Didžiausia Baltijos šalių autobusų bendrovė „Lux Express“ per dvejus metus atnaujins didelę dalį savo autobusų parko. Jau liepos mėnesį į Baltijos šalių kelius išvažiuos nauji „Scania Irizar“ autobusai, kurie bus erdvesni, lengvesni ir beveik 15 proc. ekologiškesni už naudojamus šiuo metu.
Sutarties su „Scania Eesti AS“ vertė siekia 11 mln. eurų. Pagal sutartį, pirmieji 10 autobusų atvyks liepą, o likusieji 17 – kitų metų pradžioje. Nauji autobusai leis „Lux Express“ įtraukti daugiau reisų į vasaros maršrutus ir suteikti žmonėms daugiau galimybių keliauti tarp Baltijos šalių miestų.
Šia sutartimi tęsiamas „Lux Express“ nuosekliai vykdytas autobusų parko atnaujinimas, kurį pristabdė pastaraisiais metais visą pasaulį apėmusi COVID-19 krizė.
„Lux Express“ valdybos narys Ingmaras Roosas sakė, kad naujieji „Scania Irizar i6S Efficient“ buvo pasirinkti todėl, kad jie yra puikus moderniausios tolimojo susisiekimo autobusų technikos Europoje pavyzdys.
„Šiuolaikinės technologijos daro šiuos autobusus efektyvesnius vežėjams ir patogesnius ilgus atstumus keliaujantiems keleiviams, o aplinkosaugos požiūriu jie yra absoliutūs rinkos lyderiai – sakė I. Roosas. – Naujieji autobusai yra 950 kilogramų, arba beveik tona, lengvesni, jų oro pasipriešinimas mažesnis 30 proc., todėl išmetamų teršalų kiekis ir degalų sąnaudos yra 13 proc. mažesnės nei naujausių šiuo metu naudojamų „Lux Express“ autobusų.“
Vienas iš ekonomiškumo raktų yra pakeista aerodinamika, suteikianti autobusams futuristinę išvaizdą. Dalies autobuso priekio, stogo, taip pat priekinio stiklo ir kitų priekinių langų išlenkimas buvo pakeistas, siekiant sumažinti oro pasipriešinimą. Be to, „Irizar i6S Efficient“ nebeturi oro pasipriešinimą didinančių galinio vaizdo veidrodėlių – juos pakeitė skaitmeninės kameros, kurios taip pat pagerina tiesioginį ir netiesioginį vairuotojo matymo lauką.
„Naujieji autobusai 13 proc. sumažins ir CO2 pėdsaką, tenkantį vienam keleivio nuvažiuotam kilometrui. „Lux Express“ jau dabar yra viena iš ekologiškiausių keleivių vežimo sektoriaus įmonių, o mūsų ateities planai tvarumo srityje dar didesni“, – sakė I. Roosas.
Praėjusių metų birželį „Lux Express“ pradėjo bendradarbiauti su Estijos startuoliu „Grenpay“, kurio unikalus algoritmas leidžia apskaičiuoti įvairių transporto rūšių CO2 pėdsaką, tenkantį vienam keleivio kilometrui. Kiekvienas keleivis, pirkdamas autobuso bilietą „Lux Express“ interneto svetainėje, gali sužinoti, kokį pėdsaką palieka keliaudamas iš vieno miesto į kitą. Remiantis praėjusių metų skaičiavimais, 100 kilometrų kelionėje „Lux Express“ autobusu vienam keleivio kilometrui tekdavo 22 gramai anglies dioksido pėdsako, arba 2,2 kilogramo per visą atstumą. Tačiau šį pavasarį atlikti nauji skaičiavimai rodo, kad dėl padidėjusio keleivių skaičiaus CO2 pėdsakas bus dar mažesnis – 21 gramas vienam keleivio kilometrui, arba 2,1 kilogramo 100 kilometrų. Tai reiškia, kad kelionė autobusu vis dar yra 1,5 karto ekologiškesnė nei kelionė tą patį atstumą dyzeliniu traukiniu ir daugiau nei 6 kartus tvaresnė nei kelionė tą patį atstumą vien tik automobiliu.
„Per kelerius ateinančius metus planuojame į savo maršrutus išleisti pirmuosius alternatyviais degalais ateinančius metus tikimės sulaukti perspektyvių inovatyvių autobusų gamintojų sprendimų“, – sakė I. Roosas.
Lux Express pranešimas spaudai
Linos Jakubauskienės nuotrauka