Nuo 2025 metų sausio 1 dienos įsigalioja Klaipėdos miesto tarybos patvirtintas naujas Keleivių ir bagažo vežimo vietinio (miesto ir priemiestinio) reguliaraus susisiekimo maršrutais autobusais ir maršrutiniais taksi tvarkos aprašas https://e-seimas.lrs.lt/rs/legalact/TAD/f96e4ce17f6311ef84ff9693ecd03ff5/ .
Senosios tvarkos paskutinė redakcija buvo iš 2013-ųjų https://www.klaipedatransport.lt/lt/keleiviu-vezimo-autobusais-ir-marsrutiniais-%20taksi-klaipedoje-109 , – iš esmės tai buvo lopytos ir perlopytos dar XX amžiuje surašytos taisyklės.
O naujasis Aprašas jau deramai atspindi visuomenėje ir technologijose nuo to laiko įvykusius pokyčius ir reglamentuoja situacijas, kurių prieš 11 metų viešajame transporte net negalima buvo įsivaizduoti.
Populiarėjant mikromobilumo priemonėms (žr. sąvokos apibrėžimą Apraše), dažnėjo jų naudotojų bandymai vežti jas autobusu. Taisyklių apraše nustatytas balansas tarp „paspirtukininkų“ ir kitų keleivių interesų (IX skyrius), ten aprašyta, kuriomis sąlygomis leidžiama vežti mikromobilumo priemones, kad nebūtų pažeistos kitų keleivių teisės. Ten pat specialiai apsaugoti mamų su vežimėliais bei neįgaliųjų su savo transporto priemonėmis interesai, nustatant jų prioritetą salono aikštelėje. Teisė vežti dviračius apribota ypatingomis sąlygomis, o atitikimo joms vertinimas patikėtas autobuso vairuotojui.
Aiškiau reglamentuotas gyvūnų vežimas, jam skirtas visas VIII skyrius (ankstesnėje redakcijoje buvo tik vienas punktas). Išliko norma vežti gyvūną taroje, tačiau dabar jau galima vežti ir rankose laikomą šunį. Atsirado šuns asistento, padedančio neįgaliajam, sąvoka.
Atsirado Kontrolės bilieto sąvoka (XIV 72.2, 74.2, 75, 76), kurio esmė panaši į automobilių parkavimo Užmaršumo mokestį – pažeidėjas gali vietoje susimokėti už kelionę ir jam netaikoma administracinė nuobauda. Reikšminga išlyga – Kontrolės bilietą galima pirkti tik už negrynuosius pinigus. Vėlesniame miesto tarybos sprendime buvo sukonkretinta Kontrolės bilieto kaina – 8 eurai miesto ir 16 eurų priemiesčio maršrutuose.
Tai esminiai pasikeitimai. Greta jų yra ir kitų – Išlipimo mygtuko sąvokos atsiradimas, galimi vežimo tvarkos pokyčiai pandemijos atveju ir kt. Tai detalus ir kur kas išsamesnis tvarkos aprašas nei iki šiol galiojęs.
klaipedatransport.lt
Linos Jakubauskienės nuotrauka