Keleivių vežėjai tikisi, kad jų veikla bus įtraukta į ūkinės veiklos sektorių sąrašą, kuriuose užimti asmenys dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytų ūkinės veiklos apribojimų turi teisę gauti 90 proc. dydžio subsidiją darbo užmokesčiui nuo jiems priskaičiuoto darbo užmokesčio, bet ne daugiau kaip Lietuvos Vyriausybės patvirtinta minimalioji mėnesinė alga.
Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo projekte numatyta, kad asmenys taip pat turi teisę gauti 90 proc. dydžio subsidiją darbo užmokesčiui nuo jiems priskaičiuoto darbo užmokesčio, bet ne daugiau kaip Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtinta minimalioji mėnesinė alga, jei per laikotarpį nuo 2020 m. kovo 16 d. įmonės apyvarta yra sumažėjusi daugiau kaip 75 proc., lyginant su atitinkamu 2019 m. laikotarpiu.
Kol kas sprendimas dar nepriimtas, Vyriausybė teiks Seimui įstatymo pakeitimus, kad tokias subsidijas gautų visi be išimties ūkio sektoriai. Vežėjai tikisi, kad tokį sprendimą Seimas patvirtins.
Keleivių vežėjai dėl šalyje paskelbto karantino nukentėjo itin smarkiai. Remiantis Lietuvos keleivių vežimo asociacijos duomenimis, rida vietiniame (miesto ir priemiestiniame) susisiekime nuo karantino paskelbimo dienos (š.m. kovo 16 d.) sumažėjo 60–90 proc.
Vilniuje ir Kaune sumažėjo apie 10 proc., Šiauliuose, Marijampolėje ir Utenoje sumažėjo apie 40 proc., Radviliškyje, Joniškyje, Naujojoje Akmenėje – apie 50-60 proc. „Kuo mažesnė savivaldybė, tuo didesnis mažėjimas. Mūsų turima informacija, yra savivaldybių, kuriose vietinis susisiekimas laikinai visiškai nutrauktas“, – sako LKVA prezidentas Gintaras Nakutis.
Beveik neliko tolimojo susisiekimo maršrutų. Juos nutraukė TOKS, „Kautra“, „Busturas“, Panevėžio, Mažeikių autobusų parkai ir kitos įmonės. Keletą maršrutų išlaikė Klaipėdos autobusų parkas.
Remiantis asociacijos „Linava“ informacija, veiklą sustabdė Ukmergės, Ignalinos, Molėtų, Tauragės autobusų parkai, minimaliu pajėgumu dirba Šalčininkų, Telšių, Biržų, Rokiškio, Zarasų autobusų parkai.
„Kaip matome, situacija, kuri susiklostė keleivinio transporto versle, yra katastrofiška, keleivinis transportas yra tas sektorius, kuris dėl paskelbtos ekstremalios situacijos ir karantino nukentėjo labiausiai. Jei keleivių vežėjai liktų be valstybės paramos, pasibaigus karantinui, neliktų kam vežti keleivių. Tikimės, kad parama įmonėms bus suteikta laiku“, – sako G. Nakutis.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotrauka