„Optare“ – naujovės iš Didžiosios Britanijos

28 rugpjūčio 07:14 2010 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės

Suapvalintai nuožulnus priekinis stiklas, viršuje – plati juosta maršrutui įrašyti. Britiškųjų „Optare“ nesupainiosi su jokiu kitu modeliu. Dėl lyderio pozicijų Didžiosios Britanijos rinkoje besigrumianti „Optare“ pastaruoju metu gerokai atsinaujino.

Kadaise garsių ir gerą vardą turėjusių Didžiosios Britanijos komercinių automobilių gamybos įmonių jau nebelikę, tad angliškose transporto priemonėse montuojamos Vokietijoje pagamintos važiuoklės bei agregatai. Kėbulą anglai, tiesa, vis dar gamina patys, tačiau ir tai – ne visais atvejais; dažnai jis būna užsakomas iš vadinamųjų trečiųjų šalių.

Vienas iš pagrindinių „Optare“ modelių – miesto maršrutams skirtas vidutinės klasės „Solo“. Jo ypatybė – sėdynės, išdėstytos kiekvienoje eilėje po keturias. Per vidurį – tik siauras praėjimas keleiviams. Tokią konstrukciją nulėmė britų požiūris į keleivinį transportą; jų manymu, autobuse sėdimų vietų privalo būti kaip galima daugiau. Sėdynės patogios, paaukštintos, su ranktūriais.

Pastaruoju metu Didžiojoje Britanijoje pristatytas „Solo SR“. Jis gali būti 8,9 ir 9,6 m ilgio. Ilgesniajame varinate telpa apie 60 keleivių, iš kurių didžioji dalis salone gauna atsisėsti. Durys įlipti – vos vienerios. Už vairuotojo sėdynės – speciali aikštelė keleiviams neįgaliųjų vežimėliuose arba vaikų vežimėliams sustatyti. Variklis įrengtas autobuso priekyje, šalia vairuotojo, tačiau jis puikiai izoliuotas. Autobuse gali būti montuojami „Mercedes-Benz“ ar MAN varikliai, taip pat ir amerikietiškasis „Cummins“.

Šiemet „Optare PLC“ pradėjo ir serijinę elektra varomų autobusų „Solo EV“ gamybą. Auotbuse montuojamas kintamos srovės 120 kW galingumo elektros variklis „Enova Systems P120 AC” su dviem „LiIo-Ph“ blokais. Du pagal naujausias technologijas pagaminti akumuliatorių blokai dirba paraleliai ir užtikrina 307 vatų įtampą tinkle. Jų talpa – 80kW/val.

Pakeitus įprastą dyzelinį variklį elektriniu, autobuso masė padidėjo 482 kg. Elektriniu autobusu vienu kartu galima nuvažiuoti 100 kilometrų, arba važinėti aštuonias valandas.

Parengė Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.