Trys deimantai –ši puikiai pažįstama emblema puošia visas japoniškas transporto priemones. Ar žinojote, kad „Mitsubishi“ jau daugelį metų gamina ir autobusus? Kasmet „Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation“ (MFTBC) pagamina apie 200 tūkst. įvairių modelių sunkvežimių bei autobusų.
„Mitsubishi“ autobusų pasiūla itin plati: nuo turistinių triašių lainerių iki mikroautobusų. Tiesa, dauguma ča pagaminamų automobilių vadinama „Fuso“, tik nedidelė jų dalis gauna vardą „Mitsubishi“.
Iki 1932 m. gaminęs įvairiausią produkciją – net tankus karo reikmėmės – autobusų gamybos „Mitsubishi“ ėmėsi 1931 m. Pirmasis čia pagamintas autobuso modelisbuvo B 46, kuriame montuotas100 AG variklis. Tai buvo didžiausias ir talpiausias (38 sėdimos vietos) to meto japoniškas autobusas.
Pirmąjį dyzelinį autobusą BD 46 su 70 AG dyzeliniu „Mitsubishi“ varikliu koncernas pradėjo gaminti 1935 m. Šis modelis pasižymėjo ekonomiškumu: jis buvo net 40 proc. taupesnis už kitus Japonijoje gaminamus modelius. Galbūt tai ir buvo pagrindinė priežastis, dėl kurios šis autobusas tapo itin populiarus.
1950 m., kuomet baigėsi „ilganosių“ autobusų era ir transporto priemonės ėmė panėšėti į dabar mūsų gatvėmis bei keliais važinėjančius modelius, „Mitsubishi“ rinkai pasiūlė vagoninio tipo „R1“ su gana galingu 130 AG dyzeliniu varikliu. Japonai šį modelį dėl keistokos išvaizdos išsyk praminė „tramvajumi ant guminių ratų“, kadangi jo priekis bei galas buvo neproporcingai ilgi. Nepaisant to, 11 metrų ilgio autobusas buvo labai manevringas bei talpus – vienu metu jis galėjo vežti 76 keleivius. Dar ir dabar nemažai miestų maršrutams skirtų japoniškų autobusų siluetai primena seną gerą „R1“ – japonai, kaip ir britai, ko gero, jaučia nostalgiją senosioms tradicijoms…
Šiuo metu „Mitsubishi” gamina įvairius autobusų modelius. Vidutinės klasės „Fuso Aero Midi“ pasižymi siaura ratų baze, toks pat ir didysis „Fuso Aero Star“ su 250 AG dyzeliniu varikliu, galintis vežti 42 sėdinčius ir 40 stovinčių keleivų. Šio autobuso ilgis – 11 m, josalono grindys pažemintos. Šio modelio autobusuose gali būti montuojami ir gamtinėmis dujomis varomi 12 litrų 6 cilindrų 240 AG variklis ar turbokompresoriniai 300 AG.
Pasaulio dėmesį „Mitsubishi“ koncernas patraukė 1983 m., kuomet pagamino pirmąjį japonišką triašį „dabldekerį“ – turistinį modelį su 380 AG varikliu, 72 sėdimomis vietomis. Po nedidelių modernizacijų, „Fuso Aero King MU“ gaminamas iki šiol. Transporto priemonės ilgis – 12 metrų, aukštis – 3,77 m.
Nuo šių metų rugsėjo pirmosios „Mitsubishi Fuso“ žada pateikti rinkai du naujus autobusų modelius: „Aero Queen“ ir „Aero Ace“. Transporto priemonėse montuojami naujos kartos varikliai 6R10, kurie ne tik taupo degalus, bet ir „BlueTec“ sistemos dėka pasižymi puikiomis ekologinėmis savybėmis – gerokai sumažina į aplinką išmatamų NOx dalelių kiekį. Daug dėmesio naujuosiuose modeliuose skirta keleivių saugumui: abiejuose autobusuose kaip opcija montuojama MDAS-III sistema, signalizuojanti vairuotojui apie galimą pavojų kelyje.
Atnaujinta autobuso pakaba bei palengvintas kėbulas leido sumažinti autobuso svorį, nors jo talpa nesumažėjo – autobuse telpa 62 keleiviai. Per metus kompanija ketina parduoti apie 700 naujų autobusų.
Komentaras:*
Nickname*
E-mail*
Website
Noriu savo interneto naršyklėje išsaugoti vardą, el. pašto adresą ir interneto puslapį, kad jų nebereiktų įvesti iš naujo, kai kitą kartą vėl norėsiu parašyti komentarą.