Keleivių vežėjai pradeda naują kovos su nelegalais etapą

sausio 14 06:13 2016 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai

prie-nelegNelegalus keleivių vežimo verslas klesti Lietuvoje nuo pat Nepriklausomybės atgavimo. Jo išgyvendinti nepadeda nei naujai priimami įstatymai, nei didžiulės keleivių vežėjų išleidžiamos sumos autobusų stočių apsaugai. Užuot pasitraukę į pogrindį, nelegalūs keleivių vežėjai atranda vis naujų būdų siūlyti savo paslaugas.

 

„Pastaruoju metu pavyko išgyvendinti nelegalius ar pusiau legalius vežėjus iš autobusų stoties prieigų. Tačiau neabejoju, kad jie neišnyko. Tiesiog persikraustė toliau. Kasmet apsaugai samdyti išleidžiame dešimtis tūkstančių eurų, tačiau nelegalūs vežėjai vis viena perima dalį mūsų autobusų keleivių“, – sako bendrovės TOKS generalinis direktorius Arūnas Indrašius.

Valstybinė kelių transporto inspekcija tikrina tik tuos vežėjus, kurie turi licencijas keleiviams vežti. Tačiau vežėjams, norintiems vežti keleivius reguliariais maršrutais, vien tik licencijų nepakanka: reikia turėti ir leidimą maršrutui. Dalis nelegalių vežėjų dirba neturėdami nei licencijų, nei leidimų. Išvažiuodami keletą minučių prieš reguliariu maršrutu važiuojantį autobusą, jie susirenka nemažą dalį keleivių.

Pastaruoju metu internete atsirado net keletas naujų interneto tinklapių: bananacar.lt, kasveza.lt, kur siūlomos kelionės pakeleivingais automobiliais. Tai – didžiulis smūgis legaliai dirbantiems ir mokesčius mokantiems keleivių vežėjams.

„Akivaizdu, jog nelegalus verslas kooperuojasi. Kaip kovoti su „konkurentais“, kurie žmogų iš Kauno į Vilnių žada nuvežti vos už tris eurus? Mes tokių galimybių, be abejo, neturime – privalome mokėti mokesčius, atlyginimus darbuotojams, susimokėti už kelius. Keista, kad į panašius puslapius nekreipia dėmesio nei Mokesčių inspekcija, nei kitos kontroliuojančios institucijos. Legaliai dirbantys vežėjai vėl paliekami vieni su savo problemomis“, – piktinasi bendrovės „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas.

Pasak bendrovės „Busturas“ generalinio direktoriaus Tomo Bielinsko, vežėjai turėtų būti vieningesni, siekdami išgyvendinti nelegalų verslą iš Lietuvos. „Turime iškelti sau tikslą – pagaliau nukirsti šaknis nelegaliam verslui. Keleivių autobusuose nuolat mažėja, prie to prisideda ir pigiau vežantys, tačiau mokesčių valstybei nemokantys nelegalai“, – kalba T. Bielinskas.

Pavėžėjimo paslaugos siūlomos ne tik internetu: skelbimai su pasiūlymais kabinami žmonių susibūrimo vietose, siunčiami mobiliaisiais telefonais.

Asociacija „Linava“ pastaruoju metu dar kartą kreipėsi į Valstybinę kelių transporto inspekciją ir Susisiekimo ministeriją, siekdama atkreipti institucijų dėmesį į nelegalaus ar pusiau legalaus verslo keliamas problemas.

„Dėl nelegalių vežėjų valstybės biudžetas negauna mokesčių, o legalūs keleivių vežėjai negali plėsti savo verslo. Nėra aišku, kaip vyksta ir reglamentuojamas keleivių vežimas iš/tarp oro uostų. Mūsų manymu, tokia padėtis susidarė dėl trūkumų reglamentuojančiuose keleivių vežimo verslą teisės aktuose, spragų savivaldybių veikloje valdant, organizuojant bei kontroliuojant keleivinio kelių transporto darbą, bei kontroliuojančių institucijų dėmesio trūkumo šiai veiklai“, – rašoma asociacijos prezidento Erlando Mikėno pasirašytame kreipimesi į Valstybinės kelių transporto inspekcijos bei Susisiekimo ministerijos vadovus.

Siunčiamame rašte taip pat prašoma organizuoti pasitarimą su keleivių vežėjų atstovais aktualioms problemoms aptarti bei numatyti priemones ir jų sprendimo būdus.

„Tikimės, kad galbūt šiais metais pavyks išjudinti įsisenėjusią ir keleivių vežėjams itin skaudžią problemą. Akivaizdu, jog kovoti su nelegaliu verslu privalo ne keleivių vežėjai, o kontroliuojančios institucijos“, – sako asociacijos „Linava“ Keleivinio transporto skyriaus vadovas Jevgenijus Stolovickis.

 

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka