NAMI-0159 – pirmasis sovietinis dviaukštis autobusas

13 sausio 05:14 2017 Spausdinti straipsnį Lankytojai Muziejus

apie-nami2Šis unikalus autobusas pasirodė 1974-aisiais, nors kurti buvo pradėtas dar 1969-aisiais. NAMI-0159 išsiskyrė ne tik savo išore, bet ir techninėmis savybėmis.

 

 

 

 

Autobuso konstrukciją kūrė Keleivinių automobilių plėtros, tipažo ir unifikacijos laboratorija. NAMI-0159 buvo triašis, sumontuotas ant žemagrindės važiuoklės. Po autobuso kapotu –  V-formos ZIL variklis, montuota automatinė hidromechaninė pavarų dėžė.

apie-nami1Autobuso padangos – mažesnės už įprastines. Tačiau esminė naujovė buvo transporto priemonės antrajame aukšte sumontuota vairuotojo kabina. Tokia konstrukcija suteikė galimybę vairuotojui geriau matyti aplinką, izoliuoti jį nuo keleivių ir suteikti patogesnes sąlygas dirbti.

Be to, tokiu būdu salone galėjo tilpti daugiau sėdynių keleiviams. Iš viso vienuolikos metrų ilgio autobusas galėjo vežti 135 žmones.

Kitaip nei klasikiniuose triašiuose, NAMI-0159 trečioji ašis buvo sumontuota arčiau transporto priemonės priekinės dalies. Abi priekinės ašys – valdomos.

Pirmą kartą sovietiniame autobuse buvo galima sumontuoti aikštelę žmonių su negalia vežimėliams įkelti.


Techninės autobuso savybės:

Maksimali talpa – 135 žmonės;

Sėdimų vietų – 35

Autobuso ilgis – 11 m

Autobuso aukštis – 3,5 m

Grindų aukštis – 500 mm

Maksimali autobuso masė – 9 t

Maksimalus greitis – 65 km/val.

Automatinė pavarų dėžė, autobuso konstrukcija ir įrenginys vairuotojui įlipti buvo įteisinti autoriniais patentais. Tačiau NAMI-0159 nebuvo lemta tapti serijiniu modeliu. Priežastys, kodėl autobusas nepradėtas gaminti, galėtų būti įvairios; tarp jų – ir pernelyg pažangi, laikmetį aplenkusi transporto priemonės konstrukcija.

Originaliam autobusui buvo lemta baigti savo dienas viename iš sąvartynų…

 

eBus.lt

Nuotraukos – iš archyvų