Lietuvos keleivių vežimo asociacija surengė išvyką į Rygą. Apžiūrėta vandenilio gamybos bei pildymo stotis, susipažinta su vandenilį naudojančiomis transporto priemonėmis. „Rigas Satiksme“ keleivių vežėjams iš Lietuvos pristatė savo veiklą. Susitikime su Latvijos keleivių vežimo asociacijos vadovu Ivo Ošenieks kolegos iš Lietuvos kalbėjosi apie žaliąjį kursą bei keleivių vežimo organizavimą tolimojo susisiekimo maršrutais Latvijoje.
„Rigas satiksme“ vadovai suteikė galimybę keleivių vežėjams iš Lietuvos pasivažinėti vandeniliu varomu „Solaris Trollino“ – troleibusas nuo ankstyvo ryto laukė lietuvių prie viešbučio. Įmonės atstovas trumpai supažindino su vandenilio diegimo projektu miesto transporte, pristatė troleibuso technines savybes. Iš viso latviai šiuo metu eksploatuoja dešimt troleibusų, kurie dalį kelio gali nuvažiuoti naudodami vandenilį. Maždaug 80 proc. maršruto trasos įveikiama prisijungus prie laidų, kur jų nėra, elektros variklį „maitina“ vandenilio kuro elementas.
Nuvykę į miesto 2-ąjį troleibusų parką, keleivių vežėjai galėjo išsamiai susipažinti su troleibusų veikimo principais, apžiūrėti įvairius agregatus, užduoti klausimus troleibusą eksploatuojantiems specialistams. Apžiūrėta vandenilio gamybos bei pildymo stotis, susipažinta su vandenilio gamybos procesu bei troleibusų pildymo ypatumais.
Vienas troleibusas įmonei „Rigas satiksme” kainavo apie 1 mln. 200 tūkst. eurų, vandenilio degalinė – dar 6-7 mln. eurų.
Vėliau delegacija iš Lietuvos išklausė pranešimą apie „Rigas satiksme“ veiklą. Tai – antroji pagal dydį Latvijos keleivių vežimo įmonė, pirmoji – „airBaltic“. Šiuo metu įmonė veža keleivius visais Rygos miesto maršrutais, jai taip pat priklauso ir automobilių statymo aikštelės. „Rigas satiksme“ veža keleivius ir į artimiausius sostinei rajonus.
Įmonei priklauso du troleibusų parkai, du tramvajų depai ir du autobusų parkai. Didžiausios problemos, su kuriomis susiduria Rygos keleivių vežėjai – tai mažėjantis keleivių kiekis bei vairuotojų trūkumas.
Su I. Ošenieks‘u keleivių vežėjai diskutavo apie tolimojo susisiekimo autobusais problemas. Latvijoje šie vežimai laikomi regioniniais, vežėjai į rinką gali patekti tik laimėję Latvijos automobilių kelių eismo direkcijos skelbtus konkursus. I. Ošenieks supažindino vežėjus iš Lietuvos su skelbtų konkursų rezultatais, apie problemas, su kuriomis susidūrė tiek vežėjai, tiek keleiviai.
Po oficialiosios dalies keleivių vežėjai iš Lietuvos apsilankė Rygos automobilių muziejuje, išklausė išsamų gidės pasakojimą bei susipažino su čia pristatomais eksponatais.
Plačiau apie vandeniliu varomus troleibusus, „Rigas satiksme“ veiklą bei tolimojo susisiekimo problematiką Latvijoje skaitykite tik eBus.lt ir LKVA svetainėje.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotraukos