Lietuvoje – pirmieji nauji ispaniški autobusai

07 vasario 07:25 2014 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės

Vakar, vasario 7-ąją, į Lietuvą atvyko pirmieji du ispaniški autobusai. Iš viso devynios šalies keleivinio transporto įmonės gaus 93 Ispanijoje surinktas transporto priemones.

Šiuos autobusus Lietuvos keleivinio transporto įmonės įsigijo pagal Klimato kaitos specialiąją programą „Mažai taršių miesto autobusų keitimas, atnaujinant autobusų parko transporto priemones”. Lietuva, pardavusi vadinamuosius taršos leidimus Ispanijai, dalį pinigų skyrė ekologiškiems autobusams pirkti.

Konkursą pateikti autobusus Lietuvos miestams laimėjo jungtinės veiklos sutartį sudariusios įmonės „Transmitto“, IVECO bei „Castrosua“.

Priminsime, jog iš viso bendrovėms „Vilniaus viešasis transportas“, „Kauno autobusai“, Klaipėdos Panevėžio, Marijampolės, Telšių ir Ukmergės autobusų parkams bei įmonei Elektrėnų komunalinis ūkis bus paskirstyti 93 nauji autobusai. Dešimt iš jų – hibridiniai, varomi elektra bei suspaustomis dujomis, 83 – suspaustomis gamtinėmis dujomis. Juos vežėjai gaus nemokamai.

Tiek „Castrosua City Versus CNG“, tiek ir „Castrosua Tempus Hybrid“ – naujovė Lietuvoje. Autobusai surenkamiSantiago de Compostela mieste įsikūrusioje „Carrocera Castrosua S.A“ gamykloje.

„Castrosua City Versus CNG“ surinktas ant IVECO važiuoklės, kėbulas bei variklis – taip pat IVECO. Transporto priemonės ilgis – beveik dvylika metrų. „Castrosua City Versus CNG“ – it broliai dvyniai panašūs į Šiauliuose bei Klaipėdoje važinėjančius „Irisbus Citelis CNG“ autobusus. Šiek tiek skiriasi tik jų išorės dizainas.

„Castrosua Tempus Hybrid“ – ispanų gaminys, tiek kėbulas, tiek variklis – ispaniški. Transporto priemonės ilgis – 11,3 metro. Pasak gamintojų, originalios technologijos dėka šie autobusai degalų sunaudoja 25 proc. mažiau nei tradiciniai dyzeliniai. Vieną kartą įkrovus elektros baterijas, gali nuvažiuoti apie 100 kilometrų, suspaustų gamtinių dujų užtenka 300 kilometrų.

Autobusas turi vidaus degimo variklį, varomą gamtinėmis dujomis. Jis suka generatorių, kuris generuoja elektros energiją, kaupiamą akumuliatoriuose. Jos dėka varomi elektros varikliai, sukantys autobuso ratus.

Šie akumuliatoriai papildomai gali būti įkraunami iš bendro elektros tinklo autobusui stovint. Taigi „Castrosua Tempus“ galima įkrauti tiek tiesiogiai iš elektros tinklo, tiek ir per autobuso viduje sumontuotą įkrovimo (akumuliatorių) sistemą. Šių sistemų darbas gali būti derinamas tarpusavyje, tokiu būdu jos veikia kartu arba atskirai.

Į Vilnių kol kas atvyko tik du išbandymui skirti nauji autobusai. Likusios transporto priemonės į Lietuvą atvyks pagal specialų grafiką, kuris kol kas tėra preliminarus.

Daugiau apie naujas transporto priemones skaitykite tik eBus.lt

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.