Laikas suklusti visiems skeptikams, kuriems atrodo, jog negali būti universalaus automobilio. Naujas „Mercedes-Benz Sprinter“ modelis nori visus papirkti savo darbštumu ir neribotomis galimybėmis. Šis furgonas nepadarys gėdos nei penkių žvaigždučių viešbučiui, pasirinkusiam jį kaip „šatlą“ iki oro uosto, nei statybų rangovui, kurio utilitariniai reikalavimai apsiriboja talpa ir patikimumu. Šis modelis meistrų rankose pasiryžęs tapti bet kuo – gelbėjimo automobiliu, kemperiu ar prabangiu biuru ant ratų. Klientų laukia taip pat ir elektrinė „eSprinter“ versija.
Statybvietėje, transportavimo paslaugoms ar kaip bazė kelioniniam kemperiui: naujasis „Mercedes-Benz Sprinter“ furgonas, kad ir kokią versiją pasirinktumėte, žada komfortą kelyje ir už jo ribų – nuo platformos įvairioms specialioms transporto priemonėms iki krovininio furgono ar turistinio mikroautobuso su galiniais ar visais varomais ratais ir didžiausia iki 5,5 t bendrąja mase. Po variklio dangčiu montuojamas išbandytas 2,0 l tūrio dyzelinis variklis, kurio galia, priklausomai nuo pasirinkto modelio ir pavaros varianto, gali būti 84 kW, 110 kW, 125 kW ir 140 kW. Bet kuri „Sprinter“ versija gali turėti ir važiuoklę su keturiais varomais ratais. Skirtingi variklio variantai derinami su patogia 9G-TRONIC automatine pavarų dėže arba 6 laipsnių mechanine pavarų dėže.
Dabartinė MBUX karta ir įvairūs skaitmeniniai priedai
Tiek „eSprinter“, tiek „Sprinter“ modeliuose kaip standartinė įranga bus diegiama naujausios kartos MBUX multimedijos sistema (angl. „Mercedes-Benz User Experience“) su 26 cm (10,25 colio) ekranu. Taigi, „eSprinter“ ir „Sprinter“ siūlo dar neseniai tik lengviesiems automobiliams prieinamą skaitmeninę ir interaktyvią patirtį.
MBUX naująjį „eSprinter“ leidžia integruoti į elektromobilių ekosistemą – išmaniąją navigaciją su aktyviu nuotolio valdymu ir debesijos paslaugomis bei programėlėmis. Tai, pavyzdžiui, leidžia koreguoti įkrovimo nustatymus, apskaičiuoti geriausią įmanomą įkrovimo strategiją ar iš anksto įjungti salono vėdinimą arba šildymą.
Saugos ir pagalbos sistemos: dar geresnė pagalba visose situacijose
Naujojo „Sprinter“ ir „eSprinter“ standartinės saugumo ir pagalbos sistemos papildytos naujomis, patobulintomis funkcijomis, kurių didžioji dalis jau įtraukta į standartinę įrangą. Pavyzdžiui, standartinė aktyvioji stabdymo pagalbos sistema dabar apima ir funkciją, kuri gali įspėti apie sankryžą kertančias ar priešpriešais atvažiuojančias transporto priemones net važiuojant iki 60 km/h greičiu, taip pat gali įspėti ir apie pavojingus lenkimo manevrus važiuojant iki 70 km/h greičiu. Sistema taip pat gali pati imtis iniciatyvos važiuojant iki 40 km/val greičiu – ji padės pasukti automobilį į šoną, jei grės susidūrimas su kita transporto priemone.
Vairuotojo patogumui taip pat siūloma aktyvioji eismo juostos palaikymo sistema, aklosios zonos pagalbinė sistema, įspėjimas nustačius vairuotojo nuovargį ar mieguistumą, greitį kontroliuojanti išmanioji greičio palaikymo sistema, įskaitant nemokamus navigacijos duomenis septynerius metus nuo transporto priemonės pagaminimo datos, „Mercedes-Benz“ pagalbos iškvietimo sistema ir atbulinės eigos kamera krovininiams bei turistiniams mikroautobusams. Pirmą kartą galima užsisakyti informacinę pagalbinę sistemą „Moving-off Information Assist“, kuri padeda išvengti susidūrimų su kitais eismo dalyviais, važiuojančiais priešais transporto priemonę, kai ji pajuda iš vietos. Pagalbinė sistema „Sideguard Assist“ padeda geriau pastebėti pėsčiuosius ir dviratininkus keleivio pusėje esančioje akloje zonoje. Patogiam ir greitam automobilio statymui galima įsigyti ir parkavimo paketą su 360 laipsnių kamera ir nauju 3D ekranu, kuriame matomos vairavimui trukdančios kliūtys. Galiausiai papildomai pasirenkamas skaitmeninis galinio vaizdo veidrodėlis suteikia galimybes matyti tai, kas yra gale, jei nėra galinio lango, jei langas uždengtas kroviniu arba furgonas yra ilgas.
Universalus ir efektyvus: naujasis „Mercedes-Benz eSprinter“
Efektyvumas, nuvažiuojamas atstumas ir krovinio tūris: šie trys veiksniai daro „Mercedes-Benz eSprinter“ universalų. Be to, jis pagrįstas nauja konstrukcija, kurią sudaro trys moduliai. Šie moduliai suteikia didžiausią laisvę projektuojant įvairius antstatus ir kėbulus, kurie iki šiol buvo galimi tik su įprastais „Sprinter“ varikliais.
Priekinis modulis – vieningos konstrukcijos pagrindas, – apima visus aukštos įtampos komponentus ir nepakitęs gali būti derinamas su visais transporto priemonių variantais, nepriklausomai nuo ratų bazės ir akumuliatoriaus dydžio. Erdvę taupantis integruoto didelės talpos akumuliatoriaus modulis yra po kėbulu. Galinis modulis su integruotu elektros varikliu naudojamas visuose naujojo „eSprinter“ variantuose.
Naujojo „Mercedes-Benz eSprinter“ galinė varomoji ašis suteikia klientams privalumų dėl pasirenkamo transporto priemonės ilgio, didžiausios bendrosios masės (iki 4,25 t), taip pat vilkimo svorio (iki 2 t) ir krovinio tūrio (iki 14 m³ A3 Long ir 15,5 m³ A3L Extra Long versijose). Naujasis „eSprinter“ gali būti dviejų kėbulo formų ir ilgių, taip pat su efektyviu 100 ir 150 kilovatų galios elektros varikliu. Naujasis nuolatinių magnetų sinchroninis variklis (PSM) pasižymi ypač dideliu efektyvumu.
Klientams siūloma rinktis iš trijų skirtingų naujojo „eSprinter“ akumuliatoriaus dydžių, atsižvelgiant į individualius reikalavimus nuvažiuojamam atstumui ir naudingai apkrovai. Siūlomi 113 kWh, 81 kWh arba 56 kWh talpos akumuliatoriai. Elektra nuvažiuojamas atstumas, apskaičiuotas atlikus modeliavimą pagal WLTP ciklą, sieks iki 440 kilometrų, o važiuojant mieste galima bus nuvažiuoti net iki 500 kilometrų. Akumuliatoriaus elementai pagaminti iš ličio geležies fosfato, juose nėra kobalto ir nikelio. Akumuliatorius įkraunamas ir naudojant rekuperacijos energiją, gaunamą važiuojant ir stabdant. Naujoji DAUTO automatinė rekuperacijos sistema užtikrina, kad informacija iš radaro, vaizdo kameros ir navigacijos duomenų sujungiama į tinklą, o rekuperacijos intensyvumas realiuoju laiku automatiškai pritaikomas prie situacijos. Kaip ir visi „Mercedes-Benz“ elektriniai furgonai, naujasis „eSprinter“ gali būti įkraunamas tiek kintama, tiek nuolatine srove. Akumuliatorius, kurio talpa 56 kWh, kraunant ne daugiau nei 115 kW galia, nuo 10 iki 80 proc. įkraunamas per maždaug 28 minutes. 113 kWh naudingosios talpos akumuliatoriui įkrauti esant maksimaliai 115 kW galiai reikia maždaug 42 minučių.
Apie būtent Jums reikalingą „Mercedes-Benz Sprinter“ ar „eSprinter“ modifikaciją daugiau galite daugiau sužinoti artimiausioje „Veho Lietuva“ atstovybėje. Universalaus mikroautobuso kaina Lietuvoje nuo 49 462 Eur su PVM.
Pranešimas spaudai
Linos Jakubauskienės nuotrauka