Pasienyje su Lenkija iškils pirmoji Baltijos šalyse suskystintų gamtinių dujų (LNG) pildymo stotis automobiliams

21 lapkričio 04:38 2017 Spausdinti straipsnį Lankytojai Patirtis

Jau 2018 m. pabaigoje Lietuvos-Lenkijos pasienyje „Via Baltica“  kelyje netoli Kalvarijos pradės veikti pirmoji suskystintomis gamtinėmis dujomis (LNG) varomiems automobiliams skirta pildymo stotis. Numatoma, kad ateityje ją praplėtus gamtinės dujos bus tiekiamos ir šalia esantiems pramoniniams vartotojams.  Projektą nuosavomis lėšomis ėmėsi įgyvendinti UAB „SG dujos” dukterinė bendrovė – UAB „VIVA GRID“, projekto vertė – 1,5 mln. eurų. Jau parinktas ir įsigytas žemės sklypas, vyksta projektavimo darbai.  Planuojama, kad įgyvendinus projektą, šioje stotyje LNG galės užsipildyti Europos krovinių pervežimo bendrovėms priklausančios transporto priemonės, vežančios prekes į Lietuvą ir kitas Baltijos šalis ar kertančios Baltijos šalių regioną tranzitu Vakarų Europos link.

 

„Mūsų tikslas – sujungti Šiaurės, Baltijos ir Centrinės Europos šalių transporto koridorius ir pasiekti,  kad mūsų LNG stotyje kuru pasipildžiusi transporto priemonė lengvai galėtų įveikti 1 tūkst. km. atstumą iki kito pasipildymo kuru taško. Tikimės, kad pagal kitų ES šalių pavyzdžius mūsų iniciatyvą palaikys ir visos suinteresuotos pusės – valstybės sektorius, didieji šalies pervežėjai ir jiems automobilius tiekiančios didžiosios pasaulio transporto priemonių gamybos kompanijos“, – sakė generalinis direktorius Virginijus Korsakas.

Europos Sąjungos direktyvos įpareigoja valstybes nares užtikrinti, kad pagrindinėse transporto magistralėse iki 2025 m. kas 400 km. atsirastų LNG pildymo stotys, užtikrinsiančios nenutrūkstamą LNG varomų  transporto priemonių judėjimą.

„Matome Lietuvoje didžiulį neišnaudotą gamtinių dujų kaip kuro transportui potencialą – prieš trejus metus tapome pirmąja valstybe regione, turinčia suskystintų gamtinių dujų terminalą, kurio pajėgumai kol kas išnaudojami tik maža dalimi. Šiemet pradėjus veikti antžeminiam suskystintų gamtinių dujų terminalui, siekiame, kad šiuo potencialiu kuru greičiau galėtų naudotis Lietuvos ir kitų Europos šalių tolimų pervežimų bendrovės. Į Lietuvą jau atkreipė dėmesį ir savo veiklą čia stiprina LNG transporto priemonių gamintojai „Scania”, „Iveco”, rodydamos išskirtinį dėmesį LNG, CNG ir vandenilio kuro technologijoms. Kasdien jaučiame vis didėjantį susidomėjimą galimybėmis užsipildyti LNG tranzitinius krovininius vilkikus iš užsienio ir Lietuvos  didžiausių vežėjų. Todėl sukūrus reikiamą LNG pildymo infrastruktūrą, beliks tik vienas žingsnis – padidinti transporto bendrovių suinteresuotumą naudoti šį ekonomišką ir ekologišką alternatyvų kurą, motyvuoti jas pritaikyti LNG savo valdomus transporto parkus”, – sakė „SG dujos” V. Korsakas.

„SG dujos” aktyviai ir kryptingai siekia plėtoti alternatyvaus ekologiško kuro Lietuvoje infrastruktūrą ir  yra gamtinių dujų kaip kuro automobiliams Lietuvoje sistemos kūrimo pradininkė. Bendrai į alternatyvių degalų infrastruktūros vystymą Lietuvoje bendrovė jau yra investavusi virš 13 mln. eurų, didžioji šios sumos dalis – privačios bendrovės lėšos.

2007 m. bendrovė Klaipėdoje pastatė pirmąją Lietuvoje suslėgtų gamtinių dujų (SGD) pildymo stotį, 2013 m. Pabradėje atidarė pirmąją Baltijos šalyse vandenilio kuro tyrimų laboratoriją, 2015 m. „SG dujos“ įdiegė pirmuosius ne tik Lietuvoje , bet ir Baltijos šalyse pildymo vandeniliu ir gamtinėmis dujomis modulius Marijampolėje, Ukmergėje ir Telšiuose.  Bendrovė iš viso Lietuvoje yra įrengusi šešias CNG pildymo stotis – Klaipėdoje, Šiauliuose, Kaune, Ukmergėje, Marijampolėje ir Telšiuose, šiuose parkuose aptarnauja 155 miestų maršrutinius autobusus.

„Būdami partneriais plėtojant alternatyvaus kuro sprendimus transporto versle, mes labai palankiai vertiname tai, kad Marijampolės savivaldybės teritorijoje kelyje „Via Baltica” bus atidaroma SGD kuro pildymo stotis. Tai reiškia, kad mes tapsime Europos LNG infrastruktūros – Europos Mėlynojo koridoriaus – dalimi.  LNG infrastruktūros – dalimi, o Lietuvos ir kitų Baltijos šalių  vežėjai jau gali pradėti realiai įgyvendinti projektus, kurie suteiks realią galimybę naudoti efektyvius dujinius variklius. Ši iniciatyva puikiai dera su neseniai pristatytu nauju „Scania“ sprendimu – šešių cilindrų 410 AG varikliu, kuris gali naudoti ir suslėgtas, ir suskystintas gamtines dujas bei puikiai tinka naudoti važiuojant dideliais atstumais“, – sakė Jenny Engvall, „Scania Lietuva“ vadovė.

„Labai džiugu, kad privatus verslas imasi tokios iniciatyvos. Šis sprendimas yra labai svarbus, tausojant gamtą bei plėtojant alternatyvaus kuro transporto priemonių vystymą Lietuvoje. „Iveco“ koncernas dujinių transporto priemonių plėtrą laiko vienu svarbiausių prioritetų ir jau dabar gamina standartinėse gamybos linijose, bei gali pateikti visų rūšių komercinio transporto priemones, naudojančias gamtinių dujų kurą – CNG ir/ar LNG konsistencijoje. Esame pasaulinis lyderis gamtinių dujų srityje ir šias pozicijas ketiname išlaikyti ateityje. Sveikiname sprendimą įdiegti pirmą CNG/LNG kuro pildymo stotį, kuri bus labai svarbi dalis vystant visoje Europoje gerai žinomą Mėlynojo koridoriaus dujų pildymo tinklą“, – sakė Iveco“ atstovybės Baltijos šalyse ir Suomijoje vadovas Ernestas Jakubonis.

2017 m. UAB „SG dujos“ dukterinė bendrovė „SG dujos Auto“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su koncernu „Scania“ – Švedijos koncernui „SG dujos Auto“ įkurta alternatyvaus kuro tyrimų laboratorija Pabradėje kurs ir plėtos naujus produktus. Šiemet „SG dujos“ grupės plėtojamą gamtinių dujų, praturtintų vandeniliu, inovacijų projektą Lietuvoje verslo konfederacija paskelbė „Metų energetikos projektu 2017“.

 SG dujos informacija ir nuotrauka