Turkijoje įsikūrusios „Isuzu“ autobusų gamyklos vadovai apsilankė bendrovėje „Saločiai ir partneriai“, kuri atstovauja kompanijai Baltijos šalyse.
„Mūsų tikslas – pasižiūrėti iš arti, kuo gyvena Baltijos šalių vežėjai, kokių problemų esama keleivinio transporto rinkoje, aptarti tolesnio bendradarbiavimo perspektyvas“, – sakė „Isuzu Anadolu Isuzu otomotiv Sanayi VE Ticaret A. S“ eksporto vadovė Brucu Kapanci.
Pasak jos, kol kas naujų autobusų rinka Lietuvoje nėra didelė. „Mums žinoma, kad šiuo metu Rytų Europoje daugiausia perkami pavažinėti autobusai. Be to, populiaresnės standartinio dvylikos metrų ilgio transporto priemonės. Tačiau anksčiau ar vėliau Lietuvos vežėjai turės atnaujinti gerokai pasenusius transporto priemonių parkus, todėl jūsų šalyje matome nemenkas perspektyvas“, – sako B. Kapanci.
„Isuzu“ autobusai populiarūs ne tik Turkijoje, bet ir kitose šalyse. Nemažai jų iškeliauja į Europą. „Per metus pagaminame apie 2000–2300 autobusų, kol kas visi jie – vidutinės klasės. Per dieną nuo gamyklos konvejerių nuvažiuoja po dešimt keleivinio transporto priemonių ir po šešiolika sunkvežimių“, – aiškina B. Kapanci.
Pasak jos, autobusas gamykloje surenkamas per tris mėnesius. Tačiau jei užsakymų sulaukiama daugiau, procesas gali užtrukti ir šiek tiek ilgiau.
B. Kapanci teigimu, vienodi modeliai gaminami tiek vietos, tiek Europos rinkai. Tiesa, jų specifikacija bei įranga šiek tiek skiriasi – nuo kitų metų Europos Sąjungos šalyse įsigalios Euro 6 ekologiniai standartai. „Japonų gamintojai jau baigia kurti Euro 6 reikalavimus atitinkantį variklį. Jau rugsėjį jis turėtų būti pristatytas oficialiai“, – kalba B. Kapanci.
Pasak jos, Euro 5 standartų reikalavimams pasiekti „Isuzu“ varikliuose buvo naudojama vadinamoji ERG technologija, kuriai nereikia „Ad Blue“ skysčio. Euro 6 varikliuose ekologiniams standartams pasiekti jau bus naudojama vadinamoji SCR technologija, tad autobusai bus su talpomis „Ad Blue“.
Iki šiol Turkijoje buvo gaminami 7,5 metrų ilgio „ Novo“, „Novo siti“, 8 metrų ilgio „Tuquoise“, 9,5 m „Citimak“ bei „ Citibus“ , o pastaruoju metu turkų gamintojai pristatė net keletą naujų autobusų modelių. Birželio mėnesį pasirodė 7,5 m „Novo Ultra“, gegužę – 9,5 m. „Isuzu Visigo“, o netrukus bus pristatytas ir turistinis „Novo Citi“ modelis.
Šių metų spalio mėnesį Belgijos mieste Kortrijke vyksiančioje „Busworld Europe“ parodoje „Isuzu“ žada pristatyti ir suspaustas gamtines dujas naudojantį „Isuzu“. Jis bus 9,5 m ilgio, variklis – „Cummins“.
Pasak bendrovės „Saločiai ir partneriai“ direktoriaus Ruslano Andrejevo, tai, kad Turkija – gana toli, bendradarbiauti su „Isuzu“ gamintojais netrukdo.
„Esame turkų gamintojų atstovai ne tik Lietuvoje, bet ir Latvijoje bei Estijoje. Sandėliuose nuolat turime tam tikrą kiekį reikalingiausių detalių. Per dešimtį metų – tiek laiko atstovaujame „Isuzu“ gamintojams – jau turime patirties, kokių detalių prireikia dažniausiai“, – kalba R. Andrejevas.
Pasak jo, jei kuris nors autobuso agregatas genda pernelyg dažnai, kreipiamasi tiesiogiai į gamintojus. Jie visada stengiasi pastebėtus trūkumus ištaisyti.
„Jei gauname pretenzijų dėl dažnesnių vieno ar kito agregato gedimų, surenkame specialią komandą, kuri sprendžia panašias problemas. Išeičių ieškome visi drauge. Nelaukiame, kol pasirodys naujas modelis, kad galėtume ištaisyti pastebėtas klaidas – išsyk keičiame autobuso modifikaciją. Jei vieną ar kitą detalę reikia keisti visuose autobusuose, tai daroma sertifikuotuose autobusų priežiūros ir remonto centruose“, – sako B. Kapanci.
Jos teigimu, svarbiausia, kad užsakovai liktų patenkinti jų gaminamomis transporto priemonėmis.
Į Lietuvą atvykę Turkijos autobusų gamintojų atstovai taip pat susitiko su Estijos keleivių vežėjais. Estijoje tarp Baltijos šalių nuperkama daugiausia „Isuzu“ autobusų.
Lina Jakubauskienė
Autorės ir bendrovės „Saločiai ir partneriai” nuotraukos
Komentaras:*
Nickname*
E-mail*
Website
Noriu savo interneto naršyklėje išsaugoti vardą, el. pašto adresą ir interneto puslapį, kad jų nebereiktų įvesti iš naujo, kai kitą kartą vėl norėsiu parašyti komentarą.