Konstitucinis teismas išaiškino: savivaldybės gali sudaryti viešųjų paslaugų teikimo sutartis su vežėjais tiesiogiai

16 sausio 05:20 2015 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika

Konstitucinis Teismas sausio 15-ąją priimtame nutarime pripažino, kad Kelių transporto kodekso 17-1 straipsnio 2 dalies 2 punktas, kuriame įtvirtinta savivaldybių galimybė tiesiogiai, neskelbiant konkurso, sudaryti viešųjų paslaugų teikimo sutartį su vežėju keleivinio kelių transporto viešosioms paslaugoms teikti, neprieštarauja Konstitucijai.

Konstitucinis Teismas konstatavo, kad įstatymų leidėjas, perdavęs keleivių vežimo veiklos organizavimo funkcijas savivaldybėms, laikydamasis iš Konstitucijos 46 straipsnio kylančių imperatyvų, be kita ko, jame įtvirtintų ūkinės veiklos tarnavimo bendrai tautos gerovei, sąžiningos konkurencijos, vartotojų teisių apsaugos reikalavimų, Konstitucijos 29 straipsnyje įtvirtinto asmenų lygiateisiškumo imperatyvo, privalo nustatyti tokį teisinį reguliavimą, pagal kurį savivaldybės užtikrintų sąžiningos konkurencijos laisvę, vartotojų teises keleivių vežimo srityje, t. y. tai, kad vartotojai gautų kokybiškas, jų interesus atitinkančias, finansiškai prieinamas paslaugas net ir tais atvejais, kai teikti tokias paslaugas yra nenaudinga, taip pat nepaneigtų keleivių vežėjų lygiateisiškumo.

Konstitucinis Teismas išaiškino, kad pagal ginčijamą teisinį reguliavimą savivaldybės vežėją keleivinio kelių transporto viešosioms paslaugoms teikti gali parinkti tiesiogiai sudarydamos viešųjų paslaugų teikimo sutartis įstatyme nustatytomis sąlygomis, o ne konkurso būdu, tik tais atvejais, kai reikia imtis veiksmų, kad būtų užtikrintas šių paslaugų teikimas, kurio, atsižvelgdami į savo komercinius interesus, vežėjai neprisiimtų arba kurį prisiimtų ne visa apimtimi, tačiau kuris yra būtinas siekiant patenkinti bendruosius interesus, taip pat tik, jeigu tokiais sprendimais nebus teikiama privilegijų arba diskriminuojami atskiri ūkio subjektai ar jų grupės. Taigi, kaip pažymėjo Konstitucinis Teismas, ginčijamu teisiniu reguliavimu įstatymų leidėjas sudarė prielaidas užtikrinti stabilų ir nenutrūkstamą bendrus interesus tenkinančių keleivinio kelių transporto viešųjų paslaugų teikimą gyventojams.

Todėl konstatuota, kad nėra pagrindo teigti, jog ginčijamu teisiniu reguliavimu pažeidžiami ūkinės veiklos tarnavimo bendrai tautos gerovei, sąžiningos konkurencijos, vartotojų teisių apsaugos reikalavimai, asmenų lygiateisiškumo imperatyvas.

Ši byla išnagrinėta rašytinio proceso tvarka.

Visas nutarimo tekstą galite pamatyti čia:

http://www.lrkt.lt/dokumentai/2015/2015-01-15_KT3-N1.htm

Konstitucinio teismo informacija

Linos Jakubauskienės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.