Sukanka metai, kai šalyje pradėjo veikti didžiausia ir moderniausia Kauno autobusų stotis. Kaip praėjo pirmieji metai, kokias naujoves labiausiai pamėgo keleiviai, kokie darbai dar nepadaryti pasakoja stoties vadovė Laima Pakusienė.
Gražesnė aplinka – daugiau keleivių
Architekto Gintaro Balčyčio projektuota stotis, turi erdvią ir šviesią keleivių laukimo salę. Anot pašnekovės graži ir saugi aplinka prisideda ir prie didesnių keleivių srautų.
„Pastebėjome, kad keleiviai naujoje stotyje atvyksta anksčiau prieš savo kelionę. Jei anksčiau nebuvo galimybių patogiai laukti autobuso, dabar tam yra visos sąlygos. Gali ramiai išgerti kavos, užsukti į kavinę ar apsipirkti laukdamas autobuso. Skaičiai rodo, kad per praeitus metus naujoje stotyje pardavėme iki 20% daugiau bilietų”, – kalbėjo stoties vadovė.
Prigijusios inovacijos
Naujoji autobusų stotis ne tik erdvesnė, bet ir modernesnė. Stoties vadovė teigia, kad keleiviai gerai priėmė naujoves.
„Nors naujovių ir modernių sprendimų stotyje daug, norėčiau paminėti vieną iš įdomesnių – savitarnos terminalai. Šalyje pirmieji pradėjome pardavinėti autobusų bilietus ne įprastose kasose. Greita, paprasta ir eilėje nereikia laukti. Per mėnesį tokių bilietų parduodame po kelis tūkstančius. Nemažai keleivių terminalus naudoja ir informacijos ieškojimui”, – pasakojo L. Pakusienė.
Antra svarbi prigijusi inovacija – siuntos drive langelis. Paslauga, kuomet gali atsiimti ar išsiųsti siuntą neišlipęs iš savo automobilio.
„Turėjome dvejonių kaip klientai priims šią naujovę, bet nuolatinis automobilių srautas prie siuntų langelio tik džiugina. Paprasčiau ir greičiau, nereikia galvoti apie automobilio parkavimą, laukimą eilėje ir kt..Tokių klientų per dieną sulaukiame virš trijų šimtų”, – minėjo pašnekovė.
Būsimi darbai
Pradėjus veikti autobusų stočiai jos atstovai minėjo, jog požeminiame parkinge bus galima laikyti dviračius. Kol kas tokios galimybė nėra.
„Tai vienas iš kol kas neįgyvendintų darbų, kurios planuojame pabaigti iki dviračių sezono pradžios. Po ilgų ieškojimų ir diskusijų su dviratininkų bendruomene atrodo atradome saugų ir tinkamą sprendimą”, – kalbėjo stoties vadovė.
Keliaujantiems automobiliais taip pat planuojama naujovė – parkuok ir važiuok.
„Galvojame, kad autobusams nereikia konkuruoti su automobiliais, reikia bendradarbiauti. Norime, kad kauniečiai iki stoties atvyktų automobiliu, jį paliktų požeminėje aikštelėje ir kelionę tęstų autobusu. Keliaudami dirbtų ar ilsėtųsi, o po kelionės stoties informacijoje iškeistų autobuso bilietą į nemokamą parkavimą. Tikimės tai įgyvendinti artimiausiu metu”, – minėjo L. Pakusienė.
Renginiai netradicinėje erdvėje
Atsidarius atnaujintai stočiai kauniečiai ir miesto svečiai galėjo išbandyti naują renginių erdvę mieste. Autobusų stotyje 2017 metais įvyko dešimtys skirtingų renginių – nuo teatro dienos, klasikinės muzikos atlikėjų koncertų iki kino ar krepšinio transliacijų.
„Norėjome renginių pagalba pakviesti kauniečius susipažinti su naująja autobusų stotimi. Taip išėjome šiek tiek iš rėmų ir, kaip matom, miestiečiams tai patiko. Dar iki šiol gauname klausimų kada vėl rodysime kiną, kada vyks koks koncertas. Šiais metais bandysime kartelės nenuleisti ir kviesime kauniečius į svečius”, – šypsojosi stoties vadovė.
Rekordiniai metai
Pirmieji metai stočiai buvo rekordiniai, ne tik keleivių, bet ir apdovanojimų skaičiumi. “Metų nekilnojamo turto objektas”, “Didžiausia stotis Lietuvoje”, “Didžiausias laikrodis Lietuvoje”, “Metų naujiena” – apdovanojimai, kuriuos gavo Kauno autobusų stotis.
https://www.youtube.com/watch?v=bV38f2h8FsY&index=14&list=UUiDORJpW00JlPzEBkVF4HEA
Taip pat verta paminėti, kad Kauno autobusų stotis tapo pirmąja Lietuvoje stotimi, dirbančia visą parą. Apdovanojimus už stoties projektą taip pat susižėrė ir architektas, Gintaras Balčytis, projektavęs statinį.
Kautros informacija ir nuotraukos