Panevėžiečiai patenkinti hibridiniais autobusais

06 birželio 04:57 2012 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės

Naujausi ir moderniausi „Solaris Urbino 12 Hybrid“ į Panevėžio miesto gatves išvažiavo jau sekmadienį, birželio 3-iąją. Hibridiniai autobusai naujiena ne tik Lietuvoje, bet ir Rytų Europoje. Tokiomis pačiomis transporto priemonėmis, kokios veža panevėžiečius, važinėja Prancūzijos bei Šveicarijos gyventojai.

Nauji – beveik po dvidešimties metų

Naujų autobusų Panevėžyje nebūta nuo 1996-ųjų – tuomet daugeliui Lietuvos autobusų parkų centralizuotai buvo nupirktos čekiškos „Karosos“. Dar prieš tai Panevėžio autobusų parkas sovietiniais LAZ atnaujintas tolimais 1988-aisiais.

Nauji autobusai, pasirodę Panevėžio gatvėse, sulaukė miestiečių susidomėjimo. „Daugelis miestiečių apie naujuosius autobusus atsiliepė teigiamai. Panevėžiečius džiugina tai, kad transporto priemonės važiuoja tyliai, yra patogios tiek keleiviams, tiek ir vairuotojams. Pastarieji, iš pradžių šiek tiek baiminęsi naujos ir nematytos technikos, greitai prie jos priprato“, – sako Panevėžio autobusų parko generalinis direktorius Rimantas Petukauskas.

Padeda lenkai

Pasak parko vadovo, naujieji autobusai kol kas važiuoja puikiai. „Neabejoju, kad ir naujuosiuose autobusuose gali pasitaikyti šiokių tokių trūkumų, tačiau jau dabar matyti, kad neturėtų kilti problemų juos šalinant. Esame labai patenkinti „Solaris Bus and Coach“ specialistais, kurie šiuo metu tiesiog apsigyveno mūsų autobusų parke. Jų surengti mokymai nėra formalūs – lenkų specialistai nuoširdžiai stengiasi supažindinti parko darbuotojus su nauja, iki šiol nerergėta technika. Jie moko ne tik vairuotojus, bet ir šaltkalvius, elektros įrangos specialistus“, – kalba R. Petukauskas.

Lenkai su savimi atsivežė ne tik visą reikiamą diagnostikos įrangą, bet ir dokumentus bei įrankius. „Galiu pasidžiaugti, kad įrankių naujiems autobusams remontuoti gavome netgi daugiau, nei buvo numatyta sutartyje. Lenkų gamintojai stengiasi, kad problemų eksploatuojant naujuosius autobusus turėtume kaip galima mažiau“, – kalba R. Petukauskas.

Hibridinė sistema

Naujuosiuose „Solaris Urbino 12 Hybrid“ sumontuota vadinamoji paralelinė hibridinė sistema. Ji numatyta ir sukonstruota būtent dvylikos metrų ilgio miesto autobusams.

„Solaris Urbino 12 Hybrid“ sumontuotas „Cummins“ variklis bei amerikietiška „Eaton“ pavarų dėžė. Viena iš pagrindinių pavaros ypatybių yra ta, jog stabdymo metu kinetinė energija yra surenkama ir kaupiama elektros energijos pavidalu ličio jonų baterijose,kurios įrengtos platformoje prie viduriniųjų autobuso durų.

Važiuojant sukaupta energija maitina elektros variklį, kurio maksimali galia – 44 kW. Dėl rekuperacijos baterijoms nereikia papildomo „maitinimo“ iš išorės. Pavaros sistemos vidaus degimo dalį sudaro 6,7 litro talpos ir 162 kW galios „Cummins“ dyzelinis variklis. Variklis atitinka EEV taršos normas. Pavaros sistemos visumą papildo „Eaton“ automatizuota šešių bėgių pavarų dėžė. Pavara yra perduodama galinei transporto priemonės ašiai.

Tokia sistema ne tik padeda taupyti degalus, bet ir mažiau teršia aplinką.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos


rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.