Latvijoje paaiškėjo, kokie vežėjai veš keleivius tolimojo susisiekimo maršrutais. Vienam vežėjui – net 22 proc. rinkos dalis

15 birželio 04:49 2020 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Patirtis

Latvijoje viešųjų pirkimų komisija jau nustatė nugalėtojus 12-oje maršrutų tinklų iš 16-os. Artimiausiu metu bus paskelbtas konkursas vežti keleivius likusiais keturiais. Sutartis su laimėjusiais vežėjais bus sudaryta po to, kai vyriausybė peržiūrės tarpinę informacinę ataskaitą apie šio konkurso rezultatus.

 

 

 

Konkurso sąlygose numatyta, jog vežėjai privalo vežti keleivius ne senesniais nei penkerių metų autobusais. Informacija apie būsimas autobusų stoteles bus skelbiama tiek garsu, tiek vizualiai. Visos transporto priemonės bus su elektroninėmis švieslentėmis, saugos diržais, bevieliu internetu (wi-fi), bus galimybė už važiavimą atsiskaityti banko kortelėmis. Trečdalyje autobusų bus įrengti dviračių laikikliai.

Bent 70 proc. autobusų bus įrengtas keltuvas, transporto priemonėje bus bent viena vieta neįgaliojo vežimėliui pasistatyti. Keleivių sėdynės bus sužymėtos taktiliniais ir kontrastingos spalvos skaičiais.

Autobusų rida nuo 2021 m. bus apie 65 milijonai kilometrų per metus, ji bus padalyta į 16 dalių, kurių kiekviena sudarys nuo 2,5 iki šešių milijonų kilometrų per metus. Planuojamas maršrutų skaičius 2021 m. bus 1 030.

Viešojo transporto paslaugų teikimo vežti keleivius 16-a maršrutų tinklų buvo gauta 40 pasiūlymų, kuriuos pateikė 15 konkurso dalyvių. Pirkimų komisija, vertindama konkurso dalyvių pasiūlymus, nustatė laimėtojus:

UAB „Nordeka“ – maršrutų paketas „Bauska“;

SIA „Daugavpils autobusu parks“ – „Daugpilis, Krāslava“;

asociacija UAB „Nordeka“ ir SIA „Sabiedriskais autobuss“ – „Gulbene, Alūksne, Balvi“;

UAB „Liepājas autobusu parks“ – „Jelgava, Dobele“;

SIA „Sabiedriskais autobuss” – „Kuldīga, Saldus”;

UAB „Liepājas autobusu parks“ – „Liepāja“;

SIA „Tukuma auto“ – „Madona“;

asociacija UAB „Liepājas autobusu parks“, SIA „Sabiedriskais autobuss“ ir UAB „Nordeka“ – „Pierīga“;

UAB „Rēzeknes autobusu parks“ – „Rēzekne, Ludza“;

UAB „Talsu autotransportas“ – „Talsi, Tukums“;

asociacija SIA „Sabiedriskais autobuss” ir UAB VLASAVA – „Valmiera, Valka, Smiltene”;

UAB „Talsu“ – „Ventspils“.

Atsižvelgiant į tai, kad vežti keleivius maršrutų tinklais „Cēsis“, „Jēkabpils, Preiļi, Līvāni“, „Limbaži, Sigulda“ ir „Ogre, Aizkraukle“ dalyvių parengti pasiūlymai neatitiko pirkimo taisyklių reikalavimų, artimiausiu metu bus skelbiamas naujas konkursas. Siekiant užtikrinti viešojo transporto paslaugų tęstinumą šiose maršrutų tinklo dalyse, sutartis su esamais vežėjais bus pratęsta arba bus pasirinktas vežėjas, kol įsigalios nauja sutartis su laimėjusiu dalyviu.

Nuo 2021 m., pagerinus valstybės subsidijuojamas viešojo transporto paslaugas, Latvijoje bus įdiegti komerciniai maršrutai. Šiuose maršrutuose visas išlaidas dengs pats vežėjas. Taip pat naujovė, įtraukta į konkurso nuostatus, yra nemokamo viešojo transporto įdiegimas retai apgyvendintose kaimo vietovėse, taip motyvuojant gyventojus naudotis viešuoju transportu.

„VSIA Autotransporta direkcija“ informacija