Keleivinės puspriekabės iš Rygos

spalio 08 03:51 2015 Spausdinti straipsnį Lankytojai Muziejus

aspKai kurie skaitytojai galbūt dar prisimena oro uostuose keleivius vežiojusius autotraukinius. Jie buvo sudaryti iš balninio vilkiko, tempusio paskui save keleivinę puspriekabę.

 

Iš pradžių puspriekabes tempė Gruzijoje, Kutaisio gamykloje pagaminti KAZ, po to – ZIL vilkikai. Toks autotraukinys vadinosi APPA-4, jis buvo sukurtas ir gaminamas Rygoje, gamykloje Nr. 85 GA.

asp1Beje, tai buvo pirmasis sovietinis serijinis žemagrindis autobusas. Be šių, Rygoje buvo gaminama įvairi oro uostams skirta specialioji technika: automobiliai liftai, taip pat automobiliai su pakeliamu kėbulu.

Vėliau APPA-4 pakeitė puspriekabė ASP. Ją tempė ZIL-4421 vilkikas, tačiau autotraukinys galėjo būti komplektuojamas ir su KamAZ-54115. Puspriekabėms gaminti naudoti MAZ autobuso kėbulo elementai.

ASP puspriekabė – žemagrindė, vagoninės komponuotės. Keleiviams įlipti – ketverios durys (po dvejas iš kiekvienos pusės). Durų plotis – 1 400 mm.

asp2Viso autotraukinio ilgis – 19 m, plotis – 3 m, aukštis – 3,1 m. Salone – 16 sėdimų ir 130 stovimų vietų. Maksimalus transporto priemonės greitis – 25 km/val.

Prieš pat Sovietų sąjungos žlugimą 85-oji gamykla buvo pavadinta „Aviatransprocess“, o netrukus ji buvo visai uždaryta.

 

eBus.lt

Nuotraukos – iš archyvų