Jau visai netrukus tarptautinio konkurso „Bus of the Year 2023“ („Metų miesto autobusas 2023“) žiuri paskelbs nugalėtoją. Priminsime, kad konkursas vyksta kas dvejus metus, bet 2020 metais dėl pandemijos jis nebuvo surengtas. „Metų autobusas“ skelbiamas kasmet – poriniais metais apdovanojamas turistinis autobusas, ceremonija vyksta „Busworld Europe“ parodoje. Neporiniais metais renkamas geriausias miesto autobusas.
Žiuri nariai – žurnalistai iš specializuotų leidinių Europoje, kurie išbando autobusus skirtingose šalyse. Šįkart bandymai vyko Airijoje.
Į „Metų autobuso 2023“ titulą pretenduoja penki autobusai – visi jie elektriniai. Jei kai kurie jų, tokie kaip „Mercedes-Benz eCitaro“ ar „MAN Lion’s City E“ yra neblogai žinomi, tai kiti trys – įdomios naujovės.
Žemagrindį „e-ATA” bandymams pateikė Turkijos gamintojas „Karsan“. Autobuso salone telpa iki 89 žmonių (40 sėdimų vietų), variklis – 250 kW. 449 kWh talpos baterijų užtenka nuvažiuoti 450 km. Su šiuo autobusu keleivių vežėjai iš Lietuvos turėjo progos susipažinti apsilankę „Busworld Turkey“ parodoje.
Dar vienas įdomesnis modelis – žemagrindis „Volvo BZL“. Įdomu tai, kad kėbulą jam pagamino Egipto įmonė „MCV Bus & Coach“. Šildymą ir vėdinimą užtikrina šilumos siurblys be CO2. 90 proc. kėbulo plokščių gali būti perdirbamos. Pirmieji dviaukščiai „Volvo BZL“ jau pristatyti Jungtinei Karalystei ir Airijai.
Dar vienas „tamsusis arkliukas“ – žemagrindis 12 m ilgio elektrinis autobusas iš Kinijos, „Higer Azure“. Jame yra 42 sėdimos vietos, 350 kWh baterijos, vieną kartą įkrautomis autobusas gali nuvažiuoti iki 370 km. Vietoj veidrodžių sumontuotos naujos kartos kameros.
Tradiciškai miesto vežimams skirto „Metų autobuso“ apdovanojimų ceremonija vyksta Hanoverio IAA parodoje.
eBus.lt
Gamintojų ir Linos Jakubauskienės nuotraukos