Oficialiai pristatyti atnaujinti „Setra“ CC ir TC modeliai

29 rugsėjo 03:30 2022 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės Lankytojai

Šių metų rugsėjo 24–25 dienomis „Setra“ Klientų centre, Ulme, vyko atnaujintų „Setra Comfort Class“ ir „Top Class“ pristatymas. Į renginį buvo pakviesti prekybos atstovai iš visų šalių, išskyrus Vokietijos. Vokietijos atstovams buvo skirtos dvi dienos prieš tai.

Pirmąją renginio dieną vyko iškilmingas vakaras su sveikinimo kalbomis, koncertu ir, be abejo, vaišėmis. Pakilę nuo stalo svečiai galėjo apžiūrėti toje pačioje salėje stovinčius „Setra“ S 515 HD, S 516 HDH ir dviaukštį S 531 DT. Antrąją dieną vyko praktinis autobusų pristatymas. Pradžioje gamintojo atstovai naujoves pristatė didžiuliame salėje esančiame ekrane. Vėliau jos buvo pristatytos praktiškai demonstruojant naująsias autobusų galimybes. Galiausiai visi, norintys ir turintys tokią teisę galėjo patys juos išbandyti. Vieną jų išbandžiau ir aš. Reikia pripažinti, kad naujieji autobusai važiuoja įspūdingai, o vairą galima sukioti vienu pirštu. Be galo malonu vairuoti.  Išoriškai autobusai pasikeitė nedaug: pakeista priekinė dalis tarp žibintų su iškiliomis chromuotomis raidėmis SETRA, atsirado „K“ logo ant autobuso priekio, atnaujinti pagrindiniai, rūko ir posūkių žibintai, ant galinių žibintų atsirado SETRA logotipas. Viduje matomų pakeitimų taip pat nedaug: nauji didesni vaizdo monitoriai, individualaus apšvietimo, ventiliacijos įranga.

Nematomų pokyčių kur kas daugiau. Naujausius emisijos Euro VI E standartus atitinkantis variklis tapo dar taupesnis – degalų suvartojimas sumažėjo 4,5 %. Įdiegta nauja avarinio stabdymo sistema ABA 5 (Active Brake Assist 5), kuri pirmą kartą naudoja radaro ir kamerų sistemos derinį. Ši sistema yra jautresnė už prieš tai buvusią ABA 4. Ji gali ne tik atlikti automatinį maksimalų visišką stabdymą (iki pilno  sustojimo), užfiksavus stovinčias ir judančias kliūtis, bet taip pat, autobusui judant iki 50 km/h greičiu,  atitinkamai reaguoti užfiksavus judančius ir stovinčius pėsčiuosius.

Sistema ADA 2 (Active Drive Assist 2) – aktyvi linijos kirtimo perspėjimo ir koregavimo sistema. Tradicinis hidraulinis varo stiprintuvas dabar dirba tandeme su elektriniu vairo stiprintuvu. Prieš tai buvusi sistema garsu ir sėdynės vibravimu perspėdavo vairuotoją apie nukrypimą nuo eismo juostos. Naujoji sistema elektrinio stiprintuvo pagalba pati išlaiko transporto priemonę eismo juostoje. Sistema siunčia garsinį ir vaizdo perspėjimą, jei pajunta, kad vairuotojas nebekontroliuoja vairo. Vairuotojui į perspėjimus nereaguojant, saugiai sustabdo autobusą, įjungia avarinius žibintus ir blokuoja akseleratoriaus pedalą nuo atsitiktinio paspaudimo, pvz., suteikiant pagalbą vairuotojui. Be to, šių dviejų stiprintuvų pagalba, judant mažu greičiu arba stovint, vairas sukiojamas tiesiog neįtikėtinai lengvai ir tai suteikia malonumo vairuojant. Patobulintas ir stovėjimo stabdys. Jis automatiškai išsijungia paspaudus greičio pedalą (su automatine „Power Shift“ pavarų dėže) ir automatiškai aktyvuojasi, kai vairuotojas atsisega saugos diržą.

Ilgųjų šviesų asistentas perjunginėja šviesas automatiškai, priklausomai nuo eismo sąlygų ir garantuoja optimalų kelio apšvietimą. 360° kamerų sistema vairuotojui generuoja pilną matomumą manevruojant siaurose vietose. 4 kameros, esančios priekyje, gale ir šonuose įrašinėja vaizdus ir generuoja netiesioginį matomumą „paukščio akimis“. Vaizdus vairuotojas gali aktyvuoti ir keisti paliesdamas prieš jį esančio monitoriaus ekraną. Dabar vairuotojas, važiuodamas turi galimybę stebėti, kas darosi autobuso gale bei šonuose.

Autobusuose diegiama naujausios kartos profesionali media sistema su galimybe prijungti ko gero visus išorinius įrenginius ir laikmenas. Telefono poravimo galimybė gali būti ypač patogi gidams ar autobuse vedamiems mokymams.

Tokios yra pagrindinės „Setra“ autobusų naujovės. Be abejo, jų kur kas daugiau. Optimistiškai nuteikia Europoje atsigaunantis kelionių sektorius. „Daimler” koncernas pagaliau atsargiai džiaugiasi dideliais užsakymais. Po kelių metų pertraukos gamyba apkrauta beveik 100%.

Audrius Kvederas

Autoriaus ir gamintojų nuotraukos

  • setra1
  • setra
  • setra6
  • setra7
  • setra2
  • setra3
  • setra8
  • setra4
  • setra5
  • setra9
  • setra10
  • setra12
  • setra11
  • setra14
  • setra13