LKVA atstovai svarstė aktualiausias problemas

03 rugsėjo 04:25 2020 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Patirtis

Rugsėjo 1-ąją Lietuvos keleivių vežimo asociacijai priklausančių įmonių atstovai surengė nuotolinį vaizdo pasitarimą. Svarstyti aktualiausi pastarojo meto klausimai.

 

 

 

Lietuvos transporto saugos administracija reikalavo, kad nuo šių metų rugsėjo 1-osios būtų atkurti visi keleivių vežėjų turimi tolimojo susisiekimo maršrutai pagal nustatytus tvarkaraščius, arba vežėjai jų atsisakytų. „Kalbėjome apie tai, kad laiko koreguoti tvarkaraščius, analizuoti keleivių srautus, lyginti juos su ankstesniais metais buvo pernelyg mažai. Nusprendėme teikti prašymą LTSA, kad priimtų sprendimą leisti mažinti reisų maršrutuose kiekį atsižvelgiant į keleivių skaičių, o nesant maršrute keleivių, jis galėtų būti laikinai sustabdytas, kaip buvo per karantiną“, – sako LKVA prezidentas Gintaras Nakutis.

Keleiviai tolimojo susisiekimo maršrutais nekeliauja taip, kaip keliavo anksčiau, beveik neliko senjorų, kurie raginami nekelti kojų iš namų, studentai ir moksleiviai mokėsi namuose. „Kaip bus naujais mokslo metais dar niekas negali pasakyti. Be to, neramina nauji ribojimai dėl augančio Covid-19 užsikrėtimo atvejų, todėl keleiviai vengia naudotis viešuoju transportu. Asociacijos nuomone, nesant maršrute keleivių, nereikėtų vežėjų reikalauti jo atsisakyti, jis galėtų būti laikinai sustabdytas, kaip buvo per karantiną, nes situacija panaši“, – sako G. Nakutis.

Tuo pačiu aptartas ir Konkurencijos tarybos sprendimas, kuriuo ji nepagrįstai pripažino, jog LTSA, pratęsdama sutartis su 42 vežėjais keleivius vežti tolimojo reguliaraus susisiekimo kelių transporto maršrutais, tariamai ribojo konkurenciją, nes neskelbė konkursų vežėjams parinkti. Įsidėmėtina, kad tuo pačiu sprendimu Konkurencijos taryba pripažino, kad Leidimų išdavimo taisyklės, kuriomis vadovaujantis ir buvo pratęstos sutartys, yra geros ir neprieštarauja Konkurencijos įstatymui. Be to, nesuprantama, kaip gali būti ribojama konkurencija, jei tolimojo susisiekimo rinkoje dirba daugiau kaip 40 vežėjų, kai kuriais maršrutais keleivius veža 7 ar net 9 vežėjai, o skirtingų vežėjų kainos tame pačiame maršrute skiriasi 3- 5 Eur. Suprantama, kad  LTSA apskundė Konkurencijos tarybos sprendimą, keleivių vežėjai ir LKVA bei LINAVA asociacijos taip pat pateikė savo atsiliepimus, šiuo metu vyksta teismų procesai ir vežėjai tikisi, kad bus priimtas teisingas sprendimas.

Daugiau apie Konkurencijos tarybos nutarimą ir vežėjų poziciją galima sužinoti čia.

Taip pat keleivių vežėjai aptarė pastabas dėl VMI parengto  PVM įstatymo 15 straipsnio 5 dalies komentaro, kur siūloma PVM tarifu apmokestinti keleivinio transporto įmonėms mokamas subsidijas tais atvejais, jei savivaldybės paskelbia nemokamą keleivių vežimą vietiniais maršrutais.

Siūlomas komentaro projektas ir pateikiamas pavyzdys apie nemokamą keleivių vežimą būtų taikomas tik subsidijoms, gautoms vietiniais maršrutais keleivių vežimo paslaugas teikiantiems tiek savivaldybių, tiek privatiems vežėjams, tai pareikalautų daugiau savivaldybių biudžeto lėšų, t.y. savivaldybės savo biudžete turėtų numatyto PVM tarifo dydžio didesnes subsidijoms skirtas lėšas, kurias vežėjai vėliau sumokėtų į valstybės biudžetą kaip PVM mokestį. Vežėjams nesuprantama, kodėl valstybės biudžetas šiuo konkrečiu atveju turėtų būti pildomas išimtinai savivaldybių biudžeto lėšų sąskaita, kam reikalingas pinigu perkėlimas iš vienos viešųjų finansų kišenės į kitą, juolab kad daugeliu atveju savivaldybių biudžetai yra dalinai finansuojami iš valstybės biudžeto.

„Dabar laikas sudėtingas, dėl Covid-19, keleivių vežimo išlaidos padidėjo dėl specialiųjų reikalavimų keleivių vežimui, savivaldybės šių metų kovo-birželio mėnesiais vietinio susisiekimo vežėjams subsidijų priskaičiavo apie 14 mln. Eur daugiau nei 2019 metais per tuos pačius mėnesius. Tai didelė našta savivaldybėms. Jei savivaldybėms stigs lėšų, tai pajus ir keleivių vežėjai“, – sako G.Nakutis.

Asociacijos nuomone, dabar galiojantis PVM įstatymo 15 str. 5 dalies komentaras yra aiškus, suprantamas ir išsamus, todėl jokių papildymų nereikalauja.

Atsižvelgiant į tai, LKVA siūlo Valstybinei mokesčių inspekcijai PVM įstatymo 15 str. 5 dalies komentaro projektą atmesti.

Su LKVA pateiktomis mokesčių inspekcijai pastabomis komentarui galima susipažinti čia.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka