„Magelys“ – prancūziškos elegancijos simbolis

birželio 08 13:17 2010 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės

Prieš porą metų įvyko koncerno „Irisbus“ modelio „Magelys“ premjera. Pasak „Irisbus“ vadovų, prestižiškiausiam koncerno modeliui sukurti pinigų nepagailėta.

Išorė – lyg ir matyta

Naujojo autobuso dizainas – įspūdingas ir elegantiškas, tačiau nepasižymintis ypatingu originalumu, nepribloškiantis išskirtinėmis, netikėtomis, anksčiau nematytomis detalėmis. Nejučia peršasi mintis: ar autobusų konstruktoriai, kurdami vis naujus, vis modernesnius ir išvaizdesnius modelius, nebus išnaudoję visų keleivinio transporto priemonių dizaino galimybių? Pasiūlyti kažką kardinaliai naujo autobusų rinkai jau nėra paprasta; būta ir kvadratinių, ir lengvai suapvalintų, ir pleišto formos, ir itin aptakių, kosminius laivus primenančių, futuristinėmis metalo degalėmis žaižaruojančių modelių. Šįkart „Irisbus“ dizaineriai, matyt, nebandė išrasti dviračio: „Magelys“ linijos tarsi atkartoja kažkus jau matytas, aptakios formos kėbulas su išsikišusiais „vabalo ūsų“ veidrodžiais, didžiulis, lengvai suapvalintas priekinis stiklas šiek tiek primena vien iš įspūdingiausių Europoje gaminamų autobusų – švediškai ispanišką „Scania Irizar PB“. Tiesa, be pastarajam būdingos „kuprelės“ ant stogo ir plačios „šypsenos“ kėbulo priekyje.

Kuriant naujausią „Irisbus“ šeimynos modelį, nepagailėta stiklo – jo sunaudota keliasdešimt procentų daugiau nei įprastiniuose autobusuose. Didžiulis priekinis stiklas vykusiai sujungtas su tamsintais šoniniais langais, iš stiklo pagaminta ir viršutinė autobuso durų dalis. Tamsinti salono langai apsaugo keleivius nuo tiesioginių saulės spindulių, tačiau leidžia jiems gerai matyti aplinką.

Novatoriškas modelis

Nepaisant „Irisbus Magelys“ dizaino aliucijų į jau matytus turistinių autobusų modelius, jį kurdami konstruktoriai nekopijavo pirmtakų: pasak gamintojų, jie sukūrė naują tolimųjų maršrutų autobuso koncepciją. „Magelys“ kūrimo grupę, dirbusią trejus su puse metų, sudarė ne tik konstruktoriai, bet ir turizmo agentūrų vadovai, vairuotojai, gidai ir keleivia. Per šį laikotarpį apklausta 20 turizmo operatorių, 30 gidų, 118 vairuotojų ir 520 keleivių visoje Europoje. Pastabos, patarimai bei pasiūlymai panaudoti naujajam modeliui tobulinti. „Magelys“ kūrimui „Irisbus“ nepagailėjo lėšų: jam koncernas išleido beveik 23 milijonus eurų.

„Irisbus“ gamintojų teigimu, vežant keleivius, svarbu tiek transporto priemonės interjeras, tiek ir eksterjeras. Keleiviai bei turistai turi teisę gauti tai, kas geriausia: sėdėti patogiai, gerai matyti aplinką, pažiūrėti filmą, paklausyti muzikos, aiškiai girdėti gido pasakojimus, paskaityti, patogiai susidėti kojas bei rankas.

Per pusmetį speciali „Irisbus“ komanda Europos keliais naujuoju autobusu nuvažiavo beveik dvidešimt tūkstančių kilometrų. Eksploatacijos patirtis keliuose, pasak autobusų gamintojo, padėjo nušlifuoti naująjį modelį kone iki tobulumo.

Techninės savybės

Dviašio „Magelys HD“ ilgis – 12,2 metro. Jame telpa 44 sėdimos vietos, įrengtas 10,8 kub. M bagažo skyrius. Variklis – 450 AG IVECO „Cursor 10“ turbodyzelis, atitinkantis Euro 5 standartų reikalavimus. Pavarų dėžė – ZF „ASTronic 12AS 2301“. Atsižvelgiant į vairuotojų pageidavimus, suprojektuotas itin patogus prietaisų skydelis, išdėstytas simetriškai aplinkui vairą. Vairuotojo darbą palengvina ir didžiuliai „vabalo ūsų“ formos šoniniais veidrodžiai, leidžiantys gerai matyti aplinką, biksenoninės lempos, pagerinančios matomumą naktį. Sėdynė itin ergonomiška, pritaikyta bet kokio ūgio vairuotojui, užtikrinanti patogų važiavimą net ir ilgą laiką.

Keleivių patogumui – DVD sistema, trys skystųjų kristalų monitoriai, gamykloje įrengta kondicionavimo sistema, šaldytuvas, mini baras, kiti jau įprasti turistiniuose autobusuose komforto elementai. Autobuso slonas erdvus, jo aukštis – per du metrus, tai leidžia patogiai jaustis net aukštaūgiams keleiviams. Paplatintas tarpas tarp sėdynių taip pat suteikia keliaujantiesiems daugiau erdvės. Pagalvota ir apie garbaus amžiaus keleivius: įlipimo laipteliai optimalaus aukščio bei pločio, greta įrengti patogūs turėklai.

Lentynos rankiniam bagažui įtaisytos lėktuvo principu – jos uždaros, taigi keleiviams bei turistams nereikia baimintis, kad važiuojant ant galvų pradės kristi blogai sudėti daiktai. Itin patogios, atsilenkiančios bei praėjimo link pasislenkančios sėdynės su ranktūriais bei atramomis kojoms. Beje, norint įjungti infividualų apšvietimą, keleiviui neprireiks aukštai kelti rankos – mygtukai išdėstyti ant priešais esančios sėdynės nugarėlės. Daugiau vietos gidui: jo sėdynė patogi, o priešais įtaisyta kamera gali jį filmuoti ir perteikti vaizdą keleiviams televizoriaus ekranuose, sudarydma betarpiško bendravimo įspūdį.

Pagalvota ir apie keleivių saugumą: įdiegtos EBS, ESP, „AS Tronic“, „Gearbox“, „ACC or Lane Guarding System“ ir kt.

Belieka pridurti, kad „Magelys“ gaminami Annonay gamykloje Prancūzijoje.

Lina Jakubauskienė

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.