Vilniuje įsikūrusi bendrovė „Vilneda“ pastaruoju metu iš esmės atnaujino autobusų parką. Vien tik šiais metais įsigyta šešiolika naujutėlių „Setra“. Visi šie autobusai jau netrukus bus Lietuvoje.
Prioritetas – naujiems autobusams
„Vežame žmones tolimais maršrutais, todėl mums reikia saugių, patikimų autobusų. Orientuojamės ne į pelną, bet į saugumą, komfortą, ekologiją, ekonomiją“, – sako „Vilnedos“ marketingo direktorius Tautvydas Žilinskas.
Pasak jo, klientai pastaruoju metu tampa vis reiklesni. Be to, patikimų autobusų reikia ir vežėjams. „Užsienyje sugedusią transporto priemonę suremontuoti ar pakeisti kita kainuoja labai brangiai. Tai – ir papildomi nemalonumai klientams. Siekiame teikti tik kokybiškas paslaugas“, – kalba T. Žilinskas.
Šiuo metu du trečdaliai įmonės autobusų pagaminti 2016-2017 metais. Keletas likę ir senesnių – jie veža turistus Baltijos šalyse. Ir šie autobusai kruopščiai prižiūrimi įmonės servise.
Reikalavimai – saugumui
Naujai „Vilnedos“ įsigytuose „Setra“ autobusuose – nemažai technikos naujovių. Visuose sumontuoti LED žibintai. Pasak T. Žilinsko, nors jie ir brangesni, tačiau geriau apšviečia kelią, taigi teikia daugiau saugumo. Vokiečiai saugumui tradiciškai skiria ypač daug dėmesio. Vienas iš „Setros“ šūkių skamba „Safety first!“ (saugumas – pirmiausia).
Be visiems jau žinomų privalomų saugumo sistemų, tokių kaip ESP, ABS, ASR ir pan., „Setra“ gamintojai diegia ir kitas mažiau populiarias, tačiau saugumą garantuojančias sistemas.
Viena iš pastarojo meto naujovių – avarinio stabdymo sistema (Active Brake Assist 3 (ABA 3). Ši sistema pastebi ne tik judančius objektus priekyje, tačiau ir stovinčias kliūtis. Sistema aktyvuojasi tuomet, kai vairuotojas nereaguoja į priekyje esančią kliūtį ir distancija pradeda pavojingai mažėti. Pirmiausia vairuotojas įspėjamas vizualiniu ir akustiniu signalais. Toliau sistema pasirengia staigiam stabdymui, jei vairuotojas laiku nesureaguotų. Jei vairuotojas ir toliau nereaguoja, automatiškai aktyvuojami stabdžiai.
Naujausiuose „Setra“ autobusuose taip pat sumontuota eismo juostos žymėjimo sekimo sistema (Line Assist (SPA). Gamintojų teigimu, vairuotojo nuovargis – dažna nelaimės priežastis. Kamera, sumontuota už priekinio stiklo, nuolat seka kelio žymėjimo linijas. Jei vairuotojas kerta liniją, sistema įspėja jį, virpindama tą pusę sėdynės, į kurią nukrypo transporto priemonė.
Saugumo suteikia ir dėmesingumo asistentas (AtAs), kuris atpažįsta vairuotojo nuovargio simptomus ir garsiniu bei vizualiniu signalais paragina pailsėti.
Priekinio susidūrimo apsaugos sistema (Front Collision Guard (FCG) – priekinį smūgį absorbuojanti sistema, kuri sugeria ir sušvelnina smūgio energiją. Šios sistemos dėka priekinio smūgio pojūtis ir pasekmės gerokai sumažėja kiekvienam, esančiam autobuso viduje. Vairuotojo vieta smūgio atveju pasislenka atgal.
Keleivių patogumas
„Setra“ gamintojai nepamiršta ir komforto reikalavimų. „Setra ComfortClass 500 HD“ autobusuose esanti nauja „pritūpimo“ funkcija suteikia galimybę keleiviams įlipti itin patogiai; autobusas pasvyra į dešinę, tad jo apatiniai laipteliai priartėja prie žemės.
Naujųjų „Setra“ salono aukštis, lyginant su „ComfortClass 400“, net devyniais centimetrais didesnis. Tai suteikia galimybę patogiai jaustis bet kokio ūgio keleiviui.
„Setra“ inžinieriai sukūrė dvi atskiras klimato kontrolės zonas autobuso priekyje ir gale, tad temperatūra yra vienoda bet kurioje salono vietoje.
Keleivių patogumui – individualus apšvietimas, ergonomiškos, patogiai išdėstytos ir lengvai reguliuojamos sėdynės.
Techniniai sprendimai
Inovatyvi „AquaBlade®” priekinio stiklo valymo sistema leidžia langų plovimo skystį paskirstyti tolygiai ant viso valomo paviršiaus. Purškiamas skystis išbėga iš valytuvuose esančių skylučių, todėl visas be „pabėgimų“ panaudojamas stiklo valymui.
Autobusuose montuojami ekonomiški, ekologiški, griežtus Euro 6 standartų reikalavimus atitinkantys „BlueTec®“ varikliai.
Mažesnis autobuso svoris, puikios aerodinaminės savybės – visa tai ne tik taupo degalus, tačiau ir mažina į aplinką išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį bei tausoja aplinką. Ekologiškumą garantuoja ir elektroninė lygio kontrolės sistema – esant dideliam greičiui, autobuso pakaba automatiškai pažemėja. Rezultatas – sutaupyti degalai, sumažėjusi CO2 emisija.
Dar viena naujovė – visuose naujuosiuose autobusuose sumontuote alkotesteriai bei alkoblokai.
Važinės visur
Pasak T. Žilinsko, naujieji autobusai važinės tiek po Lietuvą, tiek ir veš keleivius į užsienį.
„Šeši autobusai važinės su „Novaturo“ ženklu; su šia įmone nuolat plečiame bendradarbiavimą. Daugėja į Lietuvą atvykstančių turistų, jie reikalauja naujų, patogių autobusų“, – kalba T. Žilinskas.
Pasak jo, turizmo rinka lieka stabili, tačiau klientai tampa vis reiklesni. Todėl „Vilneda“ ir toliau prioritetą teiks naujiems, patogiems, saugiems autobusams.
„Labai smagu, kad trečius metus iš eilės naujų „Setra” autobusų pardavimai auga. Pagaliau aukščiausius saugumo, kokybės ir komforto reikalavimus diktuojantis autobusas surado savo šeimininkus ir mūsų šalyje. Šio rezultato kartu su ambicingomis į kliento saugumą ir jo pasitenkinimą orientuotomis įmonėmis kantriai siekėme daugybę metų ir, be abejo, tai tęsime. Džiugu, kad viena iš tokių įmonių yra ir „Vilneda”. Tai šimtu procentų klientams dirbanti įmonė, savo poreikius pastūmusi į antrąjį planą. Esame jiems dėkingi už pasitikėjimą ir tikime jų sėkme”, – sako „Setra” atstovės Lietuvoje bendrovės „Nautega” vadovas Audrius Kvederas.
Lina Jakubauskienė
Autorės ir Audriaus Kvedero nuotraukos