukos

Daugiau nuotraukų – registruotiems lankytojams Vežėjų forume

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.