Autobusų gamintojas MAN neinvestuos į Euro 7 technologiją, o nuo 2030 m. gamins tik nulinės emisijos autobusus. Gamintojas Barselonoje taip pat pristatė naujausią elektrinio autobuso modelį – „Lion’s City 10“.
„2030 m. Europoje neparduosime miesto autobusų su vidaus degimo varikliais“, – sakė MAN Truck & Bus produktų rinkodaros autobusų skyriaus vadovas Heinzas Kiessas per UITP Global Public Transport Summit 2023, kuris prasidėjo sekmadienį Barselonoje. „Žvelgdami į miesto autobusų rinkos raidą Europoje, nematome, kad dujiniai varikliai turėtų paklausą ateityje. Vandeniliniai autobusai veikiausiai užims apie 10 proc. autobusų rinkos“, – pridūrė jis.
Lapkritį ES Komisija pasiūlė naujas emisijos ribas Euro 7 autobusams ir sunkvežimiams, sveriantiems daugiau nei 3,5 tonos. Jos turi būti privalomos nuo 2027 m., o mažesnėms komercinėms ir lengviesiems automobiliams net dvejais metais anksčiau, rašo electrive.com.
Jei gamintojas nori išleisti į kelius Euro 7 standartų reikalavimus atitinkančias transporto priemones, jis turėtų nukreipti techninius ir finansinius išteklius nuo netaršių technologijų, tokių kaip vandenilis ar elektra ir grįžti prie vidaus degimo variklių. Tai gamintojams kainuotų daug pinigų, kurių jie negalėtų investuoti į alternatyvias technologijas.
Barselonoje MAN taip pat pristato naujausią elektrinį 10 m ilgio modelį „Lion’s City 10 E“. Naujasis 10,5 metro autobusas gaminamas MAN Lenkijos miesto autobusų gamykloje Starachowice nuo 2023 m. pradžios.
eBus.lt
Linos Jakubauskienės nutorauka