Technologijų kompanija „Continental“ rugsėjo 20–27 d. Hanoveryje vyksiančioje Komercinių automobilių parodoje pristatys efektyvias dyzelinių automobilių išmetamųjų dujų valymo sistemas. Jos sukurtos dar labiau sumažinti dyzelinu varomo komercinio transporto azoto oksido (NOx) taršą ir leis katalizatoriui greičiau po variklio užvedimo pasiekti darbinę temperatūrą, užtikrinant efektyvų išmetamųjų dujų valymą.
Norint greičiau pasiekti reikiamą temperatūrą, katalizatorius ir filtrai montuojami kuo arčiau variklio, bet tai ne visada įmanoma. Be to, kadangi sunkvežimių ir autobusų konstrukcija keičiama retai, praeis daug laiko kol bus įdiegtos naujos technologijos. Todėl „Continental“ siūlo sprendimus, kurie iš esmės pagerina azoto oksido emisijos valymą.
Du išmetamųjų dujų valymo metodai
Lengvuosiuose automobiliuose katalizatorius montuojamas kuo arčiau variklio, taip siekiant, kad katalizatorius kuo greičiau pasiektų darbinę temperatūrą. Tačiau sunkvežimiuose tai neįmanoma, kadangi efektyvus variklio dyzelino oksidacijos katalizatorius yra itin didelis, todėl „Continental“ siūlo du problemos sprendimus.
Pirmasis – naudojant sudedamos konstrukcijos katalizatoriaus plokštes, katalizatoriaus formą galima pritaikyti prie esamos vietos šalia variklio. Taip pat tokia konstrukcija, kuriai nereikalingas papildomas tarpinis sluoksnis, leidžia iki 20 proc. sumažinti įrangos svorį.
Jei tokios įrangos sumontuoti neįmanoma, „Continental“ siūlo alternatyvų sprendimą su dyzelino įpurškimu į katalizatorių. Čia sumontuotas kaitinimo elementas, kuris įpurkštus degalus paverčia karščiu, taip užtikrinant, kad katalizatorius greičiau pasiekia darbinę temperatūrą. Tam reikia nedaug papildomo dyzelino, o sistema užtikrina, kad net ir važiuojant trumpus atstumus, kai variklis dažnai išjungiamas ir nepasiekiama efektyvi katalizatoriaus veikimo temperatūra, reikiama dyzelino oksidacijos katalizatoriaus temperatūra užtikrina žymiai geresnį azoto oksido valymą.
Continental informacija
Linos Jakubauskienės nuotrauka