Pasaulinė „Mercedes-Benz eCitaro fuel cell“ premjera

24 gegužės 04:54 2023 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės Lankytojai

Šių metų birželio 4–7 d. vyksiančiame UITP renginyje Barselonoje „Daimler Buses“ pristatys pirmąjį „Mercedes-Benz eCitaro fuel cell“, kuris bus gaminamas serijiniu būdu.

Nuo birželio mėnesio serijiniu būdu pradedamas gaminti sudvejintas „Mercedes-Benz eCitaro fuel cell“ galės nuvažiuoti ilgesnį atstumą ir vežti daugiau keleivių. Vieną kartą įkrautomis baterijomis jis galės nuvažiuoti 350 km, vežti iki 128 keleivių.

„eCitaro fuel cell“ naudojama akumuliatoriaus-elektros pavaros sistema su NMC 3 didelio našumo akumuliatoriais. Kuro elementas, kurio galia 60 kW, yra vandenilio generatorius. Šis derinys suteikia galimybę eksploatuoti transporto priemonę ypač ekonomiškai, nes elektra iš tinklo kainuoja mažiau nei žalias vandenilis, o sudėtinga elektroninė valdymo sistema reguliuoja akumuliatoriaus energijos ir kuro elementų veikimo derinį.

Kitaip nei vien tik vandeniliu varoma transporto priemonė su nedidele baterija, šis „eCitaro fuel cell“ naudingiau kaupia energiją, išgautą stabdant autobusą. Maksimali (392 kWh) baterijų talpa suteikia galimybę autobusui nuvažiuoti ilgesnį atstumą, efektyviau vežti keleivius kalnuotomis vietovėmis. Dėl tinkamo baterijų ir kuro elementų svorio paskirstymo autobusas gali vežti daugiau keleivių. Papildomo įkrovimo galimybė nenumatyta: autobusas įkraunamas tik parke, nuo stacionaraus šaltinio.

Šios technologijos kūrimą remia Vokietijos Federalinė skaitmeninių reikalų ir transporto ministerija, iš viso skyrusi tam 3,3 milijono eurų, kaip dalį Nacionalinės vandenilio ir kuro elementų technologijos inovacijų programos (NOW). Finansavimo gaires koordinuoja NOW GmbH, o projektą įgyvendina vykdanti agentūra Jülich (PtJ).

Prieš pradedant serijinę gamybą birželio mėnesį, „eCitaro fuel cell“ turėjo išlaikyti daugybę testų. Daugiausia dėmesio buvo skirta naujai kuro elementui ir vandenilio sistemai. Vandenilio bakai buvo išbandyti dėl atsparumo ugniai, smūgiams ir temperatūrai pagal naująjį JT EEK R 134 standartą. Visiems komponentams ir tvirtinimo sistemai ant stogo buvo atlikti vibracijos bandymai, siekiant imituoti smūgį. Naujoji šilumos valdymo sistema praėjo praktinius bandymus itin karštoje ir itin šaltoje aplinkoje. Naujasis „eCitaro fuel cell“ sėkmingai išlaikė visus testus.

eBus.lt

Gamintojų nuotrauka

  • 1-h-mers