Pažintis iš arčiau: žemagrindis „TEDOM C12G“

07 spalio 11:15 2010 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės

„TEDOM“ sostinėje pristatytas jau antrą kartą: pirmąsyk juo vilniečiai turėjo progos pasivažinėti 2008-ųjų rudenį.

Turi patirties

Čekijos Trebičo mieste įsikūrusioje gamykloje varikliai suspaustomis gamtinėmis dujomis varomiems autobusams, bendradarbiaujant su LIAZ, gaminami nuo 1993-iųjų.Čekijoje jiemontuoti ir į mums puikiai pažįstamas „Karosa“ transporto priemones.

Čekai gamina variklius ne tik autobusams, bet ir kogeneraciniams įrenginiams bei traukinių lokomotyvams.

Originalias transporto priemones „TEDOM“ pradėjo gaminti 2006-aisiais. Nuo tada klientams pateikta daugiau nei šimtas suspaustomis gamtinėmis dujomis varomų autobusų, kurie važinėja ne tik Čekijoje, bet ir Slovakijoje, Bulgarijoje bei Lenkijoje. „Mūsų privalumas tas, kad specializuojamės gaminti tik suspaustomis gamtinėmis dujomis varomus autobusus. Šioje srityje esame sukaupę namažai patirties, kuria galime pasidalinti ir su savo klientais“, – kalba „TEDOM buses“ pardavimų vadovas Pavelas Valičekas.

Techniniai duomenys

Sostinės gyventojams išbandyti pateikto autobuso ilgis – 12 030 mmm plotis – 255 mm, aukštis – 3 354 mm. Ratų bazė – 6 020 mm. Grindų aukštis – 340 mm, įlipimo aukštis – 270 mm.

Ant autobuso stogo gali būti montuojami trys ar keturi balionai, pagaminti Vokietijoje pagal kanadiečių kopanijos „Dynetek“ licenciją. Jų talpa – apie 280 kub. m. Su tokiu kiekiu gamtinių dujų autobusas gali nuvažiuoti 400-500 kilometrų.

Salone – 26 arba 29 sėdimos vietos, stovimų – apie 60; iš viso autobusu gali važiuoti 102 žmonės. Salono viduryje galima įrengti vieną ar dvi vietas neįgaliųjų vežimėliams pasistatyti.

Autobuso variklis – „TEDOM“, 6 cilindrų, atitinkantis Euro 5 EEV reikalavimus, sumontuotas vertikaliai autobuso galinėje dalyje. Maksimalus jo galingumas – 220 kw, esant 2000 aps./min. Pavarų dėžė – „Voith Diwa.5“, automatinė. Galinė ir priekinė ašys – ZF. Montuojamos ABS, ASR sistemos, retarderis.

Salone- autonominėdujinė variklio pašildymo sistema „Webasto“. Montuojami ilgaamžiai galiniai LED žibintai, rampa įvažiuoti neįgaliojo ar vaikiškam vežimėliui. Įrengta erdvi bei ergonomiška vairuotojo darbo vieta.

Autobuso kėbulas gaminamas iš nerūdijančio plieno, jam čekai suteikia 12 metų garantiją. Transporto priemonės stogas pagamintas iš poliesterio, sutvirtinto stiklo pluoštu. Šoninės panelės – aliuminio lakštai ir plastikas, priekinės ir galinės panelės – ištisinis laminuotas stiklo pluoštas.

Sugebėtų įvykdyti užsakymus

Pasak, P. Valičeko, nors iki šiol gamykloje pagaminta ne itin daug autobusų, jos pajėgumai – 300-500 transporto priemonių per metus. Nuo užsakymo gavimo iki autobuso atidavimo klientui paprastai užtrunkama 5-6 mėn. „Pernai pagaminome 60 suspaustomis gamtinėmis dujomis varomų „TEDOM C12G“, šiemet jau turime užsakymų šimtui tokių transporto priemonių“, – kalba P. Valičekas. Pasak jo, laimėję konkursą ekologiškoms transporto priemonėms pateikti Lietuvos miestams, čekai pagalvotų ir apie autorizuoto serviso įkūrimą bei detalių tiekimo centro steigimą.

Lina Jakubauskienė
Autorės nuotraukos

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.