Naujos kartos „Setra“ – jau pakeliui

13 birželio 04:22 2012 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės

Vokietijos kompanija „Setra“ neseniai pranešė artimiausiu metu pristatysianti naują 500-osios serijos „Setra ComfortClass“. Gamintojų teigimu, transporto priemonėje bus gausu dizaino bei techninių naujovių.

Nuo 1951-ųjų autobusus gaminantys vokiečiai yra neabejotini šios rinkos lyderiai, diktuojantys madas ne tik Europai. Jie nuolatos pasiūlo rinkai tiek techninių, tiek dizaino naujovių, kurias vėliau mielai perima kiti autobusų gamintojai. Vienas iš labiausiai matomų ir visiems geriausiai pažįstamų „Setra“ pasiūlytų dizaino elementų – „vabalo ūsų“ veidrodžiai, kuriuos pirmoji pradėjo diegti „Setra“, ir be kurių jau sunku būtų įsivaizduoti bet kurios markės turistinį autobusą.

Vokiečiai pirmieji savo autobusuose pradėjo montuoti ir „Litronic“ ksenonines lemputes. Idėją taip pat išsyk „pasigavo“ ir kiti keleivinio transporto priemonių gamintojai.

Naujieji „Setra СomfortClass 500“ skiriasi nuo pirmtakų atnaujintu dizainu, pagerintomis aerodinaminėmis savybėmis, taip pat naujais komforto bei saugumo elementais.

Gamintojų teigimu, autobusų šeimyną sudarys dviašiai modeliai „S 515 HD“, dviašiai ir triašiai „S 516 HD“ ir triašis „S 517 HD“.

Išskirtinė autobusų savybė – plati metalo juosta, besidriekianti nuo priekinių durų per visą kėbulą, naujosiose „Setra“ šiek tiek modifikuota; gale ji baigiasi ne tiesia linija, o nusileisdama žemyn. Priekinėje dalyje ši juosta papildyta naujais dizaino elementais.

Kėbulo priekis taip pat atnaujintas: padidinti žibintai bei posūkius rodančios lemputės. Modifikuota ir iš sidabro spalvos aliuminio pagaminta priekinė dalis su užrašu „Setra“ – ji tapo labiau reljefiška. Gamintojų teigimu, „Setra СomfortClass 500“ aerodinaminis koeficientas geriausias tarp šios klasės autobusų – jis sudaro 0,33.

Autobusai atitinka naujausius saugumo reikalavimus, kurie įsigalios dar tik po keleto metų. Pavyzdžiui, „Setra СomfortClass 500“ kėbulo atsparumas apsivertimui atitinka „ECE-R 66/01“ normas, kurios įsigalios po dvejų metų.

Autobuse montuojamas Euro 6 standartus atitinkantis turbodyzelinis variklis. Kaip žinia, Euro 6 ekologiniai standartai taip pat įsigalios tik 2014-aisiais. Naujosios setros „širdis“ – „Mercedes-Benz OM470“ , šešių cilindrų, galingumas – 428 AG. Maksimalus sukimo momentas – 2100 Nm, esant 1100 aps./min.

Priminsime, jog „Setra“ su „Mercedes-Benz“ autobusų gamintojais sudaro koncerną „EvoBus“, kuriam šiuo metu priklauso apie 30 proc. Europos autobusų rinkos. Skirtingai nei „Mercedes-Benz“, kuri gamina įvairių tipų autobusus, „Setra“ specializuojasi gaminti turistinius bei tarpmiestinius. Šiuo metu vokiečiai gamina trijų klasių autobusus – „Top Class“, „Comfort Class“ bei „Multi Class“.

Lina Jakubauskienė

Nuotrauka – autocentre.ua

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.