Keleivių vežėjai aptarė siuntų vežimo autobusais problemas bei verslo ateitį

birželio 07 04:58 2019 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Patirtis

Kaune susirinkę keleivių vežėjai aptarė siuntų vežimo autobusais patirtį, problemas, kalbėjo, kaip, pasitelkus partnerius, paslaugą galima plėtoti ateityje.

 

 

Bendrovės „Kautra“ atstovė Indrė Ūsaitė-Šlenderienė pateikė rinkos apžvalgą. Šiuo metu dešimtyje Lietuvos miestų veikia 43 siuntų terminalai. „Labai svarbu, kad siuntos autobusais turėtų vieningą prekės ženklą, kad visus atpažintų tuo pačiu vardu. Šis populiarinimas būtų naudingas visiems.“, – sakė I. Ūsaitė-Šlenderienė.

Siuntų autobusų reklamą galima matyti ant bendrovės „Kautra“ autobusų, taip pat – Vilniaus ir Kauno autobusų stotyse. Ją galima rasti ir tinklapyje autobusubilietai.lt bei Facebook. Be to, vis labiau plėtojamos kurjerio paslaugos, siuntos pristatomos klientams į namus ar įstaigas tiesiogiai.

Bendrovės „Kautra“ pajamos iš siuntų autobusais didėjo 9 proc. „Vis dar atsiliekame nuo bendros siuntų rinkos, reikia imtis veiksmų, bendradarbiauti su naujais žaidėjais“, – sakė bendrovės „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas.

Pastaraisiais metais atnaujinta siuntų autobusais svetainė, įdiegta nauja programėlė, kuri klientams palengvina naudojimąsi paslauga. Vartotojai mielai naudojasi skaičiuokle, iš anksto užpildo dokumentus, tokiu būdu mažėja darbo siuntų terminalų darbuotojams. Naują logotipą, naują svetainę susirinkusiems pristatė bendrovės „Kautra“ marketingo vadovas Mindaugas Sakalauskas.

Vilniaus filialo atstovas Mindaugas Mickevičius pristatė permainas sostinėje. Bendrovė „Kautra“ išsinuomavo Vilniaus terminalą, jį atnaujino, aprengė darbuotojus vienoda apranga. Be to, bendrovė „Kautra“ vykdo sostinėje ir kurjerio paslaugas, įsigyti du nauji „Volkswagen Caddy“ bei vienas „Renault“ automobilis. „Tokiu būdu lengviau dalintis informacija, naudotis vieninga duomenų baze. Patogu ir klientams – jiems nereikia turėti sutarties su dviem terminalais, tik su vienu“, – sakė M. Mickevičius.

Jo teigimu, tai naudinga ir vežėjui, kuris atsisako visų terminalo išlaikymo sąnaudų, nereikia mokėti atlyginimų darbuotojams. Pelnas už siuntų gabenimą lieka vežėjui, be to, jis gauna pajamas ir už terminalo nuomą.

Pasak bendrovės TOKS generalinio direktoriaus Arūno Indrašiaus, siuntų vežimo autobusais tinklas turi plėstis, atsidurti vienose rankose. „Klientai prašo naujų paslaugų. Patys nebuvome numatę jų plėtoti, to ėmėsi „Kautra“. Konkurencija rinkoje – didelė. Jei neplėtosime paslaugų, prarasime savo dalį“, – teigė A. Indrašius.

Tauragės autobusų parko direktorius Rimantas Martinavičius teigė, jog idėja gera, tik atsiranda problemų su autobusų vairuotojais. „Vairuotojai nenori vežti siuntų, dažnai būna pikti, nerūpestingai elgiasi su siuntiniais. Turėtume pakalbėti apie tai, kaip spręsti šią situaciją“, – sakė R. Martinavičius.

Vežėjai šią problemą sprendžia skirtingai – kai kurie moka vairuotojams tam tikrą procentą nuo gaunamų pajamų už gabenamas siuntas, kiti priedą prie atlyginimo. A. Indrašius teigia, jog vairuotojams daugiau galėtų pagelbėti ir siuntų terminalų darbuotojai. Vežėjai išsakė ir kitas problemas, su kuriomis susiduria gabendami siuntas.

I. Ūsaitė-Šlenderienė pristatė vežėjams šios srities naujoves. „Didžiausi mūsų konkurentai – „DPD Lietuva“ ir „Venipak“ – norėtų tapti mūsų partneriais. Sulaukėme pasiūlymo ir noro dirbti kartu. Šios bendrovės planuoja turėti tos pačios dienos pristatymo paslaugą, siūlo dalyvauti ir mums. Vežėjams autobusais tai būtų puiki galimybė padidinti savo dalį siuntų gabenimo rinkoje“, – sako I. Ūsaitė-Šlenderienė.

Šių bendrovių planas – vežti siuntas iš didžiųjų miestų įvairiomis kryptimis. Planuojamas siuntų kiekis – 100-200 vienetų per dieną. „Siuntas numatoma vežti tiek nuo stoties iki stoties, tiek pasinaudojant kurjeriais. Manau, vežėjams tai būtų puiki galimybė „užpildyti tuščius kilometrus“, – teigė I. Ūsaitė-Šlenderienė.

Pasak L. Skardžiuko, vežėjai turėtų pritaikyti naujiems klientams nuolaidą. „Su mumis ar be mūsų, šios bendrovės paslaugą įdiegs. Manau, turėtume pasinaudoti galimybe. Žinoma, prieš tai turėtume aptarti galimas rizikas, ar ilgalaikėje perspektyvoje turėsime efektą. Kol kas vežėjai autobusais šioje rinkoje užima vos 2-3 proc. Galėtume šią dalį padidinti. Dalyvaudami kaip strateginis partneris, galėtume turėti naudos“, – mano „Kautros“ generalinis direktorius.

Mažeikių autobusų parko direktorius Arvydas Šemeta sako, jog svarstyti nėra ko – reikia dalyvauti projekte. „Aišku, problemų bus, bet turime jo imtis“, – sako A. Šemeta.

Su juo sutinka ir bendrovės „Jonavos autobusai“ vadovas Otaras Urbanas. Pasak jo, jei vežėjai autobusais nesiims bendradarbiauti, „DPD Lietuva“ ir „Venipak“ ras kitus partnerius. „Sutartis nėra „geležinė“. Jei matysim, kad bendradarbiauti nesiseka, sutartis galėsime nutraukti po metų ar kelerių“, – teigė O. Urbanas.

Vežėjai aptarė ir kitas su siuntų vežimu autobusais susijusias problemas, diskutavo įvairiais klausimais.

Tikslias siuntų kainas ir laikus sužinokite svetainėje www.siuntosautobusais.lt. Svetainėje taip pat galite sekti savo siuntą, susikurti siuntos kvitą ir taip greičiau ją išsiųsti. Taip pat galite susikurti paskyrą ir išsikviesti kurjerį internetu.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

 

  • apie-siunt1
  • apie-siunt6
  • apie-siunt7
  • apie-siunt3
  • apie-siunt5
  • apie-siunt2
  • apie-siunt9
  • apie-siunt8
  • apie-siunt4
  • apie-siut8