Lietuva kartu su kitomis ES šalimis sieks skatinti alternatyvių degalų naudojimą transportui

26 birželio 05:22 2013 Spausdinti straipsnį Patirtis

Lietuva sveikina Europos Komisijos iniciatyvą skatinti alternatyvių degalų naudojimą transportui ir yra pasirengusi bendradarbiauti su kitomis ES valstybėmis, siekiant pažangos šioje srityje. Tokią šalies nuomonę Briuselyje vykstančioje konferencijoje „Tvari energija alternatyvių degalų transportui“ išsakė Lietuvos susisiekimo viceministras Arijandas Šliupas.

„Artėjantis Lietuvos Respublikos pirmininkavimas ES Taryboje yra didelis iššūkis ir kartu puiki galimybė mūsų mažai šaliai žengti naują žingsnį Europos Sąjungos transporto politikoje. Antrąjį šių metų pusmetį daugiausia dėmesio skirsime veiksmams, kuriais galėtume sustiprinti pasitikėjimą Europos ekonomika, paskatinti darbo vietų kūrimą ir padidinti saugumą. Esu įsitikinęs, kad Europos Komisijos iniciatyva skatinti alternatyvių degalų naudojimą transporto srityje turi dideles galimybes prisidėti prie šių tikslų įgyvendinimo bei kurti patikimą, augančią ir atvirą Europą“, – savo pranešime sakė susisiekimo viceministras A. Šliupas.

Viceministras pabrėžė, kad Europos transporto sektorius yra vienas iš pagrindinių ekonomikos variklių, tačiau jau ilgą laiką jis yra priklausomas nuo naftos, jos kainų augimo ir išteklių trūkumo. Be to, Azijoje ir Amerikos žemynuose jau pradėtos plataus masto programos, kuriomis skatinama transporto srityje naudoti alternatyvius degalus.

Sukurtas efektyvus alternatyvių degalų infrastruktūros tinklas leistų ne tik paskatinti alternatyvių degalų naudojimą automobilių ir laivų rinkoje. Jis taip pat paskatintų ekonomikos augimą, atvertų naujas rinkos galimybes Europos pramonei ir padidintų ES konkurencingumą pasauliniame kontekste. Tai naujas, dar tik pradedamas plėtoti sektorius, todėl svarbu įvertinti jo potencialą ir galimą įtaką ekonomikai.

Šiuo metu mobilumas Europoje labai priklauso nuo importuojamos naftos. Transporto sektorius yra didžiausias naftos vartotojas ir beveik visiškai nuo jos priklausomas. Be to, didžiąją naftos dalį tenka importuoti, o tai 2011 m. kasdien kainuodavo iki 1 mlrd. eurų ir sudarė didelę ES prekybos deficito dalį (apie 2,5 % BVP). Kadangi daugiausia naftos į ES tiekiama iš politiškai nestabilių pasaulio regionų, Europos transporto sektoriui nuolat tenka patirti naftos kainų šuolius.

„Svarbu, kad Europos Sąjungos valstybės pritaria alternatyvių degalų naudojimo iniciatyvai ir Europos ateities transporto vizijai. Mūsų siekis – Lietuvos pirmininkavimo ES Taryboje metu užtikrinti kuo greitesnę šios iniciatyvos pažangą bei įnešti savo indėlį skatinant naują ir svarbų Europos ekonomikos sektorių“, – teigė A. Šliupas.

Europos Komisijos surengtoje konferencijoje Briuselyje šiandien aptariamos tvarios energijos naudojimo transporto srityje skatinimo ir alternatyvių degalų rinkos plėtros galimybės, atsižvelgiant į naujausius politinius sprendimus ir techninę pažangą. Konferencija surengta Europos Sąjungai birželio 24–28 dienomis minint Tvarios energijos savaitę.

Susisiekimo ministerijos informacija

Linos Jakubauskienės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.