Panaikintas akcizas suspaustoms gamtinėms dujoms leis vežėjams sutaupyti

gruodžio 02 04:19 2010 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika

Šimtą suspaustomis gamtinėmis dujomis varomų autobusų eksploatuojantys UAB „Vilniaus autobusai“ pagaliau sulaukė džiugios žinios: Seimas priėmė įstatymą, remiantis kuriuo nutarta nuo 2011-ųjų sausio 1-osios nebetaikyti akcizų mokesčio gamtinėms dujoms, kurias vietinio (miesto ir priemiestinio) reguliaraus susisiekimo autobusai naudoja kaip variklių degalus.

Važinėja dvejus metus

Pirmosios ekologiškais degalais varomos transporto priemonės į sostinės gatves išvažiavo 2008-ųjų spalį. Tuomet „Vilniaus autobusų“ vadovai tikėjosi, jog šie degalai ne tik prisidės prie švaresnės miesto aplinkos, bet ir padės taupyti.

Deja, jau visai netrukus sulaukta ne itin malonaus Finansų ministerijos atsako: bendrovės autobusams pradėjus naudoti gamtines dujas kaip variklių degalus, jos prilygintos suskystintoms naftos dujoms, ir akcizas joms padidintas daugiau nei du kartus – nuo 30 iki 72 centų už kubinį metrą.

Tokiu būdu akcizas suspaustoms gamtinėms dujoms, naudojamoms automobilių varikliuose, tapo didžiausiu Europoje,o vilniečiams ekologiškus degalus naudojančių transporto priemonių eksploatavimas-brangesnis nei varomų tradiciniu dyzelinu.

Negana to, akcizas dujoms šių metų balandį padidintas dar kartą – iki 75 centų už kubinį metrą. Tiesa, Finansų ministerijos valdininkai šio padidėjimo netraktavo kaip pabrangimo – esą, pasikeitė tik akcizo apskaičiavimo metodika….

Padės taupyti

Porą metų papildomai mokėję už parodytą gražią iniciatyvą, nuo kitų metų Vilniaus vežėjai pagaliau galės atsipūsti – gamtinės dujos jiems kainuos mažiau.

Pasak UAB „Vilniaus autobusai generalinio direktoriaus Gintaro Nakučio, žinia buvo seniai laukta ir parko darbuotojams tapo puikia Naujametine dovana. „Suskaičiavome, kad jei 2010 metais nebūtų akcizo dujoms, o dyzelino akcizas būtų didesnis 12 centų, tai mūsų įmonė turėtų 1,2 mln. Lt išlaidų mažiau. Kitais metais sutaupysime apie 2 mln. Lt akcizo gamtinėms dujoms, o dėl didesnio akcizo dyzelinui išlaidų turėsime apie 0,6 mln. Lt daugiau. Bendra ekonominė nauda turėtų būti apie 1,5 mln. Lt per metus”, – prognozuoja G. Nakutis. Sunkmečio prispaustiems ir skolų slegiamiems sostinės vežėjams tai bus nors ir nedidelė, bet vis dėlto parama.

Žinios apie alcizo panaikinimą vieniems iš ekologiškiausių degalų laukė ir kitų miestų keleivių vežėjai. Keletą suspaustomis gamtinėmis dujomis varomų autobusų eksploatuoja UAB Klaipėdos autobusų parkas, šių transporto priemonių už ekologinių fondų lėšas ketina pirkti ir kitų didžiųjų Lietuvos autobusų parkų vadovai.

Lina Jakubauskienė
Autorės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.