Keleivininkai aptarė problemas bei dalijosi patirtimi

08 balandžio 04:37 2013 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika

Į regioninį asociacijos „Linava“ Keleivinio transporto sekcijos narių pasitarimą atvykę įmonių vadovai aptarė pastarojo meto aktualijas bei pasidalijo gerąja darbo patirtimi.

Situacija „Linavoje“

Asociacijos prezidentas Algimantas Kondrusevičius pasidalijo su keleivių vežėjais, apie ką buvo kalbėta krovininio transporto įmonių regioniniuose pasitarimuose. „Mūsų jėga – bendrume. Tik visiems drauge pavyko pasiekti, kad būtų grąžinta PVM lengvata keleiviniam transportui. Dar turime daug ką padaryti, tačiau daug ką ir padarėme. Svarbiausia – neprarasti to, ką turime sukūrę“, – kalbėjo asociacijos vadovas.

Apie pastaruoju metu susiklosčiusią situaciją „Linavoje“ kalbėjo asociacijos generalinis sekretorius Ričardas Malkus. Pasak jo, finansinė asociacijos padėtis gerėja. Sėkmingai vykdomi lobistiniai projektai, sprendžiami socialiniai klausimai.

Generalinis sekretorius papasakojo apie nuveiktus darbus, koreguotą sekretoriato struktūrą, nuostatus bei veiklos procesus.

R. Malkus pristatė pastaruoju metu asociacijos įgyvendinamus projektus – dėl vairuotojo profesijos patrauklumo didinimo, draudimo klausimų sprendimo.

„Vienas iš pagrindinių mūsų tikslų – ryšių su vežėjų bendruomene stiprinimas. Dirbame vežėjams, todėl turime įsiklausyti į jų nuomonę“, – teigė R. Malkus.

Apie vežėjų problemas bei nuveiktus darbus joms spręsti kalbėjo ir asociacijos viceprezidentas Mečislovas Atroškevičius. Pasak jo, tiek keleivių, tiek krovinių vežėjai turi bendrų problemų ir privalo dirbti išvien.

M. Atroškevičiaus teigimu, asociacijai dirbti dažnai trukdo nesusikalbėjimas tarp vežėjų. „Kuo daugiau nuomonių, tuo geriau, tačiau jei vienoks ar kitoks sprendimas priimtas Kongrese ar Prezidiume, tai turi būti oficiali nuomonė, kurios turėtų paisyti visi vežėjai“, – kalbėjo M. Atroškevičius.

Prezidiumo narys Erlandas Mikėnas pagyrė keleivių vežėjus už gausų dalyvavimą susirinkime bei domėjimąsi bendromis problemomis. „Kaip visada, esate kultūringi ir drausmingi, aktyvūs ir gausiai dalyvaujantys renginiuose“, – sakė prezidiumo narys.

Savo ruožtu keleivių vežėjai pasiūlė rinkti į asociacijos Prezidiumo narius ne vieną, o du keleivių vežėjus. Pasak E. Mikėno, jei pasiūlymas būtų įregistruotas, jis būtų svarstomas artimiausiame prezidiumo posėdyje.

E. Mikėno teigimu, asociacijoje dar tik mokomasi demokratijos. „Norime „Linavai“ tik gero, kad ji žingsniuotų teisinga linkme ir sėkmingai atstovautų vežėjų interesams“, – sakė E. Mikėnas.

Jis taip pat paragino neskirstyti vežėjų į keleivininkus ar krovininkus, gerus ar prastus. Pasak jo, visi asociacijos nariai turėtų būti lygūs. „Kadangi asociacijos prezidentas daug dėmesio skiria tarptautinėms vežėjų problemoms, galbūt daugiau įgaliojimų būtų galima suteikti viceprezidentams. Jie galėtų atstovauti vežėjams įvairiose šalies institucijose“, – kalbėjo E. Mikėnas.

Pasak jo, situacija „Linavoje“ pamažu stabilizuojasi, tačiau kol kas neįvardinti visi, kurie kalti dėl ankstesnės sudėtingos finansinės padėties susiklostymo. E. Mikėno teigimu, dar trūksta principingumo ir išieškant skolas iš skolininkų.

E. Mikėnas taip pat paragino vežėjus pamiršti praeitį ir žengti į priekį. „Karai baigėsi, metas telkti jėgas bendram darbui“, – reziumavo prezidiumo narys.

Viceprezidento ataskaita

Pasak asociacijos viceprezidento, įmonės „Kauno autobusai“ generalinio direktoriaus Mindaugo Grigelio, svarbiausias klausimas, kurį pavyko išspręsti praėjusiais metais – lengvatinio PVM grąžinimas keleivių vežimo paslaugoms. „Manau, visi vežėjai jau spėjo pajusti sumažinto PV mokesčio pasekmes. Gerėja įmonių padėtis, mažėja savivaldybių įsiskolinimai – tai galiu teigti ir iš savo įmonės patirties“, – kalbėjo M. Grigelis.

Be to, asociacijos „Linava“ iniciatyva buvo pakeisti ir Keleivių ir bagažo vežimo kelių transportu taisyklių 32 ir 47 punktai, kuriais įteisintas tolimojo reguliaraus susisiekimo maršrutų terminuotieji bilietai. „Tam, kad būtų įteisinti lengvatiniai tolimojo reguliaraus susisiekimo maršrutų terminuotieji bilietai, būtina pakeisti Transporto lengvatų įstatymą. Susisiekimo ministerijai pasiūlymus dėl minėto įstatymo pakeitimų išsiuntėme dar spalio 25-ąją, tačiau atsakymo iki šiol negavome“, – kalbėjo M. Grigelis.

„Linava“ taip pat siūlė pakeisti Kelių transporto kodekso 18 straipsnio 4 dalį ir panaikinti keleivių vežimo lapus užsakomiesiems reisams. „Manytume, jog šiuo metu šis dokumentas neatlieka jokios funkcijos, o jo gamybai, technologinei apsaugai, platinimui, įsigijimui ir naudojimui keliami aukšti reikalavimai, didinantys vežėjų išlaidas“, – sakė M. Grigelis. Pasak jo, vežėjų pasiūlymams iš dalies pritaria ir Valstybinė kelių transporto inspekcija – jų manymu, būtų galima supraprastinti keleivių vežimo lapų reglamentavimą.

Asociacija pateikė pasiūlymus ir dėl Kelių transporto kodekso 18 straipnio 8 dalies, reglamentuojančios keleivių vežimą maršrutiniais taksi, pakeitimo. „Manome, kad komercinės keleivių vežimo maršrutiniais taksi paslaugos neturėtų dubliuoti viešųjų paslaugų“, – kalbėjo M. Grigelis. Iš Susisiekimo ministerijos kol kas atsakymo šiuo klausimu negauta.

Asociacija „Linava“ taip pat teikia siūlymą, kad keleivių lengvatos, taikomos vietinio reguliaraus susisiekimo maršrutuose, būtų finansuojamos iš valstybės biudžeto. „Lengvatinio keleivių vežimo kompensavimas nevyksta sklandžiai. Tačiau pasiekti, kad finansavimas būtų numatytas iš valstybės biudžeto, iki šiol nepavyksta“, – teigia M. Grigelis.

Asociacijos viceprezidentas taip pat prisiminė praėjusiais metais vykusius renginius, papasakojo vežėjams apie Keleivinio transporto tarybos darbą, taip pat pristatė tarptautinius renginius, kuriuose pastaruoju metu dalyvavo jis bei Keleivinio transporto skyriaus vadovas J. Stolovickis.

Praėjusiais metais keleivių vežėjai itin gausiai dalyvavo Kėdainių oro uoste surengtose vairuotojų meistriškumo varžybose, keleivių vežėjų delegacija lankėsi Rygoje, kur susipažino su savivaldybės įmonės „Rigas satiksme“ darbu.

Asociacijos viceprezidentas paragino keleivių vežėjus aktyviau dalyvauti IRU inicijuotame „Smart Move“ judejime, kurio tikslas – propaguoti keleivių vežimo autobusais privalumus. „Turime ieškoti būdų, kaip į viešąjį transportą pritraukti daugiau keleivių. Jei pakeisti vyresnio amžiaus žmonių įpročius nėra lengva, tai vaikų švietimas būtų teisingas kelias“, – sakė M. Grigelis.

Įmonių veiklos rezultatai

Praėjusių metų keleivinio transporto įmonių veiklos rezultatus pristatė Keleivinio transporto skyriaus vadovas Jevgenijus Stolovickis. Pasak jo, lyginant su 2011-aisiais metais, rezultatai kito nedaug, tačiau jei lygintume su 2006-aisiais, pasikeitimai gana ženklūs. „Gerokai sumažėjo keleivių tiek miesto, tiek priemiesčio, tiek tolimojo ar tarptautinio susisiekimo maršrutuose. Be abejo, tam įtakos turėjo ir didėjanti emigracija bei mažėjantis gyventojų skaičius“, – kalbėjo J. Stolovickis.

Keleivinio transporto skyriaus vadovas pareiškė nerimaujantis dėl jau įsigaliojusio 181 ES reglamento dėl keleivių teisių. „Išsiuntėme prašymą Socialinių reikalų ir darbo ministerijos, kad pateiktų metodinius nurodymus, kaip turėtume mokyti autobusų stočiu personalą bei vairuotojus elgtis su neįgaliaisiais. Tačiau sulaukėme pasiūlymo kreiptis į Neįgaliųjų sąjungą. Iš ten gavome atsakymą, kad mokymus gali rengti tik jų atstovai. Taigi vežėjams patariu tartis dėl mokymų darbuotojams su Neįgaliųjų sąjungos skyriais rajonuose“, – kalbėjo J. Stolovickis.

Pasak jo, Keleivinio transporto skyrius iki šiol laukia atsakymų į dar praėjusiais metais Susisiekimo ministerijai pateiktus siūlymus. „Nesulaukėme ir ministerijos atstovų, žadėjusių dalyvauti keleivininkų pasitarime“, – sakė J. Stolovickis.

J. Stolovickis pristatė ir šiais metais ketinamos surengti kelionės į „Busworld“ parodą Belgijoje programą, taip pat išvykos į Latviją bei Estiją planą.

Pasidalijimas patirtimi

Apie permainas Kauno viešajame transporte pasakojo Kauno savivaldybės transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Pasak jo, pastaruoju metu Kauno viešojo transporto keleiviai sulaukė nemažai permainų: įdiegtas įlipimas į transporto priemones pro priekines duris, taip pat elektroninis bilietas. Be to, atlikta išsami keleivių apklausa, remiantis kuria pertvarkyti miesto maršrutai.

„Atsiradus galimybei persėsti į kitą transporto priemonę per 30 minučių papildomai nemokant, galėjome optimizuoti miesto autobusų bei troleibusų maršrutus. Keleiviai vežami iki pagrindinių terminalų, kur gali persėsti ir važiuoti toliau“ – sako P. Keras.

Transporto skyriaus vedėjas pasakojo keleivių vežėjams, koks likimas laukia Kauno miesto vežėjų mikroautobusais. „Manome, jog vilniečių kelias mums pernelyg drastiškas, todėl žadame rinktis tarpinį variantą tarp Vilniaus ir Klaipėdos. Mikroautobusams ketiname skirti privežimo prie pagrindinių terminalų funkciją“, – pasakojo P. Keras. Pasak jo, tikimasi jog didžioji dalis vežėjų mikroautobusais bus įtraukti į bendrą miesto maršrutų tinklą.

P. Kero teigimu, Kaune tiesiama troleibusų linija į Parodos kalną, kuri suteiks galimybę koreguoti kitus troleibusų maršrutus, taip pat mieste atsiras dvi greitųjų autobusų trasos.

Turime lietuvišką autobusą

Bendrovės „LBus“ vadovas Marjanas Mečkovskis keleivių vežėjams pristatė pirmąjį lietuvišką elektrinį autobusą „LBus“. Jis sukurtas bendradarbiaujant su Prancūzijos „Cegelec“ ir Lenkijos AMZ.

M. Mečkovskis pasakojo vežėjams apie naujojo autobuso technines savybes, sertifikavimo procedūras. „Sertifikatą žadame gauti dar šį mėnesį. Autobusą Lietuvos vežėjams žadame atvežti gegužę“, – žadėjo M. Mečkovskis.

Pasak jo, Hanoverio IAA parodoje praėjusį rudenį pirmąsyk pristatytas autobusas jau išbandytas aštuoniuose Europos miestuose ir visur sulaukė tik teigiamų atsiliepimų. „Autobusas ekologiškas, netriukšmingas, saugus bei ekonomiškas“, – kalbėjo M. Mečkovskis.

VKTI atstovo informacija

VKTI Kelių transporto veiklos reguliavimo skyriaus vedėjas Rolandas Mazaliauskas pasidžiaugė, jog sutartys su dabartiniais vežėjais vežti keleivius tolimojo susisiekimo maršrutais pasirašytos dar penkeriems metams. Šiek tiek liūdnesnė žinia keleivių vežėjams yra ta, kad iki metų pabaigos VKTI gali pritrūkti lėšų kompensuoti vežėjams už lengvatomis besinaudojančių keleivių vežimą.

R. Mazaliauskas kalbėjo ir apie Keleivių teisių reglamentą, jo taikymą bei būtinybę platinti tarp keleivių pirmosios kategorijos stotyse. „Suprantame, kad keleivių vežėjams sunku suprasti kai kurias reglamento nuostatas. Todėl iki vasaros žadame surengti susitikimą, kur aptarsime reglamento taikymo ypatumus“, – kalbėjo R. Mazaliauskas.

Apdovanojimai ir diskusijos

Keleivių vežėjams įteikti asociacijos „Linava“ tikrųjų narių pažymėjimai bei narystę patvirtinantys ženkleliai. Šiuo metu tikrojo asociacijos nario statusą turi trisdešimt viena keleivinio transporto įmonė.

„Jei norime turėti svaresnį balsą asociacijoje, turime pasiekti, kad daugiau kandidatų taptų tikraisiais nariais. Džiugu, jog pastaruoju metu statusą asociacijoje pakeitė keturios įmonės“, – kalbėjo J. Stolovickis.

Garbingas apdovanojimas – „Profesijos riterio“ vardas – šįkart suteiktas ilgamečiam įmonės TOKS generaliniam direktoriui Arūnui Indrašiui.

Susirinkimo pabaigoje keleivių vežėjai diskutavo visiems svarbiais klausimais.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.