2018-ųjų rugpjūčio pabaigoje Latvijos verslininkas įregistravo kompaniją „Rigas Autobusu Fabrika“, kurios kapitalas – vos 10 eurų. Kompanijos įkūrėjas žada Rygoje gaminti mikroautobusus su legendiniu „brendu“.
Tikimasi, kad jau 2020-aisiais gamykloje Rygoje bus pradėti gaminti nedideli elektriniai autobusai.
Priminsime, jog Rygos autobusų fabrike (RAF) autobusai buvo pradėti gaminti 1953-iaisiais. Iš pradžių surinkinėti RAF-651 ant krovininio automobilio GAZ-51 važiuoklės. Autobusuose buvo 16 sėdimų vietų, iš viso jais vienu metu galėjo važiuoti iki 25 keleivių. Vėliau pradėti gaminti RAF-251, kurie galėjo vežti iki 30 keleivių.
Mikroautobusai įmonėje pradėti gaminti 1957-ųjų pradžioje, jie surinkinėti ant lengvojo automobilio „Pobeda“ važiuoklės. Pirmasis mikroautobusas buvo RAF-10, taip pat ant „Moskvič-407“ važiuoklės surinkinėti RAF-8.
Vėliau atsirado ir kiti mikroautobusų modeliai – ant „Volga“ važiuoklės surinkti RAF-977, taip pat „RAF-2203“, pavadinti „Latvija“. 1976-aisiais pastatyti nauji cechai Jelgavoje, kur per metus buvo galima pagaminti iki 17 tūkst. mikroautobusų.
RAF populiarumas ėmė mažėti 1996-aisiais, kuomet ėmė populiarėti vakarietiški mikroautobusai. 1998-aisiais Rygos autobusų fabrikas paskelbė bankrotą. Po dvidešimties metų Latvijos verslininkai nusprendė atkurti legendinį „brendą“.
eBus.lt
Nuotrauka – iš archyvo