Rugpjūčio viduryje Rumunijos įmonė „Aveuro International“ sukvietė žurnalistus iš visos Europos susipažinti su gamykla bei joje gimstančiais skirtingais mikroautobusų bei vidutinės klasės autobusų modeliais. Susirinkusieji turėjo progos išbandyti naujuosius gaminius kalnuotoje Transilvanijos trasoje.
Pirmiausia į Rumuniją atvykę svečiai supažindinti su „Aveuro International“ istorija. Gamykla įkurta 2007 m., tai buvo šeimos verslas. Pasak gamintojų, per gana trumpą laikotarpį „Aveuro International“ iš mažos regioninės transporto ir remonto įmonės išaugo į vieną iš didžiausių bei pirmaujančių Europos mikroautobusų kėbulų gamintojų ir elektromobilių tiekėjų.
2015 m. gamykloje įsteigtas mikroautobusų pardavimo skyrius, tuomet užmegzta partnerystė su įmonėmis Rumunijoje bei užsienyje. Pasak gamintojų, vietą Rumunijos rinkoje jiems garantavo pasirašytos sutartys su dauguma „Mercedes Benz“ atstovybių Rumunijoje, taip pat su didžiausiomis šalies transporto įmonėmis.
„Aveuro International“ nuo pat pradžių dalyvauja tarptautinėse parodose – tai atvėrė kelią Rumunijos gamintojams patekti į užsienio rinkas, tokias kaip Vokietijos, Nyderlandų, Graikijos, Ispanijos, Italijos, Lenkijos, Izraelio, Norvegijos ir kt. Artimiausiuose planuose – klientai Australijos bei Jungtinės Karalystės rinkose. Tam rengiamas transporto priemonės modelis su vairu dešinėje pusėje.
Daugiausia perdaromų mikroautobusų – „Mercedes-Benz Sprinter“ ir „Iveco Daily“. Praėjusiais metais parduota daugiau nei 260 vidutinės klasės „Iveco“. Rumunijos švietimo įstaigoms pristatyta daugiau kaip 800 mokyklinių autobusų.
Nuo 2024 m. įmonė pradėjo gaminti elektrinius mikroautobusus, pristačiusi „Ford Aveuro e-Transit M2“ (16+1 vietų) modelį.
Per dieną gamykloje surenkama iki 5 mikroautobusų ir po vieną vidutinės klasės autobusą per savaitę. Linijose darbuojasi 113 patyrusių darbuotojų.
Tam, kad į transporto priemonę galėtų patekti ir žmonės su individualiais poreikiais, kai kuriais atvejais pasirenkami įdomūs sprendimai: vietoj perdarymo į žemagrindžius, taikomas kitas, pigesnis būdas – naudojamas ne žemagrindis kėbulas, bet montuojamas specialus liftas, kuris padeda žmogui vežimėlyje patogiai patekti į transporto priemonės vidų. Sunkiau vaikštančių žmonių patogumui – žemiau kėbulo lygio sumontuotas papildomas laiptelis. Kitais atvejais vieta žmogui neįgaliojo vežimėlyje įrengiama transporto priemonės salono gale.
Kaip ir kitose analogiškose transporto priemones iš krovininių į keleivines perdarančiose įmonėse, atgabentuose krovininių mikroautobusų kėbuluose išpjaunami langai, durys, klojama speciali danga, statomos skirtingų gamintojų bei modifikacijų sėdynės, įrengiamos šildymo, vėdinimo sistemos ir kt. Visi „Mercedes-Benz Sprinter“ pristatomi su „Mercedes“ ženklu.
Gamykloje yra šešios pagrindinės gamybos linijos:
Taip pat yra dažymo cechas, kokybės kontrolės ir bandymo skyriai. Visi pagaminti mikroautobusai bei vidutinės klasės autobusų kokybė tikrinama tiek patalpose, tiek realiomis sąlygomis, kelyje.
Kaip įprasta, mikroautobusai perdaromi pagal kiekvieno kliento pageidavimus, transporto priemonės gali būti skirtingų modifikacijų, su skirtingomis užsakovo pageidaujamomis opcijomis.
Gamykla užima 23 000 kv. m lauko erdvę ir 8 500 kv. m vidaus patalpas gamybai ir biurams, todėl tai yra viena didžiausių mikroautobusų gamyklų Europoje.
Plačiau apie „Aveuro International“ gaminius – tik eBus.lt.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotraukos