LTSA atsako į klausimus dėl naujų reikalavimų tachografams

28 vasario 05:22 2024 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Naujienos

Keleivių vežėjai dažnai teiraujasi dėl reikalavimų tachografams, įgyvendinant mobilumo paketo reikalavimus ir kitus  ES teisės aktus. Uždavėme klausimus Lietuvos transporto saugos administracijai ir sulaukėme konsultantės Dovilės Margelytės atsakymų.

– Žiniasklaidoje pateikiama informacija apie tachografų keitimo etapus, kur numatyti terminai – kada ir kokiose transporto priemonėse analoginius arba skaitmeninius neišmaniuosius tachografus privaloma keisti, kada jie turi būti sumontuoti visose transporto priemonėse. Ar ši informacija, kuri prieinama vežėjams internete, yra teisinga? Galbūt terminus planuojama keisti?

– Remiantis reglamentais: (Reglamento (ES) Nr. 165/2014 3 straipsnio 4 punktu ir Reglamento (ES) Nr. 2021/1228), transporto priemonėse įrengti tachografai turi būti keičiami šiais etapais:

  • nuo 2023 m. rugpjūčio 21 d. antrosios kartos išmanieji tachografai (G2V2) turi būti įrengti visose naujose pirmą kartą registruojamose transporto priemonėse;
  • iki 2024 m. gruodžio 31 d. visose transporto priemonėse, kurios vykdo tarptautinius vežimus ir kuriose įmontuoti analoginiai  arba skaitmeniniai neišmanieji tachografai,  jie turi būti pakeisti į antrosios kartos išmaniuosius tachografus (G2V2);
  • iki 2025 m. rugpjūčio 19 d. visose transporto priemonėse, kurios vykdo tarptautinius vežimus ir kuriuose įrengti pirmosios kartos skaitmeniniai tachografai, jie turi būti pakeisti antrosios kartos išmaniaisiais tachografais (G2V2).
  • nuo 2026 m. birželio 1 d.  transporto priemonėse, kurių masė didesnė nei 2,5 t ir kuriomis vykdomos tarptautinio vežimo operacijos, turės būti įrengti antrosios kartos išmanieji tachografai (G2V2).

– Ar tachografai aukščiau nurodytais terminais turės būti keičiami ne tik krovininėms, bet ir keleivinėms transporto priemonėms, vykdančioms tarptautinius keleivių vežimus?

– Visose transporto priemonėse, tiek krovininėse, tiek keleivinėse, jeigu jos vykdo tarptautinius vežimus, tachografai turės būti keičiami aukščiau nurodytais etapais (Reglamento (ES) Nr. 165/2014 3 straipsnio 4 punktas).

– Jei numatyti nauji reikalavimai tachografams (analoginiams ir skaitmeniniams) keleivių ir krovinių vežimuose Lietuvoje, vidaus maršrutais, tai kokie jie būtų?

– Reikalavimo keisti sumontuotus tachografus į antrosios kartos išmaniuosius tachografus vykdant vežimus tik Lietuvos Respublikos teritorijoje (t.y. vidaus vežimus) nėra.

– Ar numatyti terminai iki kada vidaus vežimuose bus galima naudoti analoginius tachografus keleivinėse ir krovininėse transporto priemonėse?

– Analoginių tachografų naudojimo keleivinėse ir (ar) krovininėse transporto  priemonėse vykdant tik vidaus vežimus ribojimo nėra numatyta.

eBus.lt

Linos Jakubauskienės nuotrauka