MAN autobusų dienos: pasaulinė premjera ir 100-metų veiklos jubiliejus

17 balandžio 03:46 2015 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės

Vienas svarbiausių šių metų įvykių autobusų gamintojų pasaulyje – MAN autobusų dienos į gamyklą Ankaroje sukvietė tūkstančius keleivių vežėjų, žurnalistų ir šios srities žinovų. Proga surinkti tokią gausią publiką taip pat neeilinė – naujojo tarpmiestinio autobuso MAN „Lion’s Intercity“ premjera ir solidus gamintojo 100-metų veiklos jubiliejus.

Raudonu kilimu svečius pasitikę Vokietijos gamintojo atstovai atvėrė ir savo gamybos cechus, kurie išsidėstę visiškai šalia Ankaros tarptautinio oro uosto ir užima įspūdingą 32 ha plotą. Čia dienos šviesą išvysta naujieji MAN ir „Neoplan“ autobusai. Pro gamyklos vartus išrieda naujasis MAN „Lion’s Intercity“, „Lion’s Regio“, „Lion’s Coach“, „Lion’s City“ bei visa „Neoplan“ gama – „Skyliner“, „Cityliner“, „Jetliner“ ir „Tourliner“. Įrengę įspūdingą parodų salę gamintojai išrikiavo šiuos kūrinius. Didžiausio dėmesio sulaukė naujasis MAN Lion’s šeimos narys – tarpmiesčio maršrutais keleivius gabenti skirtas „Lion’s Intercity“.

Dviejų modifikacijų MAN „Lion‘s Intercity“ siūlomi 12 ir 13 m ilgio, jie gali vežti 55–59 keleivius. Erdvūs ir patogūs autobusai, varomi turbodyzelinių 290 AG MAN variklių, kurie atitinka Euro 6 standartą. Europos rinkoms pritaikytas autobusas turi sutvirtintą kėbulą ir naujausias saugos sistemas ABS, ASR, ESP bei kaip papildomas opcijas – ekstremalaus stabdymo sistemą „Emergency Brake Assist“ ir dinaminę stabilizavimo sistemą „Dynamic Stability Programm“.

Įlipus į šį autobusą į akis krenta lakoniškas, tačiau labai ergonomiškas salonas, proporcingai ir išmaniai išdėstyti keleivių krėslai, komfortiška vairuotojo vieta. Vieną iš šių modelių Ankaros gatvėmis teko vairuoti ir šių eilučių autoriui. Įspūdis išties malonus, turint omenyje, kad tai nėra turistinės klasės autobusas, jo garso izoliacija, ir „minkštumas“ prilygsta pastarųjų savybėms. Tai gali būti puikus mokyklinis autobusas, kuriuo galima leistis į tolimesnes keliones šalyje ir įmonės darbuotojams skirta patogi transporto priemonė. Autobusas pritaikytas vežti neįgaliuosius, o bagažo skyriaus talpa siekia nuo 5,2 iki 6,4 kubinių metrų.

Prabangos spindesys

Ankaroje gimsta ir patys prabangiausi modeliai, tokie kaip 14 metrų 480 AG MAN Lion’s Coach L Supreme, kuriuo važinėja Miuncheno Bayern futbolo komanda. Demonstracinėje salėje stovėjo ir „Neoplan“ pasididžiavimas „Skyliner“, kurio vidaus įranga aikčioti priverstų ir visko mačiusį ekspertą.

Prabangios ir itin patogios odinės sėdynės, individualiai pritaikyti staliukai pirmajame autobuso aukšte, daugybė komforto įrangos, barai, skystųjų kristalų ekranai bei puiki multimedijos sistema. Išriedėjus į greitkelį šalia Ankaros, dviaukštis milžinas plaukte plaukė ne visai lygiu asfaltu, o akys pačios krypo pro milžiniškus panoraminius langus į apylinkės peizažus. Tai pati tikriausia keliautojo svajonė, su aukščiausios klasės salono įranga, visomis įmanomomis funkcijomis keleiviui – bevielio interneto prieiga, nuosabia vėdinimo ir apšvietimo įranga. Kiekviena detalė, medžiaga pabrėžia, kad sėdite moderniausiame kelių laineryje.

Specialistams ramybės vis nedavė klausimas – ar Ankaros gamykla išlaikys legendinę senosios Plauneno gamyklos šlovę ir pačią aukščiausią kokybės kartelę. Tačiau Vokietijos gamintojas, kaip visada, buvo pasirengęs svarbiausiam klausimui, tad netrukus išgirdome apie atliktas milijonines investicijas ir naujų gamybos linijų įdiegimą, o apžvelgti kaip jos veikia galėjome iš arti.

Sisteminis darbas

Autobusų gamykla Ankaroje įdomi tuo, kad čia gali pamatyti tikrąjį autobuso gimimo procesą, nė kiek nepagražintą. Pradžioje tvirti plieniniai rėmai formuojami ir virinami, o paskui montuojamas stobas, šoninės panelės bei kitos detalės. Apie 3-3,5 tonos sveriantis plieninis autobuso karkasas keliauja į antikorozinės dangos ir dažymo ir surinkimo cechus.

Vienas įspūdingiausių procesų – dengimo antikorozine KTL danga vonios, į kurias panardinami milžiniški autobusų rėmai. Nano-keramikos technologija padengtas taip vadinamaja KTL danga rėmas yra ilgaamžis ir nebijantis atmosferos poveikio. Ši linija pareikalavo 10 mln. eurų investicijų, tačiau nuo rūdžių ji suteikia mažiausiai 10 metų garantiją. Daugiausiai rankinio darbo reikalaujanti vieta – surinkimo cechas, kuriame triūsia šimtai vyrukų ir merginų, tiksliai žinančių kaip tvirtinti brangias salono detales, kaip montuoti transmisiją ir variklį ar įklijuoti milžiniškus stiklus.

Darbininkai kvalifikuoti ir jau ne pirmus metus mokosi bei tobulina savo įgūdžius. Autobusų gamyba yra susijusi su išskirtiniais užsakymais ir nestandartiniais sprendimais. Lyg bandelių jų čia niekas nekepa, o preciziškai kuria ir standartinius ir vienetinius gaminius. Kasdien pro gamyklos vartus išrieda 16 naujutėlaičių autostradų ir miesto gatvių lainerių. Prieš tai jie kruopščiai išbandomi, išmatuojami 3D matavimo įranga, griežta audito sistema netoleruoja menkiausio nukrypimo nuo nustatytų normų. Kiekvienas autobusas išvažiuoja iš gamyklos į 80 km bandomąją kelionę ir tuomet rengiamas perduoti klientams. MAN miesto autobusus dar gamina Lenkijoje, Pietų Afrikos respublikoje, o Ankaroje – daugiausia turistinius ir tarpmiestinius autobusus. Tačiau MAN ir „Neoplan“ legenda dėl geografijos nė kiek nenukentėjo, nes naujos technologijos ir procesų kontrolė užtikrina dar geresnę kokybę.

„Adampolio“ informacija

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.