Naujasis Klaipėdos autobusų parko generalinis direktorius drastiškų permainų nežada

10 lapkričio 05:20 2017 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Patirtis

Iš pareigų pasitraukus ilgametei Klaipėdos autobusų parko generalinei direktorei Jelizavetai Daugininkienei, savivaldybės skelbtą konkursą šioms pareigoms eiti laimėjo keleivininkų bendruomenei gerai žinomas Vaidas Ramanauskas. Iki tol įmonėje jis dirbo eksploatacijos direktoriumi.

 

 

 

 

 

Nėra naujokas

Iki rinkimų V. Ramanauskas generalinio direktoriaus pareigas ėjo laikinai. Iš viso savivaldybės skelbtame konkurse dalyvavo dešimt kandidatų. Sutartis su konkurso nugalėtoju pasirašyta spalio 23 dieną.

„Įmonėje nesu naujokas, žinau jos struktūrą, pažįstu darbuotojus. Anksčiau man pagal pareigybę teko dirbti su vairuotojais, taip pat su technine tarnyba, buvau atsakingas už pinigų uždirbimą. Dabar esu atsakingas už viską. Šiuo metu gilinuosi į man naujus dalykus – apskaitą, teisę, buhalteriują ir panašiai. Užduočių naujajame darbe laukia nemažai, neaiškumų kol kas – taip pat daug. Visi žinome, jog viešojo transporto įmonės ateitis didele dalimi priklauso ir nuo akcininko, šiuo atveju – Klaipėdos miesto savivaldybės – sprendimų. Dirbdamas žadu į juos orientuotis“, – sako V. Ramanauskas.

Vienas iš naujojo generalinio direktoriaus prioritetų – autobusų parko atnaujinimas. Įmonė žada jau artimiausiu metu pradėti elektrinio autobuso bandymus. „Kitais metais, savivaldybei pritarus, už savo ir savivaldybės  lėšas žadame įsigyti bent du elektrinius autobusus. Puiku, jei jie būtų pagaminti Lietuvoje, Klaipėdoje. Tačiau įsigysime tuos, kurių gamintojų pasiūlymas bus ekonomiškai naudingesnis“, – kalba V. Ramanauskas.

Atsinaujins ekologiškomis transporto priemonėmis

Klaipėdos autobusų parkas jau pasirengęs skelbti konkursą ekologiškiems autobusams už Europos Sąjungos lėšas pirkti. Iš viso ketinama įsigyti septyniolika suspaustas gamtines dujas naudojančių transporto priemonių: 10 -18 m ir 7 – 12 m ilgio. „Suskaičiavus neseniai iš europinių fondų bei pagal Klimato kaitos programą įsigytus ekologiškus autobusus, bus atnaujinta apie 60 proc. miesto autobusų parko. Tai reiškia, kad bent penketą metų galėsime negalvoti apie naujų ar naujesnių miesto autobusų pirkimą“, – pabrėžia įmonės vadovas.

Tačiau tarpmiesčio vežimams skirtų autobusų parkas pasenęs gerokai labiau: jį būtina atnaujinti. „Veikiausiai pirksim pavažinėtus turistinius autobusus. Dairėmės ir naujų, tačiau rasti už adekvačią kainą nepavyko. Mums svarbu, kad transporto priemonės būtų ne tik kokybiškos, bet ir ne per daug brangios, padėtų uždirbti pinigus“, – pabrėžia V. Ramanauskas.

Diegs naujoves

Tarpmiesčio autobusuose įmonės vadovas žada diegti vaizdo kameras. Jos jau sėkmingai veikia miesto autobusuose, ši investicija pasiteisino. Pasak V. Ramanausko, įdiegus vaizdo kameras, vairuotojų darbo kokybė pagerėjo, keleiviai jaučiasi saugiau.

Miesto autobusuose bus montuojami USB lizdai, kad keleiviai galėtų įkrauti išmaniuosius įrenginius. „Matysime, ar tai turi įtakos paslaugos kokybei, ar padeda pritraukti į viešąjį transportą daugiau keleivių. Tai – pagrindinis mūsų tikslas ir veiklos prioritetas“, – teigia V. Ramanauskas.

Mieste važinėjančiose transporto priemonėse netrukus bus pradėta diegti ir nauja elektroninio bilieto sistema. Ją naujasis direktorius vertina kaip tobulesnę nei veikianti dabar.

V. Ramanauskas drastiškų permainų įmonės struktūroje nežada. „Be abejo, kiekvienas vadovas susidėlioja įmonės struktūrą savo nuožiūra. Peržiūrėsiu visas įmonės darbuotojų pareigybes, jų užimtumą, tada priimsiu sprendimus. Mano tikslas – kad nebūtų nereikalingų etatų, betikslių sutarčių su klientais. Žinoma, mūsų įmonė nėra didelė, etatai tikrai nėra išpūsti. Tačiau ateityje stengsiuosi dar labiau optimizuoti išlaidas bei gerinti keleiviams teikiamų paslaugų kokybę“, – teigia Klaipėdos autobusų parko vadovas.

Lina Jakubauskienė