Keleivių vežėjai renkasi ekologiškas transporto priemones

17 gruodžio 05:11 2010 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika

Gruodžiopradžioje susisiekimo ministras pasirašė įsakymą, kuriuo patvirtino priemonės „Kompleksinė ekologiško viešojo transporto plėtra“ valstybės projektų sąrašą. Paaiškėjo preliminarios sumos, skiriamos kiekvieno iš penkių didžiųjų šalies miestų autobusų ir troleibusų parkams atnaujinti bei kitiems ekologiniams projektams finansuoti. Galutinė projekto finansavimo suma turėtų paaiškėti po paraiškos dėl finansavimo vertinimo pateikimo.

Prioritetas – gamtinėms dujoms

Keturi didieji miestai ketina atnaujinti autobusų parkus suspaustas gamtines dujas naudojančiais autobusais. Kauno miesto vežėjai už europines bei savivaldybės lėšas (finansavimo santykis – 85:15 proc.) galės įsigyti 24 ekologiškus autobusus. Klaipėdos miesto vežėjai turėtų įpirkti dvylika suspaustas gamtines dujas naudojančių autobusų. Šiaulių miesto vežėjai gali tikėtis papildyti savo transporto priemonių parką aštuoniais suspaustas gamtines dujas naudojančiais autobusais, aštuoniolika ketina įsigyti UAB „Vilniaus autobusai“.

Lengviausia gamtines dujas naudojančius autobusus įdiegti savo parkuose bus vilniečiams bei klaipėdiškiams – Vilniuje jau dabar važinėja šimtas suspaustas dujas naudojančių autobusų, nedidelę kompresorinę bei keletą ekologiškų transporto priemonių eksploatuoja ir Klaipėdos autobusų parkas.

Suspaustų gamtinių dujų degalines artimiausiu metu ketina įsirengti Šiaulių bei Kauno autobusų parkai. Beje, nei šiauliečiai, nei kauniečiai neketina apsiriboti iš ekologinių fondų jiems skiriamais autobusais – suspaustas gamtines dujas naudojančių transporto priemonių parką ketinama plėsti. „Pasistatę suspaustų gamtinių dujų degalinę, jau artimiausiu metu pirksime ir daugiau ekologiškų autobusų. Juos apsimokės eksploatuoti dar ir todėl, kad nuo kitų metų naikinamas akcizas gamtinėms dujoms, naudojamoms autobusų varikliuose“, – sako UAB „Busturas“ generalinis direktorius Vilius Laužikas.

UAB „Vilniaus autobusai“ darbuotojai viliasi, jog,didiesiems miestams įsigijus suspaustas gamtines dujas naudojančių autobusų, ekologiški degalai sparčiau skinsis kelią link vartotojų. „Tiek Europoje, tiek pasaulyje suspaustos gamtinės dujos sparčiai populiarėja. Tik Lietuvoje iki šiol buvo susidaręs tarytum užburtas ratas: nėra degalinių, todėl žmonės negali įsigyti suspaustas gamtines dujas naudojančių transporto priemonių. Kai jų nėra, nėra poreikio statyti degalines. Tikiuosi, kad situacija pagaliau pasikeis, ir ekologiški degalai Lietuvoje populiarės kur kas sparčiau“, – tikisi UAB „Vilniaus autobusai“ technikos direktorius Juozas Grabys.

Panevėžys renkasi hibridus

Panevėžio miesto vežėjai ketina pasukti kitu keliu – papildyti transporto priemonių parką hibridiniais autobusais.

Panevėžio miesto savivaldybei pinigų skirta dviem projektams įgyvendinti. Daugiau nei du milijonus litų ketinama skirti seniesiems dviračių takams rekonstruoti: bus pertvarkyta 3515 metai dviračių takų Statybininkų, Vasario 16-osios gatvėse bei Kultūros ir poilsio parke. Taip pat ketinama įrengti atitvarą pavojingoje dviračių tako su upe besiribojančioje vietoje po Smėlynės gatvės tiltu.

Beveik septyni milijonai litų skirta Panevėžio miesto autobusų parkui atnaujinti. Už šiuos pinigus panevėžiečiai planuoja įpirkti šešis hibridinius autobusus.

„Norėdami įsigyti suspaustas gamtines dujas naudojančių autobusų, būtume turėję įrengti ir visą jiems reikalingą infrastruktūrą – degalinę, pripildymo stotis ir pan. Tai mums būtų kainavę pernelyg brangiai. Taigi pasirinkome, mūsų nuomone, tinkamesnį variantą – hibridinius autobusus, kuriems eksploatuoti nereikia papildomos infrastruktūros“, – sako UAB Panevėžio autobusų parko generalinis direktorius Rimantas Petukauskas.

Panevėžiečiai ketina teikti prioritetą hibridiniams autobusams su vadinamąja paraleline sistema. „Jie nedaug kuo skiriasi nuo įprastų dyzelinių – tik tuo, jog juose tarp variklio ir pavarų dėžės sumontuotas elektros motoras. Mūsų manymu, ši sistema turėtų būti patikimesnė nei vadinamoji serijinė, kur naudojama sudėtingesnė įranga“, – sako R. Petukauskas.

Autobusus su vadinamąja paraleline hibridine sistama Europoje gamina „Volvo“ bei „Solaris“. „Volvo 770 Hybrid“ jau turėjo progos išbandyti visų didžiųjų Lietuvos miestų vežėjai bei gyventojai, o su „Solaris“ technika panevėžiečiai iš arčiau susipažins nuvykę į „Solaris bus and Coach“ gamyklą Lenkijoje.

Nusipirkę šešias ekologiškas transporto priemones, panevėžiečiai bus pirmieji Lietuvoje, eksploatuojantys hibridinius autobusus.

Hibridinės transporto priemonės dar pakankamai retos ir kituose Europos miestuose – paprastai, miesto politikams priėmus sprendimą, įsigijama viena-kita ekologiška, tačiau brangi transporto priemonė.

Lina Jakubauskienė
Autorės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.