Metai su elektroniniu bilietu Kauno maršrutiniuose taksi

21 gruodžio 05:18 2017 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Patirtis

Prieš metus skambiai kalbėta apie viešojo transporto revoliuciją mieste – maršrutiniuose taksi pradėta už keliones atsiskaitinėti elektroniniais bilietais. Taip atsirado naujų galimybių keleiviams – nemokamai perlipti iš autobusų, troleibusų į maršrutinius taksi, pasipildyti e.bilietą pas vairuotoją ir kt.. Praėjus metams nuo įgyvendinimo pradžios vežėjai dalinasi įspūdžiais.

 

 

 

 

 

Populiarėja nuolatiniai bilietai

Viena iš įgyvendintų naujovių maršrutiniuose taksi – mėnesinis bilietas. Per mėnesį parduodama beveik pusantro tūkstančio tokių bilietų.

„Jei mikroautobuso keleiviui vienkartinis e.bilietas jau buvo naujiena, tai mėnesinis bilietas  visiškai neįprastas dalykas. Reikėjo keisti keleivių įpročius, išmokyti juos keliauti neribotai, kad ir kaip tai keistai beskambėtų”, – kalbėjo „Kautros” marketingo grupės vadovas Mindaugas Sakalauskas.

Įdomi statistika – daugiausiai mėnesiniu bilietu naudojasi 54 ir 57 maršrutų keleiviai. Vidutiniškai keleivis besinaudojantis mėnesiniu bilietu keliauja 46 keliones.

Bilieto papildymas maršrutiniame taksi

Dar viena naujiena, kuri buvo stipriai pabrėžiama pristatant naujas galimybes – e.bilieto papildymas pas vairuotoją.

„Pastebime, kad ši paslauga tampa vis populiaresnė. E.bilietą galima pasipildyti ne tik mikroautobuso, bet ir autobuso, troleibuso vienkartiniais ar nuolatiniais bilietais. Dar norime paprašyti keleivių pildyti e.bilietus be grąžos ir tik nuo 5 eurų, taip visiems bus greičiau ir saugiau”, – pasakojo M. Sakalauskas.

Nuo pradžios kai pradėjo veikti ši paslauga e.bilietų papildymas padidėjo dešimčia kartų – vidutiniškai apie pusantro tūkstančio keleivių per mėnesį pasipildo e.bilietus maršrutiniame taksi.

Noriai persėda į kitas transporto priemones

Įvedus elektroninį bilietą maršrutiniuose taksi buvo kalbama, kad tai apjungs miesto visuomeninį transportą. Už kelionę mokant elektroniniu bilietu per 30 minučių nemokamai galima persėsti į kitą visuomeninio transporto priemonę.

„Persėdimas ir e.bilietas sudarė galimybes keleiviams pasiekti visą visuomeninį transportą už tą pačią kainą. Pavyzdžiui Neveronyse važiuoja tik maršrutinis taksi, bet dabar keleiviai gali persėsti į kitą maršrutą ir tokiu būdu už tą pačią kainą pasiekti visą miestą”, – kalbėjo “Kautros” atstovas.

Kauniečiai naudodamiesi e.bilietu daugiausiai perlipa iš autobusų ir troleibusų į maršrutinius taksi. Per mėnesį tokių perlipimų užfiksuojama apie 4500 kartų. Iš maršrutinių taksi į autobusus, troleibusus vidutiniškai perlipama 3500 kartų.

Šiek tiek mažiau maršrutinių taksi keleivių pasinaudoja galimybe perlipti nemokamai iš vieno maršrutinio taksi į kitą – per mėnesį tokių perlipimų fiksuojama apie 3.000 kartų.

Mažėja popierinių bilietų

 Iki šių metų pradžios per visą mikroautobusų gyvavimo laiką kauniečiai už keliones mokėdavo tik grynaisiais, vežėjai nuogąstavo kaip seksis pripratinti keleivius prie elektroninio bilieto.

„Buvo įdomu kaip kauniečiai visą gyvenimą mokėdami už kelionę maršrutiniais taksi tik grynaisiais sureaguos į naują galimybę. Reikėjo keisti miestiečių mastymą. Per šiuos metus popierinių bilietų pardavimas sumažėjo daugiau nei 40%, tiek miestiečių už keliones moka vienkartiniu arba mėnesiniu e.bilietu. Tai greitina patį bilieto pardavimo procesą, mažiau apkrauna vairuotoją”, – kalbėjo “Kautros” atstovas.

Vežėjai taip pat prašo keleivių viešajame transporte atsiskaitinėti už bilietus be grąžos ir mažesnio nominalo kupiūromis bei monetomis.

Kaune keleiviai gali vykti 7 maršrutinių taksi maršrutais, juos aptarnauja 80 Mercedes Benz Sprinter žemagrindžių autobusų.

 

„Kautros” informacija