Naujosios kartos „Solaris Urbino“ – iš arti

spalio 15 06:19 2014 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės


Lenkijos kompanija „Solaris“ neseniai Hanoveryje vykusioje IAA parodoje pristatė naujos kartos „Solaris Urbino“. Transporto priemonė skiriasi nuo pirmtakų itin ekstravagantišku dizainu.

Transporto priemonės išorė pakeista kardinaliai – suapvalintas formas keitė aštrūs kampai ir griežtos linijos. Naujos dizaino tendencijos geriausiai matyti žibintuose, taip pat laužytoje šoninėje stogo linijoje. Iš kitų transporto priemonių „Solaris“ autobusus išskiriantis nesimetriškas priekinis stiklas atrodo dinamiškiau – neliko tradicinės laužtinės linijos, ji leidžiasi žemyn tolygiai. Priekiniai žibintai – energiją taupantys šviesos diodai.

Iš esmės atnaujintas ir autobuso kėbulas; nors, pasak gamintojų, jis toks pats patikimas, palengvėjo maždaug 750 kg. Tai reiškia, jog, naudojant tą patį kiekį degalų, autobusu bus galima vežti daugiau keleivių.

Sumažinti transporto priemonės svorį pavyko kitaip suplanavus vertikalius ir horizontalius profilius montuojant karkasą. Palengvėjo ir „Solaris Urbino“ priežiūra – įvairūs liukai prieiti prie pagrindinių agregatų dabar atsidaro 170 laipsnių kampu, taigi 40 laipsnių plačiau nei pirmtakuose.

Parodoje Hanoveryje buvo pristatyti du naujojo „Solaris Urbino“ variantai – standartinio 12 metrų ir sudvejinto 18 metrų ilgio. Komfortą keleiviams užtikrina ne tik didesnis kiekis sėdimų vietų, bet ir platesnės durys. Patobulinta ir salono garso izoliacija – garso triukšmas salone dabar siekia vos 74,8 dBA. Šis rezultatas geresnis nei europiniai standartai (80 dBA).

Patogesnė tapo ir vairuotojo darbo vieta – ji paaukštinta 50 mm, tai padeda vairuotojui geriau matyti kelią bei autobuso saloną. Padidintas ir priekinio stiklo plotas – tai taip pat pagerina matomumą. Vairuotojai turėtų įvertinti ir naują prietaisų skydelį su spalvotu displėjumi touch-screen, kuris iki šiol montuotas tik tramvajuose ir elektriniuose „Solaris“ autobusuose.

Naujojo „Solaris Urbino“ pakaba pneumatinė, ji keičia savo technines savybes priklausomai nuo transporto priemonės greičio ir kelio kokybės – tai užtikrina tolygų ir patogų važiavimą. Kaip opcija nmatyta ir ESC sistema.

Autobusuose montuojami moderniausi varikliai, atitinkantys Euro 6 standartų reikalavimus. Parodoje pristatytoje 12 metrų ilgio transporto priemonėje sumontuotas 280 AG „Cummins“ variklis su automatine 6 pakopų pavarų dėže „Voith Diwa“. Sudvejintame modelyje buvo sumontuotas 370 AG (1600 Nm, esant 1650 aps.min) DAF MX-11 variklis su šešių pakopų automatine „ZF EcoLife“. Artimiausiu metu lenkai žada pateikti ir suspaustomis gamtinėmis dujomis varomą „Solaris Urbino“, taip pat hibridinę ir elektrinę naujojo autobuso versijas.

eBus.lt

Egidijaus Brazdžiūno nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.