Stende vokiečių gamintojai pristatė naujausius MAN bei „Neoplan“ autobusus. Parodos lankytojai galėjo apžiūrėti tiek miesto, tiek tarpmiesčio vežimams skirtus autobusus, tiek modernius, įspūdingo dizaino turistinius lainerius.
Pagrindinė stendo naujovė – MAN „Lion‘s Coach. Tai – pirmasis 13 m ilgio MAN su dviem ašimis. Be to, gamintojai pristatė „MAN Lion’s City Hybrid“, kuris mažiau teršia aplinką. Lankytojų laukė ir originali viešojo transporto stotelė.
Labiausiai parodos lankytojus domino „MAN Lion‘s Coach“ pasaulinė premjera. „Im Zeichen des Löwen“ („įkvėptas liūtas”) – tokį šūkį pristatymui pasirinko vokiečiai. Ir tai – ne tik žodžiai. „MAN Lion‘s Coach“ dizainas – modernesnis, be to, juo galima vežti daugiau keleivių nei 12 m ilgio autobusu 13 091 mm ilgio transporto priemonėje telpa šešiomis sėdynėmis daugiau. Naujajame autobuse gausu modernių saugumo elementų, jis atitinka ECE R66.02 saugos standartus, jis atlaiko 50 proc. didesnę smūgio energiją avarijos metu nei jo pirmtakas.
Saugesnį važiavimą garantuoja ir LED priekiniai bei galiniai žibintai, taip pat gausybė pagalbinių sistemų, tokių kaip LGS (Lane Guard System) su įspėjamuoju grįžtamuoju signalu, pažangią avarinio stabdymo sistemą (EBA), šviesos ir lietaus jutiklius, taip pat „MAN EfficientCruise“ bei „MAN AttentionGuard”. „MAN Lion’s Coach“ variklio skyriuje taip pat yra gaisro gesinimo sistema.
Itin patrauklus naujojo autobuso salono interjeras. Lubas apšviečia eilė šviesos diodų žibintų, dizainerių naudotos ryškios spalvos sudaro erdvės įspūdį.
Dar viena „MAN Truck & Bus” stendo naujovė – hibridinis miesto autobusas. Pasak gamintojų, „MAN Lion’s City Hybrid” sunaudoja iki 30 procentų mažiau degalų, tai reiškia, kad į aplinką išmeta iki 26 tonų mažiau CO2 nei analogiškas dyzelinis autobusas.
Transporto priemonė – 11 980 mm ilgio, keleiviams įlipti patogios paplatintos durys su optiniai bei akustiniai uždarymo įspėjimais, erdvi vieta neįgaliojo vežimėliams pasistatyti. Vidaus apšvietimui naudojami šviesos diodai.
Parodos lankytojai galėjo apžiūrėti ir „MAN Lion‘s Intercity“, kuriame – 63 sėdimos vietos. Pasak gamintojų, autobusas itin manevringas, be to, jame – visos moderniausios saugumo sistemos. Autobuse montuojamas 290 AG (213 kW) 6 cilindrų dyzelinis variklis. Autobusas taip pat patogus sunkiau judantiems žmonėms.
Vokiečių gamintojų stende buvo galima apžiūrėti ir populiariausią „Neoplan Skyliner“. Per 50 metų parduota net 5000 tokių transporto priemonių.
Parodos lankytojai galėjo apžiūrėti net kelių modelių „Neoplan“. Visuose turistiniuose autobusuose montuojamos mini virtuvėlės, staliukai, taip pat vakuuminiai tualetai, kokie montuojami lėktuvuose.
Parodoje pristatytuoju „Skyliner“ vienu metu gali važiuoti 76 keleiviai, autobuse montuojamas 500 AG (368 kW) dyzelinis variklis, 12 pavarų MAN „TipMatic“ automatinė pavarų dėžė su intarderiu ir „Easy-Start“ sistema, taip pat elektroniniu būdu valdomi CDS amortizatoriai. Atnaujintas ir autobuso salono dizainas. „Neoplan“ autobusuose montuojamos tos pačios modernios saugumo sistemos, kaip ir MAN.
Parodos stende pristatytas ir naujasis „Neoplan“ šeimos narys – „Tourliner“. Tai – komfortiškiausią važiavimą užtikrinanti transporto priemonė, kurioje – visos moderniausios saugumo sistemos. Gamintojai siūlo atkreipti dėmesį į aerodinamines „Neoplan Tourliner“ savybes, kurios garantuoja mažesnes degalų sąnaudas. Sėdynės salone išdėstytos 2+1 principu.
„Tourliner“ montuojamas 6 cilindrų, 420 AG (309 kW) dyzelinis variklis ir 12 pavarų MAN „TipMatic“ automatinė pavarų dėžė.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotraukos