Vos prieš pusantro mėnesio Marijampolės autobusų parke įvyko esminės permainos – atidarytas naujas, modernus pastatas, kuriame įsikūrė remonto dirbtuvės, automatinė plovykla, atsarginių detalių sandėlis, persirengimo patalpos vyrams ir moterims, poilsio kambarys, susirinkimų – mokymų salė, taip pat keletas kabinetų administracijos darbuotojams.
Marijampolės autobusų parko direktorė Dalytė Venčkauskienė pasakoja, jog galimybė įsikurti naujose patalpose atsirado pardavus senąsias dirbtuves, plovyklą, susimažinus ankstesnę autobusų parko teritoriją. „Apie tai, kad reikėtų atsinaujinti, pradėjome galvoti dar 2019-aisiais, tačiau tada prasidėjo koronaviruso pandemija, dėl jos užtruko projektavimo darbai. Per tą laiką statybos smarkiai pabrango, tačiau, įsėdę į vežimą, nebeturėjome kitos išeities – privalėjome važiuoti toliau. Statybas pradėjome praėjusių metų birželį. Iš viso darbai atsiėjo apie pusantro milijono eurų“, – sako D. Venčkauskienė.
Pasak jos, remonto dirbtuvės, statytos dar 1982 metais, buvo gerokai pasenusios, sąlygos darbuotojams – prasčiausios įmonėje. Dabar jau eina antras mėnuo, kai darbuotojai džiaugiasi šiltomis, švariomis patalpomis, jose sumontuoti šilumą taupantys įrenginiai, vėdinimo sistemos, moderni įranga, vandenį taupanti ir prie kiekvieno autobuso ypatumų pritaikyta automatinė plovykla.
Marijampolės autobusų parko eksploatacijos skyriaus viršininkas Robertas Dobrovolskis pasakoja, jog, daugiau kaip 800 kv. m patalpos, kurių pusę užima remonto dirbtuvės, atitinka A++ energetinio sertifikato reikalavimus, jos žiemą šildomos, o vasarą vėsinamos aeroterminiu būdu. Sumontuota vėdinimo įranga, keturi oro rekuperatoriai, kurie padeda taupyti energiją.
Administracijai skirtose patalpose įrengta keletas kabinetų, susirinkimų – mokymų salė, darbuotojų persirengimo ir poilsio patalpos, į antrąjį pastato aukštą kelia liftas, įrengti ir žmonėms su negalia pritaikyti sanitariniai mazgai.
Visoje patalpoje yra daug langų bei stoglangių, todėl čia – daug natūralios šviesos. „Pastatas yra šiltas, saugus, sumontuota perspėjimo apie gaisrą sistema, jis pats „prisiduoda“ apsaugai, kai iš darbo išeina paskutinis darbuotojas“, – dėsto R. Dobrovolskis.
Remonto dirbtuvėse – trys autobusams remontuoti skirtos duobės, visose sumontuoti pneumo-hidrauliniai keltuvai, yra viena vieta diagnostikai. Automatinė plovykla įrengta taip, kad kiekvienas vairuotojas yra operatorius, jis gauna leidimą naudotis įranga, kuri pagal kortelę atpažįsta vairuotoją ir jo autobusui parenka specialią plovimo programą. Visa veiksmų seka registruojama, matyti, kas ir kada plovė kokį autobusą. Autobusų išorė bei vidus plaunami kasdien.
Marijampolės savivaldybės meras Povilas Isoda permainas autobusų parke vertina labai teigiamai: „Puoselėjame savo autobusų parką, matome jo ateitį, neketiname paleisti laisvai rinkai. Manau, jog dabartinis autobusų parko veiklos modelis yra pasiteisinęs. Ir toliau planuojame dideles investicijas į autobusus bei autobusų parką. Galima pasidžiaugti, jog darbo sąlygos įmonėje dabar idealios, techninė priežiūra atliekama pagal šiuolaikinius standartus“, – kalbėjo savivaldybės vadovas.
Pasak Lietuvos keleivių vežimo asociacijos prezidento Gintaro Nakučio, atsinaujinęs Marijampolės autobusų parkas vežėjus maloniai nustebino. „Tai – pavyzdys ne tik šio regiono, bet ir visos Lietuvos autobusų parkams. Geresnė technika, geresnė paslauga – tai ir saugesnė, patogesnė, švaresnė kelionė mūsų keleiviams. Be to, geras viešasis transportas – tai gera savivaldybės valdžios politika“, – pabrėžė G. Nakutis.
Marijampoliečiai tuo pačiu atnaujino ir autobusų parko aplinką: aptvėrė nauja tvora, sutvarkė teritoriją. D. Venčkauskienė pasidalino ir ateities planais: „Esame parengę viską elektrinių autobusų įsigijimui. Visa įkrovimo stotelėms reikalinga įranga nutiesta po žeme, lieka tik pajungti. Laukiame naujo transporto priemonių atnaujinimo etapo“, – sakė parko vadovė.
Šiuo metu Marijampolės autobusų parkas eksploatuoja apie 40 transporto priemonių, dalis jų varomos suspaustomis gamtinėmis dujomis, parko teritorijoje įrengta SGD degalinė. Vidutinis autobusų amžius – apie 12 metų. Netrukus ketinama pasinaudoti ES parama ir atnaujinti parką elektra varomomis transporto priemonėmis.
Marijampolės autobusų parke apsilankę LKVA nariai turėjo progos apžiūrėti ne tik naująsias remonto dirbtuves, bet ir lankėsi miesto autobusų stotyje, kur taip pat įdiegta nemažai modernių naujovių.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotraukos