Vilniuje, Klaipėdoje, Tauragėje keleivius jau veža elektriniai autobusai. Netrukus jų dar labiau padaugės – pagal Klimato kaitos programą elektrinių autobusų žada įsigyti Klaipėdos autobusų parkas.
Į Lietuvą atvyksta ir vis daugiau bandymams skirtų elektrinių transporto priemonių. Vežėjai turėjo progos išbandyti „Solaris“, „Yutong“ elektrinius autobusus. Po Vėlinių į Lietuvą atvyks ir „Scania Citiwide“. Pirmą kartą autobusas pristatytas pernai rudenį Briuselyje vykusioje „Busworld Europe“ parodoje.
Pasak „Scania“ autobusų pardavimo vadybininko Lietuvoje Edvino Polzunovo, planuojami trys autobusų pristatymai Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje. „Kitiems metams turime dar daugiau planų: žadame autobusą atvežti į Lietuvą ilgesniam laikui, kad vežėjai jį galėtų išbandyti skirtinguose miestuose“, – sako E. Polzunovas.
Kol kas švedai siūlo tik 12 m ilgio elektrinius autobusus, kur baterijos išdėstytos ant stogo ir galinėje dalyje, su alyva aušinamu elektriniu varikliu. „Autobusas unikalus tuo, kad vienu metu gali vežti šimtą ar net daugiau keleivių. Jame gali būti 35 sėdimos vietos“, – pabrėžia E. Polzunovas.
Autobusuose montuojamos ličio jonų baterijos, aštuonios ar dešimt. Įkrovimas taip pat gali būti skirtingas – greitasis, lėtasis ar naudojant pantografą.
eBus.lt
Linos Jakubauskienės nuotrauka