Atvykęs iš Latvijos, „Solarus Urbino 18 Electric“ šiuo metu veža keleivius Klaipėdos gatvėmis.
Artimiausiu metu transporto priemonę išbandyti turės galimybę ir bendrovė „Busturas“ bei Šiaulių miesto gyventojai.
Pasak „Solaris Bus and Coach” atstovo Lietuvoje Donato Mačiulio, pristatomas autobusas nėra gerai pritaikytas Lietuvos sąlygoms. „Jo baterijų talpa – 240 kW, autobusas įkraunamas nuo pantografo. Pantografas autobuse pasikelia nuo autobuso, o Klaipėdoje jis atvirkštinis – tai yra, nusileidžia ant autobuso. Taigi baterijas čia galima įkrauti tik nuo stacionaraus šaltinio. Kitais metais planuojame Lietuvoje pristatyti daugiau ekologiškų autobusų – 12,18 m ilgio ar trumpesnius, taip pat – vandeniliu varomą transporto priemonę”, – žada D. Mačiulis.
Autobuso salone yra kondicionierius, vieta neįgaliojo vežimėliui pasistatyti.
Centrinis traukos variklis: 240 kW galios; traukos baterijos „Solaris High Energy”, jų talpa 240 kWh (sumontuotos baterijos sąlyginai yra mažos talpos, kadangi autobuse sumontuotas pantografas greitam įkrovimui mieste/maršrutuose).
Vieną kartą įkrautomis baterijomis (kraunant plug-in) yra apie 150 km (priklausomai nuo eksploatavimo sąlygų). Išnaudojant galimybę papildomai įkrauti baterijas pantografu maršrutuose, autobusas galėtų nuvažiuoti ir 350 ar 400 km.
Autobuse taip pat sumontuotas lietimui jautrus vairuotojo prietaisų skydelis, multifunkcinis vairas, sėdynės ir audinys – iš antbakterinio audinio.
Lietuvoje autobusas užsibus iki rugsėjo 30 d., vėliau keliaus į kitas šalis.
Lina Jakubauskienė
Gamintojų nuotrauka