Kokio dydžio kyšiai galėjo būti imami už naujus Rygos autobusus bei troleibusus?

16 sausio 05:50 2019 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Patirtis

Savivaldybės įmonė „Rīgas satiksme“ (RS) rengiasi iš Čekijos įmonės „Škoda“ išieškoti penkis milijonus – už tai, kad nupirkti tramvajai ir troleibusai nebuvo pristatyti laiku. Apie tai agentūrai LETA pranešė laikinasis įmonės vadovas Anris Matisas.

 

 

Tiek „Rīgas satiksme“, tiek „Škoda“ įsivėlę į garsiai nuskambėjusį korupcijos skandalą, dėl kurio buvo nušalinta dalis RS vadovybės bei „Škoda“ atstovas Vladislavas Kozakas.

Šiuo metu RS kartu su audito kompanija „Ernst & Young Baltic“ vertina skandalingus pirkimus. Išsiaiškinta, kad už laiku nepateiktas transporto priemones RS gali pareikalauti iš gamintojų daugiau kaip penkis milijonus eurų. Iš 100 užsakytųjų autobusų kol kas Rygą pasiekė 54, iš 20 tramvajų – vos septyni.

Pasak RS atstovo, Lenkijos kompanija „Solaris Bus and Coach“ taip pat nepateikė transporto priemonių laiku. Iš 175 autobusų Rygos vežėjai sulaukė 140, sutartis pratęsta iki 2020-ųjų. Vertinamas ir šis sandoris. A. Matisas stebisi, kad iki šiol kompensacijų už laiku nepristatytas transporto priemones nebuvo reikalaujama.

Kaip buvo pranešta, Latvijos Kovos su korupcija biuras pradėjo teismo procesą dėl kyšininkavimo ir neteisėtai gautų lėšų legalizavimo. Vertinami trys RS pirkimai, kur dalyvavo Čekijos ir Lenkijos įmonės, Rygos dūmos ir RS atstovai. Kyšiai duoti už naujų transporto priemonių pristatymą į Latvijos sostinę.

Laida „Nieko asmeniško“ pranešė, kad už kiekvieną į Rygą pristatytą troleibusą, autobusą ar tramvajų kyšiai galėjo sudaryti 5-7 proc. nuo transporto priemonės vertės. Visų trijų pirkimų sandorio suma sudaro 270 mln. eurų, taigi mokėtų kyšių suma gali sudaryti 13,5-20 mln eurų, rašo rus.delfi.lv.

eBus.lt

Linos Jakubauskienės nuotrauka