Spalio 8-ąją Lietuvos keleivių vežimo asociacijos Prezidiumas rinkosi į virtualų pasitarimą. Tradiciškai jame svarstomus klausimus galėjo aptarti ir visi pageidaujantys asociacijos nariai.
Pasitarimo pradžioje LKVA prezidentas supažindino su nauju Raseinių autobusų parko vadovu – Dariumi Dragūnavičiumi. Jis prisistatė vežėjams, trumpai papasakojo apie savo darbo patirtį, būsimą veiklą.
G. Nakutis ragino vežėjus parinkti įdomesnes temas, kurias būtų galima aptarti būsimame susirinkime. Keleivių vežėjai pasiūlė išklausyti pranešimą apie elektrinius autobusus eksploatuojančių įmonių patirtį, išgirsti apie jų iššūkius, klaidas. Tai būtų ypač aktualu toms įmonėms, kurios tik rengiasi įsigyti elektrinių transporto priemonių.
Keleivių vežėjai aptarė pasiūlymus Keleivių ir bagažo vežimo taisyklių pakeitimo projektui, diskutavo, ar, sugedus autobusui ir negalint tęsti kelionės, reikalingas keleivių persodinimo aktas. Vežėjų teigimu, praktikoje persodinimo atvejai retai pasitaiko ir beveik visada problemas padeda išspręsti kolegos keleivių vežėjai, važiuojantys pro šalį.
Taip pat svarstyta, ar keleivių vežėjai turėtų prisiimti įsipareigojimą vežti autobusuose elektrinius dviračius ir elektrinius paspirtukus. Pastaruoju metu, ženkliai išpopuliarėjus elektriniams dviračiams ir paspirtukams, taip pat elektrinėms riedlentėms ir kt., kai kurie keleiviai pageidauja ir reikalauja, kad elektriniai dviračiai ar elektrinės mikrojudumo priemonės būtų vežamos keleivinėmis transporto priemonėmis kaip rankinis bagažas salone arba kaip bagažas bagažinėje. Vis dėlto yra keleivių, kurie reikalauja drausti šias priemones vežti dėl galimų incidentų, susijusių su baterijomis.
Vežėjai supranta, kad elektrinių dviračių ir elektrinių mikrojudumo priemonių vežimas autobusuose yra naujas reiškinys. Jų teigimu, šį klausimą būtina gerai išdiskutuoti, atsižvelgti į moksliškai pagrįstas galimas rizikas ir kitų šalių patirtį. Priėmus sprendimą, reikėtų papildyti Keleivių ir bagažo vežimo taisykles nauju punktu, reglamentuojančiu elektrinių dviračių ir elektrinių mikrojudumo priemonių vežimą.
Keleivių vežėjai siūlė šiuo atveju atskirti vietinį ir tolimąjį susisiekimą, kadangi bagažo ir keleivių vežimą vietiniais maršrutais nustato savivaldybės, tai savivaldybės galėtų ir nustatyti elektrinių dviračių ir paspirtukų vežimo tvarką, jei toks poreikis kiltų. Tolimojo susisiekimo maršrutais vežantys vežėjai galėtų patys priimti sprendimus.
G Nakutis pristatė duomenų rinkimo aplikaciją, remiantis kuria ketinama rinkti informaciją apie autobusų pritaikymą žmonėms su individualiais poreikiais, teikti informaciją apie alternatyvių degalų naudojimą. Savivaldybės taip įpareigojamos detaliai aprašyti visas turimas transporto priemones. Keleivių vežėjų manymu, daug autobusų turinčioms įmonėms tai būtų sudėtingas darbas.
Kalbėta ir apie „ALTAS Auto“ organizuojama naujo autobuso pristatymą, LKVA organizuojamą kelionę į parodą „Transexpo“ Kielcuose, aptarti stendai, kuriuose numatoma apsilankyti, taip pat – keleivinio transporto įmonė, į kurią žadama vykti.
Pabaigoje vežėjai diskutavo ir kitais visiems aktualiais klausimais.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotrauka